Xygan ziek...duimpjes nodig
- malinois
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xygan ziek...duimpjes nodig
Mijn mannetje is zo misselijk. Vanaf zaterdagmiddag 17.00 toen hij zijn penslap van die ochtend eruit gooide, tot gistermiddag 1700 toe. Overgeven, niets eten, ik had nog een Cerenia pil, zaterdag om 22.00 uur gegeven maar die kwam er na een half uur ook weer uit. Gisteren ook weer braken, water alles kwam eruit. De Belgische dierenarts maar gebeld (hier in NL betaal je tegenwoordig al een telefonisch zondagsconsult ) om even te overleggen wat wijsheid is en of ik zou kunnen komen. Nog een Cerenia geven, die moest er 2 uur inblijven minimaal, dan zou t hopelijk beter gaan. Op advies gecrushed zodat hij geen braakreflex kreeg door die pil in zn keel te stoppen. Daarna 2 uur duimen ....
Dat braken moest doorbroken worden, hijzat echt in een vicieuze circel.
En nee geen idee hoe of wat, hij heeft volgens mij niets gevreten op straat. Xavi heeft zn uitgekotste penslap opgevreten in een kort moment van onoplettendheid zaterdag, maar is totaal niet ziek. De wasmachine heeft inmiddels al 5 wassen gedraaid...
De pil die hij gister heeft gehad is er in gebleven en sinds die tijd heeft hij gelukkig ook niet meer gebraakt.
Maar daarmee is ook alles wel gezegd. Veel slapen, niet eten, een beetje drinken. Vanmiddag om 1500 uur hebben we een afspraak bij de da. Ik wil hem voor de zekerheid gecheckt hebben.
Hij heeft zojuist voor t eerst in 24 uur weer gepoept, ik stond er ruim een meter achter en moest aan de kant springen om het niet over mijn schoenen te krijgen
Na een paar keer dit roze water werd t iets steviger...
Dat braken moest doorbroken worden, hijzat echt in een vicieuze circel.
En nee geen idee hoe of wat, hij heeft volgens mij niets gevreten op straat. Xavi heeft zn uitgekotste penslap opgevreten in een kort moment van onoplettendheid zaterdag, maar is totaal niet ziek. De wasmachine heeft inmiddels al 5 wassen gedraaid...
De pil die hij gister heeft gehad is er in gebleven en sinds die tijd heeft hij gelukkig ook niet meer gebraakt.
Maar daarmee is ook alles wel gezegd. Veel slapen, niet eten, een beetje drinken. Vanmiddag om 1500 uur hebben we een afspraak bij de da. Ik wil hem voor de zekerheid gecheckt hebben.
Hij heeft zojuist voor t eerst in 24 uur weer gepoept, ik stond er ruim een meter achter en moest aan de kant springen om het niet over mijn schoenen te krijgen
Na een paar keer dit roze water werd t iets steviger...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Posts in topic: 2
Re: Xygan ziek...duimpjes nodig
Wat sneu, hopelijk is hij snel beter. Hier in het noorden van het land gaat een maagdarm virus rond. Beterschap!
- malinois
- Contacteer:
Hij braakt niet meer maar dat is t dan ook... hij eet nog niets, drinkt wel wat kleine hoeveelheden en slaapt... vanmiddag 1500 staat de afspraak bij de da. Helaas niet eerder plek.Nanna schreef:Is ie nou nog steeds ziek?
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
O no! Ik denk een virus, hopelijk is hij heel vlot weer beter.
De ontlasting op de tweede foto is al iets beter, hopelijk wordt het steeds vaster.
Veel sterkte en beterschap, ik duim mee!
De ontlasting op de tweede foto is al iets beter, hopelijk wordt het steeds vaster.
Veel sterkte en beterschap, ik duim mee!
- Alfilillo
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Waarschijnlijk een maagdarmvirus. Ik duim.
Oh nee, wat een zorgen! Duimen draaien
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hè jakkes, hopelijk knapt hij snel weer op!
He jakkes, dat zijn geen leuke dingen. Hopelijk is het iets onschuldigs!
Beterschap voor hem. Succes straks bij de dierenarts, hoop dat het meevalt.
Anne heeft nu ook gekotst, en twee dagen terug ook. Beide keren in Gerard zijn bed. Gerard zal wel blij zijn als hij straks thuis komt. Heb zijn beddengoed uitgewassen, dadelijk even ophangen. Zijn matras ziet er niet meer uit. Zag het toch al niet meer, want een van de vorige honden lekte nog weleens als ze sliep. Dus het barst van de vlekken. Zou hem geeneens naar het grof vuil durven te brengen als Gerard ooit een nieuw matras koopt.
Anne heeft nu ook gekotst, en twee dagen terug ook. Beide keren in Gerard zijn bed. Gerard zal wel blij zijn als hij straks thuis komt. Heb zijn beddengoed uitgewassen, dadelijk even ophangen. Zijn matras ziet er niet meer uit. Zag het toch al niet meer, want een van de vorige honden lekte nog weleens als ze sliep. Dus het barst van de vlekken. Zou hem geeneens naar het grof vuil durven te brengen als Gerard ooit een nieuw matras koopt.
Tanja en Anne
- Kells
- Welke: Ierse Setters
He bah, beterschap voor je mannetje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hier wordt geduimd
Ik denk ook aan een virus.
Hopelijk is hij over het ergste heen
Sterkte bij de DA en beterschap.
Hopelijk is hij over het ergste heen
Sterkte bij de DA en beterschap.
- malinois
- Contacteer:
Nou we zijn weer terug. Waarschijnlijk een zware darminfectie. Het moet morgen echt een heel stuk beter zijn anders moeten we weer terug. Hij heeft een antibraakinjectie gehad voor de zekerheid en een ontstekingsremmende injectie voor zn maag/darmen. Daarnaast nog wat probiotica voor over zn eten. Hij moet nu ook weer wat gaan eten, wat maakt niet uit als hij maar eet in kleine hoeveelheden. Voor de zekerheid nog 4 cerenia tabletten meegenomen mocht t nog nodig zijn. Hij was zo lief daar...... tot de thermometer kwam hij besloot ook echt niet meer te willen staan tot t ding weer van tafel verdween. Hoe groot was de verontwaardiging toen ze hem er al liggend indrukte
Wat een zorgen. Snel weet beter worden kerel
- alinelaila
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Hopelijk gaat ie nu dan opknappen! Beterschap Xygan!
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Beterschap! Zo naar, ze zijn er echt beroerd van. Brimi heeft het vorig jaar gehad, die was er echt doodziek van.
Het duo Olie en Bol
- malinois
- Contacteer:
Ja hij is er ook echt doodziek van... en hij is nooit ziek dus dat verschil is enorm. Dan moet ie echt last hebben als hij dat zo toont...Kruimel schreef:Beterschap! Zo naar, ze zijn er echt beroerd van. Brimi heeft het vorig jaar gehad, die was er echt doodziek van.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Die heeft het goed te pakken zeg, ik duim dat hij nu gaat opknappen .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Het ging bij Brimi trouwens heel erg fout toen zijn maag en dunne darm het weer een beetje deden maar zijn dikke darm niet. Toen raakte hij enorm verstopt en moest geopereerd worden, kantje boordmalinois schreef: ↑04 apr 2022, 19:44Ja hij is er ook echt doodziek van... en hij is nooit ziek dus dat verschil is enorm. Dan moet ie echt last hebben als hij dat zo toont...Kruimel schreef:Beterschap! Zo naar, ze zijn er echt beroerd van. Brimi heeft het vorig jaar gehad, die was er echt doodziek van.
Het duo Olie en Bol
-
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Heel veel beterschap voor je mannetje. Hopelijk voelt hij zich snel een stuk beter.
He bah, hopelijk snel weer fit, beterschap voor je kerel
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Och, arme kerel hopelijk knapt hij snel weer op!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Hè, wat een zorgen. Hopelijk komt hij snel op een keerpunt en kan het beter worden beginnen