Hoe maken jullie honden jullie wakker?
- Mo-yi
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Hoe maken jullie honden jullie wakker?
Sprongen ze lekker lomp bovenop je, beginnen ze te mekkeren?
Mo-yi is van lompe koe overgegaan naar gentle whisperer
Waar ze vroeger weleens op bed sprong en een poot op je lijf sloeg om dan heel blij weg te rennen en opnieuw je het bed uit te rammen ( overdreven hoor, maar het was wel een spel voor dr ), daar is ze nu zo vreselijk zachtjes, een kleine kwispel als ze ziet dat ik wakker wordt, even een begroeting. En vanmorgen dacht ik een keer uit te slapen, dat vond zij niet zo'n heel goed idee. Ze kwam dicht bij me staan, even kijken of dat al werkt..nee niks..dan een "ffff" bij mn oor, ja er beweegt wat! Oh, het ligt weer stil..dan een neus onder mn kussen en gaat ze zachtjes wroeten
Ik ben dan benieuwd hoe ver ze gaat en of ze mn kussen straks onder me vandaan trekt ofzo, maar nee, even haar snoet onder mn kussen en woeten..als een tril--wekker
Mo-yi is van lompe koe overgegaan naar gentle whisperer
Waar ze vroeger weleens op bed sprong en een poot op je lijf sloeg om dan heel blij weg te rennen en opnieuw je het bed uit te rammen ( overdreven hoor, maar het was wel een spel voor dr ), daar is ze nu zo vreselijk zachtjes, een kleine kwispel als ze ziet dat ik wakker wordt, even een begroeting. En vanmorgen dacht ik een keer uit te slapen, dat vond zij niet zo'n heel goed idee. Ze kwam dicht bij me staan, even kijken of dat al werkt..nee niks..dan een "ffff" bij mn oor, ja er beweegt wat! Oh, het ligt weer stil..dan een neus onder mn kussen en gaat ze zachtjes wroeten
Ik ben dan benieuwd hoe ver ze gaat en of ze mn kussen straks onder me vandaan trekt ofzo, maar nee, even haar snoet onder mn kussen en woeten..als een tril--wekker
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Hoe maken jullie honden jullie wakker?
Door te gaan kotsen
Normaal ben ik eerder wakker dan de honden maar als ze bvb nodig moeten doen ze 1 blaf en als ik dan nog niet kom nog een keer. Ik weet dat er dan echt iets is dus ik ben dan snel bij ze.
Normaal ben ik eerder wakker dan de honden maar als ze bvb nodig moeten doen ze 1 blaf en als ik dan nog niet kom nog een keer. Ik weet dat er dan echt iets is dus ik ben dan snel bij ze.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Peer maakt mij niet wakker.
Hier ben ik het die hem wakker moet maken.
Sarah heeft me destijds een paar keer wakker gemaakt door mijn gezicht te likken als ik 's nachts een veel te lage bloedsuikerspiegel had.
Hier ben ik het die hem wakker moet maken.
Sarah heeft me destijds een paar keer wakker gemaakt door mijn gezicht te likken als ik 's nachts een veel te lage bloedsuikerspiegel had.
- Mo-yi
ja als ze gaan kotsen sta je gelijk naast je bedMizzsylver schreef: ↑27 aug 2022, 10:21 Door te gaan kotsen
Met het warme weer loop ik graag om 06:00 al, en vandaag dacht ik even later te gaan. Dat kon ook, maar 07:00 vond madame hier wel een mooie tijd.
Maya slaapt beneden en ik boven dus geen hondenwekker hierzo.
- Mo-yi
Voor hier geldt dat dan wel dat het geen dagelijkse kost is, meestal wordt zij pas wakker als ik wakker wordt.
- Mo-yi
Teckeltoos schreef: ↑27 aug 2022, 10:24
Niet, ik moet Toos altijd uit haar nest trekken.
Die houd erg van uitslapen
Die houd erg van uitslapen
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Niet, en dat wil ik vooral ook zo houden, als ik ergens geen behoefte aan heb is het wel dat ik bij elk beweginkje dat ik 's ochtends tijdens het rustig wakker worden maak een opspringende hond heb of een hond naast me heb staan. Er slaapt er maar eentje bij mij en dat is Relax, dus, haar naam indachtig heb ik daar gelukkig niets van te vrezen .
- Mo-yi
Haha, heerlijk!
Zijn ook ochtendritueeltjes wakker worden.
Ik vind het zelf echt genieten, en helemaal als je ziet hoe ze zich aanpast/ontwikkeld en waar ze vroeger lomp kon zijn nu dan zo voorzichtig. Normaal ben ik ook eerder wakker, of wordt zij wakker als ik wakker wordt. Maar als we een tijd heel vroeg gaan lopen en nu lig ik nog in mn nest dan komt ze toch even checken..joehoe..zouden we niet eens gaan? En dan dr neus onder je kussen duwen, briljant
Zijn ook ochtendritueeltjes wakker worden.
Ik vind het zelf echt genieten, en helemaal als je ziet hoe ze zich aanpast/ontwikkeld en waar ze vroeger lomp kon zijn nu dan zo voorzichtig. Normaal ben ik ook eerder wakker, of wordt zij wakker als ik wakker wordt. Maar als we een tijd heel vroeg gaan lopen en nu lig ik nog in mn nest dan komt ze toch even checken..joehoe..zouden we niet eens gaan? En dan dr neus onder je kussen duwen, briljant
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Dat gebeurt zo goed als nooit. Mila maakt mij wel wakker als ze 's nachts opeens hoge nood heeft of als ze ongerust is omdat het onweert door tegen mij aan te porren met haar neus. Ik slaap heel vast en zeker van geluid word ik niet snel wakker, maar dat porren werkt wel.
Amy heeft mij ooit wakker gemaakt toen Amoz zijn maagtorsie had door bovenop me te springen, met haar poten op me te trappelen en in mijn gezicht te likken. Dat is ook de enige keer dat ze mij wakker heeft gemaakt.
Amoz maakte mij wel eens wakker door te blaffen (ook in het geval van hoge nood, zeker toen hij een tijdje prednisolon kreeg moest hij er 's nachts wel één of twee keer uit). Dan was hij denk ik al een tijdje aan het blaffen voordat ik ervan wakker werd, want meestal werd ik dan wakker uit een droom waarin een blaffende hond voorkwam
Amy heeft mij ooit wakker gemaakt toen Amoz zijn maagtorsie had door bovenop me te springen, met haar poten op me te trappelen en in mijn gezicht te likken. Dat is ook de enige keer dat ze mij wakker heeft gemaakt.
Amoz maakte mij wel eens wakker door te blaffen (ook in het geval van hoge nood, zeker toen hij een tijdje prednisolon kreeg moest hij er 's nachts wel één of twee keer uit). Dan was hij denk ik al een tijdje aan het blaffen voordat ik ervan wakker werd, want meestal werd ik dan wakker uit een droom waarin een blaffende hond voorkwam
Fitz, Maddie en Djinn slapen meestal bij dochter, in en om haar bed. Dan geloven ze het allemaal wel en hoor je ze niet totdat je zelf besluit op te staan.
Als ze in de woonkamer slapen, wil Fitz eigenlijk om 7 u wel ontbijt en gaat hij blaffen.
Imp slaapt bij man en mij in bed, en die zou het liefst gewoon niet opstaan. Haar reactie op de wekker is dramatisch kreunen en zich dieper in de dekens wikkelen.
Bij voorkeur met haar kin strak op mijn enkel, zodat ik niet kan ontsnappen
Als ze in de woonkamer slapen, wil Fitz eigenlijk om 7 u wel ontbijt en gaat hij blaffen.
Imp slaapt bij man en mij in bed, en die zou het liefst gewoon niet opstaan. Haar reactie op de wekker is dramatisch kreunen en zich dieper in de dekens wikkelen.
Bij voorkeur met haar kin strak op mijn enkel, zodat ik niet kan ontsnappen
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Niet. Moet ik ook niet aan denken. Vanmorgen werden we pas om tien uur wakker. Moet er toch niet aan denken dat om zeven uur al honden aan je kop staan te janken..
Ze wachten tot wij wakker worden. Slapen trouwens ook want het zijn net van die slaapkoppen als wij
Ze wachten tot wij wakker worden. Slapen trouwens ook want het zijn net van die slaapkoppen als wij
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Meestal reageren ze pas wanneer ik wakker word maar de enkele keer dat ze me wakker maken staat Dívka op het bed te stuiteren en piepen of gaat ze keffen.
Mahdu ligt bovenop mijn zij/arm/schouder met wiebelende billen omdat hij kwispelt en grote zoete ogen of hij begint te brommelen/zeuren/jengelen en blaft uiteindelijk recht in mijn oor als zijn geduld op is.
Maar meestal is er dan ook iets, in Dívka's geval hoort/ziet ze wat bij de voordeur of in de tuin en daar moet op gewaakt worden.
Mahdu ligt bovenop mijn zij/arm/schouder met wiebelende billen omdat hij kwispelt en grote zoete ogen of hij begint te brommelen/zeuren/jengelen en blaft uiteindelijk recht in mijn oor als zijn geduld op is.
Maar meestal is er dan ook iets, in Dívka's geval hoort/ziet ze wat bij de voordeur of in de tuin en daar moet op gewaakt worden.
Zodra Joy merkt dat ik wakker ben, klimt ze boven op me: knuffeltijd!!!
De rest wacht tot ik me gewassen en aangekleed heb, dan komen ze eens tevoorschijn.
De rest wacht tot ik me gewassen en aangekleed heb, dan komen ze eens tevoorschijn.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Niet, tenzij er iets is, bijvoorbeeld als hij heel nodig zou moeten of misselijk is, dan zou hij gaan piepen en word ik wakker.
Voor 9en sowieso niet. En daarna zachtjes neusfluiten onder de slaapkamerdeur door.
Als hij echt nodig moet herken je het direct en staan we binnen 30 seconden aangekleed buiten
Als hij echt nodig moet herken je het direct en staan we binnen 30 seconden aangekleed buiten
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Die drop ik bij het asiel .
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo maakt mij niet wakker. Die moet je voor tien uur eigenlijk sowieso niet wakker maken want daar heeft ze geen zin in. Zij slaapt meestal tegen mijn benen aan of zo, en daar blijft ze ook liggen tot ze echt uit bed moet. En als het nog te vroeg is volgens haar, blijft ze liggen tot ze het tijd vindt, dan moet ik de deur voor haar open laten staan zodat ze op eigen houtje achter ons aan kan komen als het haar goeddunkt.
Aloy slaapt naast mijn hoofdkussen, zij reageert op het geluid van de wekker en drukt dan haar neus in mijn nek en gaat met haar voorpoten bovenop me liggen om me wakker te maken. Als ik geen wekker heb gezet doet ze dat rond een uur of halfnegen ook uit zichzelf. Dat vind ik een acceptabel tijdstip, eerder doet ze het ook niet.
Aloy slaapt naast mijn hoofdkussen, zij reageert op het geluid van de wekker en drukt dan haar neus in mijn nek en gaat met haar voorpoten bovenop me liggen om me wakker te maken. Als ik geen wekker heb gezet doet ze dat rond een uur of halfnegen ook uit zichzelf. Dat vind ik een acceptabel tijdstip, eerder doet ze het ook niet.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Minou maakt je nooit wakker (ja, als er nood aan de man is). Alleen als ze ziet dat er beweging in bed is komt ze gezellig tegen je aan liggen schurken. Dan ben je wel wakker.
Nala vind zo tussen 8 en 9 wel een mooie tijd en die gaat dan op bed liggen piepen.
Nala vind zo tussen 8 en 9 wel een mooie tijd en die gaat dan op bed liggen piepen.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Daisy is de enige die wel eens boven slaapt (kamerdeur staat open en er ligt een fleecedeken onder mijn bed, voor het geval het onweert, daar is ze héél bang voor).
Ze maakt mij nooit wakker maar als ik zelf net wakker ben staat ze heel voorzichtig tegen het bed op.
Dan voel ik een koud neusje tegen mij aan en hoor haar staartje zwiepen
Als daar op reageer door haar even te aaien hoor ik direct een zeehond tekeer gaan onder aan de trap.
Da's dus Pebbles hoe die door heeft dat ik Daisy alleen maar even aai??
Dus ja, dan ben ik echt wakker en dan moet ik toch zelf eerst naar de wc en dan ga ik er maar uit.
Maar zeg ik zachtjes tegen Daisy 'Nee, nu niet' dan gaat ze gelijk weer op haar deken en dan hoor ik Pebbles ook niet.
Nikki, Puck en Semmy hoor ik nooit.
Die worden wel helemaal blij als ik de trap af kom.
"Baaasssjeeeeeee!!"
Ze maakt mij nooit wakker maar als ik zelf net wakker ben staat ze heel voorzichtig tegen het bed op.
Dan voel ik een koud neusje tegen mij aan en hoor haar staartje zwiepen
Als daar op reageer door haar even te aaien hoor ik direct een zeehond tekeer gaan onder aan de trap.
Da's dus Pebbles hoe die door heeft dat ik Daisy alleen maar even aai??
Dus ja, dan ben ik echt wakker en dan moet ik toch zelf eerst naar de wc en dan ga ik er maar uit.
Maar zeg ik zachtjes tegen Daisy 'Nee, nu niet' dan gaat ze gelijk weer op haar deken en dan hoor ik Pebbles ook niet.
Nikki, Puck en Semmy hoor ik nooit.
Die worden wel helemaal blij als ik de trap af kom.
"Baaasssjeeeeeee!!"
- Saschesfloor
Niet. Ze slapen niet bij ons. Maar ze kunnen in geval van nood wel bij ons komen. Dus toen Floor me midden in de nacht kwam wakkermaken wist ik dat er iets goed mis was Ik was net buiten en de diarree zat overal
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Niet.
Als de wekker gaat staat Claire kwispelend voor het bed, maar verder geen geluid, gelik of op het bed springen.
Een bed vindt ze doodeng, daar wil ze niet op
Als de wekker gaat staat Claire kwispelend voor het bed, maar verder geen geluid, gelik of op het bed springen.
Een bed vindt ze doodeng, daar wil ze niet op
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Wakker maken omdat ze verveelt zijn doen ze gelukkig niet.
Als er iets aan de hand is van vuurwerk, onweer of iets waar ze van geschrokken is, dan staat Eef als een malloot aan mijn bed te krabben. Op haar achterpootjes met haar voorpoten krabben alsof ze een kuil graaft. Daar word ik wel wakker van.
Als Saar onverwacht nodig moet plassen oid trippelt ze heen en weer en gaat er zacht bij janken.
Andersom, ik hoef maar een oordopje uit te doen en ze springen uit hun manden om te doen alsof ze zoooooo blij zijn dat we eindelijk wakker zijn. Om vervolgens nog voor ik mijn koffie heb gepakt alweer op de bank te liggen pitten
Als er iets aan de hand is van vuurwerk, onweer of iets waar ze van geschrokken is, dan staat Eef als een malloot aan mijn bed te krabben. Op haar achterpootjes met haar voorpoten krabben alsof ze een kuil graaft. Daar word ik wel wakker van.
Als Saar onverwacht nodig moet plassen oid trippelt ze heen en weer en gaat er zacht bij janken.
Andersom, ik hoef maar een oordopje uit te doen en ze springen uit hun manden om te doen alsof ze zoooooo blij zijn dat we eindelijk wakker zijn. Om vervolgens nog voor ik mijn koffie heb gepakt alweer op de bank te liggen pitten
Door me een klap op mijn hoofd te geven, midden in de nacht als ze willen dat ik het dekbed omhoog hou als ze eronder willen liggen.
Overdag kunnen ze er wel zelf onderkruipen, maar s’nachts is dat schijnbaar moeilijk. Misschien omdat ik dan in heb bed lig. Haha.
Overdag kunnen ze er wel zelf onderkruipen, maar s’nachts is dat schijnbaar moeilijk. Misschien omdat ik dan in heb bed lig. Haha.
Tanja en Anne