Wat voor insect is dit
-
- Posts in topic: 6
-
Re: Wat voor insect is dit
Oke kan ik hem beter vangen ik kwam zelf op een horzelwesp uit
-
Ik durf hem niet dood te maken maar heb geen zin in een nest in huis en zit op de grond en vliegt niet weg ben bang dat de hond hem dan pakt en gestoken wordt
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Glas erover. Papiertje eronder door schuiven. Buiten los laten. Klaar .
Geprikt worden is geen grapje
Geprikt worden is geen grapje
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
-
Heb hem nu in een potje kijk strakt als ik de hond uitlaat ergens vrij te laten waar niet veel huizen staan
Zo te zien is het een een Aziatische hoornaar.
Wat meldt ons wereldwijde web hierover?
“ De Aziatische hoornaar (Vespa velutina) is een invasieve exoot die sinds een aantal jaren vooral in Zuid-Nederland wordt aangetroffen. De hoornaar is schadelijk voor honingbijen, hommelsoorten en andere bestuivende insecten.”
Ik zou haar dus niet loslaten. Spoel maar door de wc. Bijen zijn belangrijker.
Wat meldt ons wereldwijde web hierover?
“ De Aziatische hoornaar (Vespa velutina) is een invasieve exoot die sinds een aantal jaren vooral in Zuid-Nederland wordt aangetroffen. De hoornaar is schadelijk voor honingbijen, hommelsoorten en andere bestuivende insecten.”
Ik zou haar dus niet loslaten. Spoel maar door de wc. Bijen zijn belangrijker.
-
Ik zal hem niet los laten hier zitten veel bijen even kijken hoe ik dit oplos
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Gewoon loslaten dus. Hoornaars zijn niet agressief.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Kells
Alles heeft een functie.
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Welke: Witte herder en nu een hún
Gewoon loslaten . Niets aan de hand .
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster
-
Oke allen niet bij huis ok weet ook niet of het goed gaat met hem hij vloog niet weg en ligt regelmatig op zijn zij
Hoofdpijn. Even een drukverbandje aanleggenGonniepony schreef: ↑13 okt 2022, 13:00 Oke allen niet bij huis ok weet ook niet of het goed gaat met hem hij vloog niet weg en ligt regelmatig op zijn zij
Nee hoor, als het niet wil dan wil het niet. Misschien wat suikerwater geven?
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Welke: Groenendaeler
Parasieten zijn een van de oudste levensvormen. Je moet er niet over denken in termen van 'nut' of 'het heeft een doel'. Dat zijn mensengedachten. Het is gewoon een kwestie van succesvol zijn in reproduceren/genen doorgeven.
Gek he. Alsof mensen zoveel nut en doel hebben.
Het nut van teken is de zwakke nog zwakker maken en dan zorgen dat die opgegeten worden door roofdieren. Alleen zieke dieren zitten onder de teken. Zelfde met andere parasieten. Wij hadden vroeger een zieke en 4 gezonde katten. De zieke kat zat altijd onder de vlooien en had regelmatig teken. De gezonde katten nooit. Mijn huidige honden hebben werkelijk nooit vlooien en wij behandelen ze al jaren niet meer. De chihuahua van vrienden van mij zit altijd onder de vlooien en niks helpt.
- Kells
Dat heb je weer mooi verwoord.Marc schreef: ↑13 okt 2022, 23:27 Het nut van teken is de zwakke nog zwakker maken en dan zorgen dat die opgegeten worden door roofdieren. Alleen zieke dieren zitten onder de teken. Zelfde met andere parasieten. Wij hadden vroeger een zieke en 4 gezonde katten. De zieke kat zat altijd onder de vlooien en had regelmatig teken. De gezonde katten nooit. Mijn huidige honden hebben werkelijk nooit vlooien en wij behandelen ze al jaren niet meer. De chihuahua van vrienden van mij zit altijd onder de vlooien en niks helpt.
Oké, klinkt logisch. Bedankt voor de uitleg.Marc schreef: ↑13 okt 2022, 23:27 Het nut van teken is de zwakke nog zwakker maken en dan zorgen dat die opgegeten worden door roofdieren. Alleen zieke dieren zitten onder de teken. Zelfde met andere parasieten. Wij hadden vroeger een zieke en 4 gezonde katten. De zieke kat zat altijd onder de vlooien en had regelmatig teken. De gezonde katten nooit. Mijn huidige honden hebben werkelijk nooit vlooien en wij behandelen ze al jaren niet meer. De chihuahua van vrienden van mij zit altijd onder de vlooien en niks helpt.
Dan denk ik aan die honden die zo onder kunnen zitten. Soms zie je foto's van die zielenpoten. Zou je die dan in moeten laten slapen in plaats van teken weghalen?
Nee zeker niet. Je kan ze ook beter verzorgen. Want juist hele magere honden of jonge honden die het op straat te zwaar hebben redden ze dan en die zitten onder de teken. Hun bv gezonde moeder en helemaal vaak de vader ziet er dan gewoon tip top uit omdat die zichzelf prima kan redden. Dus veelal jonge hond zit vaak onder de teken omdat die zich niet kan handhaven. Beetje goed voer en daarna kan dat nog een prima hond zijn.sonj@ schreef: ↑14 okt 2022, 08:11Oké, klinkt logisch. Bedankt voor de uitleg.Marc schreef: ↑13 okt 2022, 23:27 Het nut van teken is de zwakke nog zwakker maken en dan zorgen dat die opgegeten worden door roofdieren. Alleen zieke dieren zitten onder de teken. Zelfde met andere parasieten. Wij hadden vroeger een zieke en 4 gezonde katten. De zieke kat zat altijd onder de vlooien en had regelmatig teken. De gezonde katten nooit. Mijn huidige honden hebben werkelijk nooit vlooien en wij behandelen ze al jaren niet meer. De chihuahua van vrienden van mij zit altijd onder de vlooien en niks helpt.
Dan denk ik aan die honden die zo onder kunnen zitten. Soms zie je foto's van die zielenpoten. Zou je die dan in moeten laten slapen in plaats van teken weghalen?
De kat die wij hadden onder onder de vlooien altijd had last van zijn nieren en lichte suiker. Dus die was al mottig en mager. Die had altijd wormen ook. De jonge katten waren prachtig en glommen je tegemoet en de vlooien en wormen moesten er niks van weten.