Voorstellen
- bas rouge
- Posts in topic: 16
- Honden: 2
- Welke: beaucerons
Voorstellen
Mijn naam is Sieneke en ik ben ook meegekomen vanaf het oude hondenforum. Daar was ik niet erg actief en ben dat hier ook niet. Ik vermoed dat ik me niet eerder meldde. Ik vind het een enorm gepiel met avatar/OS en foto's plaatsen maar goed, vanavond is het dan gelukt.
Ik ben al sinds mijn jeugd omringd door honden, heb diverse rassen en types gehad. Staande jachthonden, Markiesje, Lagotto maar ook bastaardhonden en een Harzer Fuchs. Op dit moment heb ik twee beaucerons, Jiroux & Pilar. Hun moeder, respectievelijk grootmoeder Huette, die mensen van het oude forum mogelijk nog wat zegt, is op 26 augustus van dit jaar overleden. Zij werd op 3 weken na 14 jaar, nog hartstikke fit maar vanwege een snelgroeiende tumor in haar bek was het helaas einde verhaal. Het gemis is er maar het besef dat ik het lijden voor ben geweest, verzacht het wel.
Huette in haar jonge jaren op Terschelling
Nu dus nog Jiroux van 8 jaar oud en Pilar van -net, 11 oktober- 3 jaar oud. Jiroux draagt het gele tuig en Pilar het blauwe.
Momenteel op vakantie in het Duitse Harzgebied, prachtig gebied!
Ik ben al sinds mijn jeugd omringd door honden, heb diverse rassen en types gehad. Staande jachthonden, Markiesje, Lagotto maar ook bastaardhonden en een Harzer Fuchs. Op dit moment heb ik twee beaucerons, Jiroux & Pilar. Hun moeder, respectievelijk grootmoeder Huette, die mensen van het oude forum mogelijk nog wat zegt, is op 26 augustus van dit jaar overleden. Zij werd op 3 weken na 14 jaar, nog hartstikke fit maar vanwege een snelgroeiende tumor in haar bek was het helaas einde verhaal. Het gemis is er maar het besef dat ik het lijden voor ben geweest, verzacht het wel.
Huette in haar jonge jaren op Terschelling
Nu dus nog Jiroux van 8 jaar oud en Pilar van -net, 11 oktober- 3 jaar oud. Jiroux draagt het gele tuig en Pilar het blauwe.
Momenteel op vakantie in het Duitse Harzgebied, prachtig gebied!
Re: Voorstellen hernieuwd
Heeee, leuk dat je er weer bent. Huette herinnerik me nog goed.
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Voorstellen
Welkom!
Jij had toen die prachtige rode reu. Rein?
Leuk dat je er bent! Ik ben dol op beaucen.
Jij had toen die prachtige rode reu. Rein?
Leuk dat je er bent! Ik ben dol op beaucen.
- Fenneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Hoi. Welkom terug
Ja Huette weet ik nog goed. Pracht hond
haar “ kinderen” mogen er ook zijn trouwens
Ja Huette weet ik nog goed. Pracht hond
haar “ kinderen” mogen er ook zijn trouwens
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Welke: IJslandse honden
Hoi, leuk dat je er bent. Ik heb ooit Rein mogen bewonderen, wat een plaatje!
Het duo Olie en Bol
- bas rouge
Jazeker. Rein. Een hond die overal veel indruk maakte.
De beaucerons zijn, vind ik, makkelijker wat betreft druk hondenverkeer. Rein was heel strikt en serieus in hond-hond contacten. In de Randstad doe ik mezelf een hond zoals hij niet meer aan. Maar een bijzondere hond was het zeker.
Hoi, welkom
- bas rouge
Ja. Precies. Bolke was zijn naam maar ik vind het al heel knap dat je dat nog weet. Dat was toch langs het van Starkenborgkanaal niet? Logeerde hij destijds bij mijn tante. Bolke is trouwens op 2 maanden na 19 jaar oud geworden.
Zit jij nu in Schotland? Da's ook een heel andere omgeving als destijds.
Laatst gewijzigd door bas rouge op 15 okt 2022, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas rouge
Zeker. Ik weet niet meer precies waarom ik bij jou was maar het was in mijn begin-BARF tijd, dus het zal daar vast mee te maken hebben gehad.
- bas rouge
Nee. Dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ze stond altijd een beetje in Reins schaduw dacht ik maar blijkbaar valt dat mee.
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Hebben wij samen nou bij Janna in wijchen op verjaardag gezeten of vergis ik me?bas rouge schreef: ↑15 okt 2022, 22:01Jazeker. Rein. Een hond die overal veel indruk maakte.
De beaucerons zijn, vind ik, makkelijker wat betreft druk hondenverkeer. Rein was heel strikt en serieus in hond-hond contacten. In de Randstad doe ik mezelf een hond zoals hij niet meer aan. Maar een bijzondere hond was het zeker.
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Welkom
Schitterende Beaucerons
Schitterende Beaucerons
Oh ja Bolke! Zo'n schatje, wat een geweldige leeftijd! Ja bij je tante wiens naam ik dus wel vergeten benbas rouge schreef: ↑15 okt 2022, 22:05
Ja. Precies. Bolke was zijn naam maar ik vind het al heel knap dat je dat nog weet. Dat was toch langs het van Starkenborgkanaal niet? Logeerde hij destijds bij mijn tante. Bolke is trouwens op 2 maanden na 19 jaar oud geworden.
Ik ben inderdaad verhuisd, inderdaad heel anders dan het Groningse!
- bas rouge
Wij hebben nooit samen op een verjaardag gezeten. Ik heb je wel eens in het wild ontmoet, op een hondenforumdag. Volgens mij kende jij wel Reins zusje Lois dat bij Temba woonde. Temba woon(t(de) volgens mij wel in Wijchen. Janna uit Wijchen ken ik niet.EchoMira schreef: ↑15 okt 2022, 22:11Hebben wij samen nou bij Janna in wijchen op verjaardag gezeten of vergis ik me?bas rouge schreef: ↑15 okt 2022, 22:01Jazeker. Rein. Een hond die overal veel indruk maakte.
- bas rouge
Reintje heet ze. Ze had destijds Floortje. Nu 2 andere honden, Koira en Diesel. En loopt nog dagelijks langs het van S.kanaal.Ally schreef: ↑15 okt 2022, 22:13Oh ja Bolke! Zo'n schatje, wat een geweldige leeftijd! Ja bij je tante wiens naam ik dus wel vergeten benbas rouge schreef: ↑15 okt 2022, 22:05
Ik ben inderdaad verhuisd, inderdaad heel anders dan het Groningse!