Indy
Re: Indy
Veel sterkte gewenst.
Ieder mens is anders.
toen mijn eerste hondje werd doodgereden had ik 8 dagen later een nieuwe pup. Het kostte mij veel moeite om van hem te gaan houden.
Later heb ik altijd een poosje gewacht, rond een half jaar. Ik moet echt kunnen rouwen.
Je zult vast je weg hier wel in vinden, je overleden hond 'verdient' je verdriet, die heeft je zoveel gegeven. Al moet je er natuurlijk niet in blijven hangen, maar verwen jezelf met dingen die je anders misschien niet goed voor je vindt. ( chocola, wijn?) En zoek tussendoor ook wat afleiding. Even weg uit je huis met iemand wat leuks doen. En dan niet schrikken als je plotseling weer ergens om kunt lachen.
Ieder mens is anders.
toen mijn eerste hondje werd doodgereden had ik 8 dagen later een nieuwe pup. Het kostte mij veel moeite om van hem te gaan houden.
Later heb ik altijd een poosje gewacht, rond een half jaar. Ik moet echt kunnen rouwen.
Je zult vast je weg hier wel in vinden, je overleden hond 'verdient' je verdriet, die heeft je zoveel gegeven. Al moet je er natuurlijk niet in blijven hangen, maar verwen jezelf met dingen die je anders misschien niet goed voor je vindt. ( chocola, wijn?) En zoek tussendoor ook wat afleiding. Even weg uit je huis met iemand wat leuks doen. En dan niet schrikken als je plotseling weer ergens om kunt lachen.
- thom
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Veel sterkte met je verdriet.
(verder sluit ik me erbij aan om snel weer een andere hond in huis te nemen, het vervangt je hond natuurlijk niet, maar het geeft wel een goede afleiding.)
(verder sluit ik me erbij aan om snel weer een andere hond in huis te nemen, het vervangt je hond natuurlijk niet, maar het geeft wel een goede afleiding.)
Ons Portugese meisje Farah.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Heel veel sterkte
Sterkte.
Het is ook moeilijk om je hond te verliezen, dat weet bijna iedereen hier wel.
Het advies om op zoek te gaan naar weer een hond wordt niet zomaar gegeven.
Vervangen kan nooit, maar een nieuwe hond toelaten in je leven kan wel.
Het verzacht de pijn een klein beetje, ook al zal je je geliefde Indy zeker missen.
Het is ook moeilijk om je hond te verliezen, dat weet bijna iedereen hier wel.
Het advies om op zoek te gaan naar weer een hond wordt niet zomaar gegeven.
Vervangen kan nooit, maar een nieuwe hond toelaten in je leven kan wel.
Het verzacht de pijn een klein beetje, ook al zal je je geliefde Indy zeker missen.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Heel veel sterkte. En ja bij de een helpt het snel een nieuwe hond, maar geef het sowieso de tijd.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou ja, meteen. Het hoeft niet morgen maar je vindt het ook leuk om te wandelen en dingen met honden te doen. Ineens op de bank gaan zitten kijken tot er iets gebeurt is minder leuk dan het lijkt. In februari word je gek. Dan wil je gewoon weer de hort op of op zijn minst een hond naast je op die bank.
Er is niets mis mee om nu te gaan bekijken wat je straks wil.
Toen vriend Barley werd ingeslapen bij de dierenarts, draaide ik 'Carry you home', van James Blunt. En dan janken en keihard meezingen. As van mijn eerste berner mee naar huis en ' swing low, sweet chariot', van Louis Armstrong.
Bij het overlijden van mijn laatste berner, 'Belle', uit Belle et Sebastien.
Ik heb ook altijd een poosje het idee dat ik nooit meer zo'n afscheid wil meemaken en dus nooit meer een kat of hond weer neem, maar uiteindelijk weegt dat toch niet op tegen alle jaren plezier en vriendschap. Het afscheid is part of the deal. Klinkt misschien vreemd, maar het went ook wel. Niet qua heftigheid van het verdriet, maar wel hoe lang dat aanhoudt en qua acceptatie. Al mis ik sommige van mijn dieren meer en langer dan andere.
Hooi iedereen
Een maand geleden postte ik over het overlijden van mijn hond.. ik heb nog steeds enorm veel pijn van het verliezen van mijn hond en er zal er nooit 1 zijn dat haar kan vervangen..toch doet zich vandaag terug een kansvoor om opnieuw van een viervoeter te houden.. maar ik weet het niet. Wil het graag maar voel me zo schuldig.. is dit normaal? Ik wil haar leven niet teniet doen..maar heb plaats in mijn hart voor een nieuwe pup.. of is dit niet ok?
Een maand geleden postte ik over het overlijden van mijn hond.. ik heb nog steeds enorm veel pijn van het verliezen van mijn hond en er zal er nooit 1 zijn dat haar kan vervangen..toch doet zich vandaag terug een kansvoor om opnieuw van een viervoeter te houden.. maar ik weet het niet. Wil het graag maar voel me zo schuldig.. is dit normaal? Ik wil haar leven niet teniet doen..maar heb plaats in mijn hart voor een nieuwe pup.. of is dit niet ok?