Onze nieuwe hond zal wel redelijk aan de maat worden, 40 kilo of misschien nog meer. Nu las ik dat dan wel speciale puppybrokken worden aangeraden zodat ze niet te snel groeien.
Ik ben wel benieuwd naar meningen / ervaringen hierover. Wel nog een puppybrok voeren of meteen op volwassen voer over? Ze is zo meteen 6 maanden als ze bij ons komt en 20 kilo.
Puppybrokken groot ras
- runninggirl
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Re: Puppybrokken groot ras
Altijd extreem grote en snelgroeiende rassen gehad en nooit pupbrok gevoerd. De meeste fokkers van grote rassen doen het bewust ook niet.
Zorg dat hij mooi slank blijft en zorg voor goede bespiering. Dat is in mijn ogen juist bij grote rassen extreem belangrijk.
Edit: 40 kg vind ik ook niet erg groot. Dat woog Bronco en dat vond ik een middelmaat
Zorg dat hij mooi slank blijft en zorg voor goede bespiering. Dat is in mijn ogen juist bij grote rassen extreem belangrijk.
Edit: 40 kg vind ik ook niet erg groot. Dat woog Bronco en dat vond ik een middelmaat
- runninggirl
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
Ja mijn schoonouders (die cane corso's hadden en duitse doggen) deden het ook inderdaad zo. Wel fijn om te horen dat het dus niet heel gek is.Gretha schreef: ↑24 jan 2023, 13:09 Altijd extreem grote en snelgroeiende rassen gehad en nooit pupbrok gevoerd. De meeste fokkers van grote rassen doen het bewust ook niet.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Ik heb deze vraag ook gehad ook omdat je in dierenwinkels ander advies krijgt en ik daardoor erg ging twijfelen. Floris (4,5 maand en wordt denk ik ook een flinke knul) zit nu net zoals mijn volwassen labrador op de Darf brokken en in de avond smuldier. Hij groeit mooi geleidelijk op en ik hou hem inderdaad slank
Maya had ik met 8 weken. Toen wel even pupbrok gedaan maar met 10 a 12 weken overgestapt naar kvv en gewone brok. Verder houd ik haar zo schraal mogelijk.