Irritante waakhond

Plaats reactie
Rebble
Posts in topic: 2

Irritante waakhond

Bericht door Rebble »

Charlie dus.
Ik woon recht tegenover mijn werk en kan Char dus ook horen als ze blaft (over irritant gesproken ) én de reden zien waarom ze blaft. Meestal blaft ze amper maar er zijn dagen dat ik haar regelmatig af hoor gaan. Een paar weken geleden waren mijn buren een paar dagen weg en toen hoorde ik haar amper. Vorige week waren ze een week weg. Char weer amper gehoord en dat viel me ineens op. Gister waren ze thuis en hoorde ik Char weer vaker. Even voor de duidelijkheid, ik ben er speciaal op gaan letten hè, normaal zou ik het niet eens doorhebben of ze wel of niet thuis zijn, de vakanties gaven de buren zelf aan anders zou ik dat ook niet eens gemerkt hebben haha.

Maar het gekke is dat Char niet op de geluiden van de buren reageert maar op mensen (vaak met maar ook zonder hond) die langslopen. Vanmiddag zag ik de buren weggaan en Char heb ik daarna niet meer gehoord.

Wáárom blaft mijn gekke hond vaker als de buren thuis zijn maar reageert ze niet op hen maar op geluiden van buiten? Iemand een verklaring? Ze heeft niks speciaals met de buren, ze kent ze van af en toe een praatje voor de deur als we elkaar daar toevallig tegenkomen maar verder niet.
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Irritante waakhond

Bericht door Persistence »

Hier blaffen ze ook op mensen die pratend langslopen. Het gaat echt om mensenstemmen vlakbij.

Is het niet gewoon toevallig dat je buren er wel of niet zijn? Of zou ze waken over de buren😉
Weet je trouwens zeker dat ze niet blaft op geluiden die de buren maken als jij niet thuis bent?
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Heel veel honden blaffen alleen om te "waken" als er wat te waken valt, dus als er mensen thuis zijn. Misschien vindt Char je buren bij thuis horen?

Het is echt verbazingwekkend hoeveel honden gewoon niet blaffen als er niemand thuis is. :shock:
Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Misschien is ze meer in rust als het bij de buren helemaal stil is? En wakkerder als de buren wel thuis zijn en geluiden maken, en als je dan toch wakker bent kun je net zo goed waken natuurlijk.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Rebble
Posts in topic: 2

Bericht door Rebble »

Persistence schreef: 21 sep 2021, 18:52 Hier blaffen ze ook op mensen die pratend langslopen. Het gaat echt om mensenstemmen vlakbij.

Is het niet gewoon toevallig dat je buren er wel of niet zijn? Of zou ze waken over de buren😉
Weet je trouwens zeker dat ze niet blaft op geluiden die de buren maken als jij niet thuis bent?
Ja, ik weet zeker dat ze niet op de buren reageert. Zit ik op m'n werk in mezelf te mopperen ''nou Charlie, hou nou je bek maar weer' :lol: En dan kijk ik op en dan loopt de verklaring langs, echt altijd loopt er dan iemand. Gelukkig want ik vrees dat ze (nog) vaker zou blaffen als ze wel op de buren zou reageren.
Budkes schreef: 21 sep 2021, 18:53 Heel veel honden blaffen alleen om te "waken" als er wat te waken valt, dus als er mensen thuis zijn. Misschien vindt Char je buren bij thuis horen?

Het is echt verbazingwekkend hoeveel honden gewoon niet blaffen als er niemand thuis is. :shock:
Geen idee, als ik thuis ben (beneden) blaft ze zelden, mopperen doet ze dan wel haha. Als ik (nog) op bed lig, blaft ze wel af en toe maar nooit 's nachts, alleen als ik net naar bed ben of 's ochtends.
Zamunda schreef: 21 sep 2021, 19:11 Misschien is ze meer in rust als het bij de buren helemaal stil is? En wakkerder als de buren wel thuis zijn en geluiden maken, en als je dan toch wakker bent kun je net zo goed waken natuurlijk.
Dat zou nog wel eens een goede verklaring kunnen zijn, dat had ik nog niet bedacht.
Gelukkig hebben de buren er geen problemen mee. Ik kwam ze net tegen en het nog eens gevraagd maar ze vinden het zelfs wel prettig en ook zij zien dan vaak 10 seconden later iemand met een hond langslopen en zij vinden niet dat ze veel blaft. Ik overigens ook niet maar toch.
Ze blijft ook niet blaffen gelukkig, het is echt aanslaan en weer stoppen. Ik kan jullie wel melden dat het irritanter is om als 'buur' je eigen hond te horen blaffen dan de hond van een ander 😂
Afbeelding
Plaats reactie