Bottenbouillon
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Bottenbouillon
Ik maak kippenbouillon van karkassen die de Groene Weg verkoopt. De bouillon is dan wel voor eigen gebruik als basis voor soepen en sauzen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Sanne
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Jep! Met geitenbotten, lamsbotten en mergpijp (24-48 uur in een slowcooker). En soms bepaalde groenten als extra boost.
Waarom zouden ‘veel honden’ in eerste instantie al een kaduke slijmlaag in de darmen hebben?
-
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ik krijg af en toe een potje van een clubgenoot, ze vinden het heerlijk en ik geloof ook wel dat het goed is. Zelf maken vind ik teveel werk
- Nikki
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Staat hier dagelijks op het menu!
Maakte het altijd zelf in de slowcooker met konijnenkarkas of geitenbotten. 48 uur op stand low, botten eruit vissen, alles zeven, afkoelen, vetlaag eraf scheppen, in een ijsklontjesvorm gieten en invriezen. Meurt ontzettend dus slowcooker staat in de schuur.
Maaar sinds kort is er dus bottenbouillon poeder van het merk Boil & Broth van o.a. hertenbotten verkrijgbaar. Ik ben fan! Ik maak meteen een batch, 5 schepjes poeder, 500ml kokend water erbij, goed roeren, in ijsklontjesvorm gieten en laten afkoelen en invriezen. Scheelt een hoop werk En ik kom niet zo makkelijk aan botten zonder torenhoge verzendkosten, daarom is dit ook ideaal.
https://www.hondjekoek.nl/brands/boil-broth/
Maakte het altijd zelf in de slowcooker met konijnenkarkas of geitenbotten. 48 uur op stand low, botten eruit vissen, alles zeven, afkoelen, vetlaag eraf scheppen, in een ijsklontjesvorm gieten en invriezen. Meurt ontzettend dus slowcooker staat in de schuur.
Maaar sinds kort is er dus bottenbouillon poeder van het merk Boil & Broth van o.a. hertenbotten verkrijgbaar. Ik ben fan! Ik maak meteen een batch, 5 schepjes poeder, 500ml kokend water erbij, goed roeren, in ijsklontjesvorm gieten en laten afkoelen en invriezen. Scheelt een hoop werk En ik kom niet zo makkelijk aan botten zonder torenhoge verzendkosten, daarom is dit ook ideaal.
Ik maak t ook regelmatig met paardenbotten.
In de slowcooker, flinke scheut azijn erbij en 48 uur sudderen. Overgebleven vlees gebruik ik voor training. De gezeefde bouillon gaat eerst een nachtje in de koelkast en daarna in ijsblokjesvormen de vriezer in.
Paar keer per week een blokje bij hun eten.
In de slowcooker, flinke scheut azijn erbij en 48 uur sudderen. Overgebleven vlees gebruik ik voor training. De gezeefde bouillon gaat eerst een nachtje in de koelkast en daarna in ijsblokjesvormen de vriezer in.
Paar keer per week een blokje bij hun eten.
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hè hier ga ik eens naar kijken.Nikki schreef: ↑04 apr 2023, 15:53 Staat hier dagelijks op het menu!
Jamie mag geen kip of rund, dus zou ik al moeten gaan zoeken naar geschikte botten.
- Daan
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ja, is ideaal. Werd een mooie dikke gelei. Heb het in ijsblokjesvorm gegoten.
- HillieS
Oh dat is ook een goede optie ja.
- HillieS
https://bossanddog.nl/product/bottenbouillon-lam/
Deze lijkt ook wel goed en nogal goedkoper dan de eerdere poeder
Edit: dit is dezelfde als de eerste poeder zie ik
Deze lijkt ook wel goed en nogal goedkoper dan de eerdere poeder
Edit: dit is dezelfde als de eerste poeder zie ik
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Hier ook fan.
Ollie krijgt dagelijks, en zelf neem ik het ook regelmatig.
'S zomers zelf gemaakt uit de slowcooker (dan kan ik de pan buitenzetten, dochter vindt de geur in huis niet te harden )
De rest van de tijd de bonebroth poeder van Big food.(400gr voor ong 40€)
Voor Ollie maak ik er vaak brokken soep van, ook erg goed voor het doorspoelen van zn blaas
Ollie krijgt dagelijks, en zelf neem ik het ook regelmatig.
'S zomers zelf gemaakt uit de slowcooker (dan kan ik de pan buitenzetten, dochter vindt de geur in huis niet te harden )
De rest van de tijd de bonebroth poeder van Big food.(400gr voor ong 40€)
Voor Ollie maak ik er vaak brokken soep van, ook erg goed voor het doorspoelen van zn blaas
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ik heb nu een slowcooker en wil het ook gaan maken. Schijnt ook super voor hun gewrichten te zijn.
Ik heb het voor mezelf gekocht omdat mij. Enkel niet aan elkaar gegroeid is. Hoeveel neem je ervan? Een theelepel of wen eetlepel per dag? Kan het door de cup a soup of smaakt het dan niet meer?
Wat zeggen ze in het ziekenhuis? Mijn zus moest 1000 mg vitamine c en vitamine d slikken en calcium bij een breuk
Dat doe ik al.. in het ziekenhuis weten ze het ook niet echt.
Ik heb 3 keuzes niks doen en afwachten of het alsnog verder aan elkaar groeit
Materiaal eruit en hopen dat het niet weer breekt of operatie met alles schoonmaken bottransplantaat en neiuw materiaal erin
Ik neig naar de 1e dus probeer voeding te optimaliseren. Ik slik al calcium en vit c. Had ik de eerste maanden na de breuk gedaan maar was er de laatste tijd bij gebleven dus dat heb ik weer opgepakt
Ik heb 3 keuzes niks doen en afwachten of het alsnog verder aan elkaar groeit
Materiaal eruit en hopen dat het niet weer breekt of operatie met alles schoonmaken bottransplantaat en neiuw materiaal erin
Ik neig naar de 1e dus probeer voeding te optimaliseren. Ik slik al calcium en vit c. Had ik de eerste maanden na de breuk gedaan maar was er de laatste tijd bij gebleven dus dat heb ik weer opgepakt
Botten bouillon kun je altijd gebruiken. Gewoon een lepel door je soep roeren.
- Daan
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Zeg, ik kom tegenwoordig heel goed uit de voeten hoor
- Susam
- Welke: Podengo kruising
dan kan wellicht ook zo zijn ter voorkoming van dystrofische klachten? die cocktail lijkt daar wel op? Zorgen dat er zo min mogelijk vrije radicalen vrij speelveld hebben.
deze is ook fijn: https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... r-de-hond/