Even bijpraten..
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Even bijpraten..
Ik heb een paar PB's gekregen waarin gevraagd wordt om een heldere beschrijving van hoe we ontstaan zijn.
Ook zie ik dat er een spanningsveld is tussen de nieuwste ontwikkelingen op het hondenforum en onze site.
Eigenlijk wil ik daar niet echt iets over zeggen maar bewust zwijgen vind ik ook niet passend.
Het hondenforum heeft op een bepaald moment gekozen voor een nondescript zero-tolerance beleid zonder te definiëren waar de tolleruns dan over ging.
Dat bleek een te overstromen binnendijk te zijn waardoor er een extra ruimte is ontstaan. En die ruimte is toen uitgekristalliseerd met een facebookgroep en nu ook een ander forum.
Hondenforum.nl heeft aangegeven blij en tevreden te zijn met een ander forum waar de groep verder kan. Zelf ambiëren ze een forum waar, ik citeer; "de fatsoensnormen hoog in het vaandel staan" en "Honden het belangrijkste onderwerp zijn"
Wij van Een Hondenleven vinden fatsoen ook leuk maar vinden het geen doel op zich. Mensen zonder honden zijn hier niet onwelkom maar we vragen ons wel af wat ze komen doen.
Tegelijkertijd vinden we een hondenforum waarbij het echt alleen maar over honden gaat ook positief.
Wijzelf hebben vooral een insteek dat je komt halen wat je zelf leuk vindt en je vooral niet moet bemoeien met waar je je niet mee wil bemoeien.
Ook hier zal het soms op het randje zijn. Ook hier zal er misschien af en toe lelijk gedaan worden.
Iedereen mag daar van vinden wat ze er van vinden en zich aanmelden als mod als ze er iets aan willen doen maar we hebben hier geen pastorale insteek en we houden ons als mods niet bezig met wat er al dan niet netjes is. Er zijn namelijk ook dingen die niet over lief, leuk en sportief gaan.
Het zijn prachtige sentimenten maar er is meer.
Niet omdat we zelf geen grenzen hebben maar omdat we weten dat andere mensen andere grenzen hebben en het niet loont om daar chocola van te proberen te maken. En dat chocola maken tegelijkertijd ook altijd de moeite waard is.
Het is persoonlijk.
De wet is de grens. De rest is individueel geneuzel.
Ik weet dat niet alle moderators het daarmee eens zijn maar dat is wel de insteek van de facebookgroep waar deze site uit voortkomt.
Op een rijtje:
-Er hoeft niemand te kiezen tussen HF en HL.
-Er is geen grens aan hoeveel mensen zich met dit forum mogen bemoeien.
-Meld je aan als je mee wil bepalen. Je beslist zelf hoeveel moeite je daar in stopt.
Dit is al veel meer dan ik wilde preken. Amen.
Ook zie ik dat er een spanningsveld is tussen de nieuwste ontwikkelingen op het hondenforum en onze site.
Eigenlijk wil ik daar niet echt iets over zeggen maar bewust zwijgen vind ik ook niet passend.
Het hondenforum heeft op een bepaald moment gekozen voor een nondescript zero-tolerance beleid zonder te definiëren waar de tolleruns dan over ging.
Dat bleek een te overstromen binnendijk te zijn waardoor er een extra ruimte is ontstaan. En die ruimte is toen uitgekristalliseerd met een facebookgroep en nu ook een ander forum.
Hondenforum.nl heeft aangegeven blij en tevreden te zijn met een ander forum waar de groep verder kan. Zelf ambiëren ze een forum waar, ik citeer; "de fatsoensnormen hoog in het vaandel staan" en "Honden het belangrijkste onderwerp zijn"
Wij van Een Hondenleven vinden fatsoen ook leuk maar vinden het geen doel op zich. Mensen zonder honden zijn hier niet onwelkom maar we vragen ons wel af wat ze komen doen.
Tegelijkertijd vinden we een hondenforum waarbij het echt alleen maar over honden gaat ook positief.
Wijzelf hebben vooral een insteek dat je komt halen wat je zelf leuk vindt en je vooral niet moet bemoeien met waar je je niet mee wil bemoeien.
Ook hier zal het soms op het randje zijn. Ook hier zal er misschien af en toe lelijk gedaan worden.
Iedereen mag daar van vinden wat ze er van vinden en zich aanmelden als mod als ze er iets aan willen doen maar we hebben hier geen pastorale insteek en we houden ons als mods niet bezig met wat er al dan niet netjes is. Er zijn namelijk ook dingen die niet over lief, leuk en sportief gaan.
Het zijn prachtige sentimenten maar er is meer.
Niet omdat we zelf geen grenzen hebben maar omdat we weten dat andere mensen andere grenzen hebben en het niet loont om daar chocola van te proberen te maken. En dat chocola maken tegelijkertijd ook altijd de moeite waard is.
Het is persoonlijk.
Ik weet dat niet alle moderators het daarmee eens zijn maar dat is wel de insteek van de facebookgroep waar deze site uit voortkomt.
Op een rijtje:
-Er hoeft niemand te kiezen tussen HF en HL.
-Er is geen grens aan hoeveel mensen zich met dit forum mogen bemoeien.
-Meld je aan als je mee wil bepalen. Je beslist zelf hoeveel moeite je daar in stopt.
Dit is al veel meer dan ik wilde preken. Amen.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Even bijpraten..
Ik mis nu een knopje; het vind ik leuk duimpje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
En ik ben heel blij dat ik mijn bericht kan editen zonder voetnoot.
Mijn gebeden zijn verhoord.
*Cleva heeft dit bericht 27 keer aangepast* is niet mijn favoriete deel van een forum, zeg maar.
Echt...waarom..is dit kutkarma ofzo?
Nu kan ik de spelfouten gewoon weghalen. Volgens mij kun je me niet eens schuldquoten.
Beter.
*Cleva heeft dit bericht 27 keer aangepast* is niet mijn favoriete deel van een forum, zeg maar.
Nu kan ik de spelfouten gewoon weghalen. Volgens mij kun je me niet eens schuldquoten.
Beter.
Het is persoonlijk.
Bovenstaand deel uit je post vind ik heel belangrijk. Voor mij zou de ziel uit dit forum gaan als en wel gemodereerd gaat worden op fatsoen.
Het is persoonlijk.
Bovenstaand deel uit je post vind ik heel belangrijk. Voor mij zou de ziel uit dit forum gaan als en wel gemodereerd gaat worden op fatsoen.
Tis but a scratch
- Lieke
- Posts in topic: 1
- Welke: Roemeense straatschoffies
Pendrag schreef: ↑25 sep 2021, 00:24 Niet omdat we zelf geen grenzen hebben maar omdat we weten dat andere mensen andere grenzen hebben en het niet loont om daar chocola van te proberen te maken. En dat chocola maken tegelijkertijd ook altijd de moeite waard is.
Het is persoonlijk.
Nou ja, dit dus. Ik vind mezelf een reuze fatsoenlijk mens ( ) en heb ook in het verleden nooit meegedaan aan fameuze HF-rellen omdat ik dat gewoon niet leuk vond. Maar ik heb wel gezien dat het de kracht van het forum was om ruimte te bieden aan vogels van alle pluimage.
Daarnaast vind ik dat er de laatste jaren binnen de hele samenleving een enorme vertrutting plaatsvindt. Terug naar de vijftiger jaren met de spruitjeslucht, zogezegd. Eerlijk gezegd is dat geen verbetering mijns inziens.
Volkomen gelijk. Douwen om tóch op fatsoen te modereren (wat dat dan ook is) moet je echt niet willen. Ik kijk nu even naar Mijke Als je kéurig en netjes aangeharkt wilt hebben, compleet met tikken op vingers, dan kun je je op het HF vervoegen.
De wet is echt meer dan voldoende. Ik geloof dat er al een lid een waarschuwing te pakken heeft wegens bedreiging en dat mag dus inderdaad niet.
Maar laten we hier in ‘s hemelsnaam geen moraal en fatsoen gaan prediken.
Daarom ben ik nu ook zo reuzeblij dat de twee forums naast elkaar bestaan,in alle vreedzaamheid. Laat dat maar mooi zo blijven.
De wet is echt meer dan voldoende. Ik geloof dat er al een lid een waarschuwing te pakken heeft wegens bedreiging en dat mag dus inderdaad niet.
Daarom ben ik nu ook zo reuzeblij dat de twee forums naast elkaar bestaan,in alle vreedzaamheid. Laat dat maar mooi zo blijven.
grappig dat je het zegt. De dreiging die gedaan werd is wettelijk gewoon toegestaan. MaargoedNanna schreef: ↑25 sep 2021, 10:12 Volkomen gelijk. Douwen om tóch op fatsoen te modereren (wat dat dan ook is) moet je echt niet willen. Ik kijk nu even naar Mijke Als je kéurig en netjes aangeharkt wilt hebben, compleet met tikken op vingers, dan kun je je op het HF vervoegen.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Welke: Podenco en kruising
Daar had ik inderdaad mijn vraagtekens bij. Niet dat ik de opmerking smakelijk vond of hij absoluut geen waarschuwing verdiende. Maar wat was er precies onwettelijk?mijke schreef: ↑25 sep 2021, 16:58grappig dat je het zegt. De dreiging die gedaan werd is wettelijk gewoon toegestaan. MaargoedNanna schreef: ↑25 sep 2021, 10:12 Volkomen gelijk. Douwen om tóch op fatsoen te modereren (wat dat dan ook is) moet je echt niet willen. Ik kijk nu even naar Mijke Als je kéurig en netjes aangeharkt wilt hebben, compleet met tikken op vingers, dan kun je je op het HF vervoegen.
Niks
- twinkeltje
- Posts in topic: 8
Ik denk ook dat het samen kan de forums, ik zit hier ook en wil me graag ook bemoeien met HF, over fatsoen normen en zo zijn we nog niet uit volgens mij ik denk dat het ook heel moeilijk is om die normen te vinden
Er zullen best mensen zijn die hier en daar zullen posten, maar ik denk maar zo dat dat een minderheid wordt. Gewoon een kwestie van geen zin hebben om je verhaal twee keer te typen. En sommigen zullen meer naar het ene en anderen meer naar het andere trekken. al naar gelang de mores en het aantal leden dat je sympathiek vindt.twinkeltje schreef: ↑26 sep 2021, 16:43 Ik denk ook dat het samen kan de forums, ik zit hier ook en wil me graag ook bemoeien met HF, over fatsoen normen en zo zijn we nog niet uit volgens mij ik denk dat het ook heel moeilijk is om die normen te vinden
Dat is even onvermijdelijk als jammer. Persoonlijk vind ik daarom een doorstart van het hf jammer, ik had liever gezien dat dat inderdaad een archief zou worden en dan alleen voor mensen die er al geregistreerd waren. Maar ja, dat is mijn mening.
Laatst gewijzigd door Random op 27 sep 2021, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik denk dat het ook een soort vrijheid kan zijn, beide fora naast elkaar. Meer een kans om een eigen weg te gaan dan absoluut het model van het oude te blijven volgen. En de 2 naast elkaar geeft ook het oude forum de kans om te veranderen... de tijd zal het uitwijzen.kooi schreef: ↑27 sep 2021, 10:10
Er zullen best mensen zijn die hier en daar zullen posten, maar ik denk maar zo dat dat een minderheid wordt. Gewoon een kwestie van geen zin hebben om je verhaal twee keer te typen. En sommigen zullen meer naar het ene en anderen meer naar het anderen trekken. al naar gelang de mores en het aantal leden dat je sympathiek vindt.
Dat is even onvermijdelijk als jammer. Persoonlijk vind ik daarom een doorstart van het hf jammer, ik had liever gezien dat dat inderdaad een archief zou worden en dan alleen voor mensen die er al geregistreerd waren. Maar ja, dat is mijn mening.
Ik merk bij mezelf dat ik dit forum nu op dit moment leuker vind. Als is het maar omdat er een paar anciens die ik heel leuk vond terug zijn en omdat ik een groene versie heb
Uhm okeeeEchoMira schreef: ↑25 sep 2021, 00:14 En ik ben heel blij dat ik mijn bericht kan editen zonder voetnoot.
Beter.
Ik ben trouwens ineens uitgelogd op het hf.
Ach ja, somberton heeft gesproken.Gudrun schreef: ↑27 sep 2021, 10:19 Ik denk dat het ook een soort vrijheid kan zijn, beide fora naast elkaar. Meer een kans om een eigen weg te gaan dan absoluut het model van het oude te blijven volgen. En de 2 naast elkaar geeft ook het oude forum de kans om te veranderen... de tijd zal het uitwijzen.
Ik merk bij mezelf dat ik dit forum nu op dit moment leuker vind. Als is het maar omdat er een paar anciens die ik heel leuk vond terug zijn en omdat ik een groene versie heb
Je krijgt vast gelijk en het ziet er ook naar uit dat je groen gaat blijven!
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
O hahaha ik had het op de groene forumversie ipv de blauwe. Greenstyle dus.kooi schreef: ↑27 sep 2021, 10:30Ach ja, somberton heeft gesproken.Gudrun schreef: ↑27 sep 2021, 10:19 Ik denk dat het ook een soort vrijheid kan zijn, beide fora naast elkaar. Meer een kans om een eigen weg te gaan dan absoluut het model van het oude te blijven volgen. En de 2 naast elkaar geeft ook het oude forum de kans om te veranderen... de tijd zal het uitwijzen.
Je krijgt vast gelijk en het ziet er ook naar uit dat je groen gaat blijven!
Wie is somberton? Google helpt niet, verlicht me.
- twinkeltje
Ik denk dat als mensen niet beide willen het ook fijn is dat ze de keus hebben waar ze dan liever zijnkooi schreef: ↑27 sep 2021, 10:10Er zullen best mensen zijn die hier en daar zullen posten, maar ik denk maar zo dat dat een minderheid wordt. Gewoon een kwestie van geen zin hebben om je verhaal twee keer te typen. En sommigen zullen meer naar het ene en anderen meer naar het andere trekken. al naar gelang de mores en het aantal leden dat je sympathiek vindt.twinkeltje schreef: ↑26 sep 2021, 16:43 Ik denk ook dat het samen kan de forums, ik zit hier ook en wil me graag ook bemoeien met HF, over fatsoen normen en zo zijn we nog niet uit volgens mij ik denk dat het ook heel moeilijk is om die normen te vinden
Ja maar het is wel jammer dat je hoe dan ook op beide forums nooit meer de hele groep compleet zult hebben. Denk ik. Tenminste ik vind dat jammer.
- twinkeltje
Hier ben je net als elk forum afhankelijk van een groepje,Nanna schreef: ↑25 sep 2021, 10:12 Volkomen gelijk. Douwen om tóch op fatsoen te modereren (wat dat dan ook is) moet je echt niet willen. Ik kijk nu even naar Mijke Als je kéurig en netjes aangeharkt wilt hebben, compleet met tikken op vingers, dan kun je je op het HF vervoegen.
Dat kon je al zien toen met Kells haar opmerking tegen iemand dat ze haar mond moest houden of zo omdat ze net lid was,
Anderen gingen voor Kells reageren en Kells zelf heeft volgens mij niks gezegd
Ik denk dat soort soort dingen onvermijdelijk zijn maar vrees ook dat ze door te tijd erger worden.
Maar dat is hoe ik het zie ik hoop dat ik me vergis
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat lid is daarna ook niet meer geweest of het nou kwam door de opmerking van Kells of doordat ze erachter kwamen dat het FriFra incognito was weet ik dan weer niettwinkeltje schreef: ↑27 sep 2021, 13:40Hier ben je net als elk forum afhankelijk van een groepje,Nanna schreef: ↑25 sep 2021, 10:12 Volkomen gelijk. Douwen om tóch op fatsoen te modereren (wat dat dan ook is) moet je echt niet willen. Ik kijk nu even naar Mijke Als je kéurig en netjes aangeharkt wilt hebben, compleet met tikken op vingers, dan kun je je op het HF vervoegen.
Daarom ben ik nu ook zo reuzeblij dat de twee forums naast elkaar bestaan, in alle vreedzaamheid. Laat dat maar mooi zo blijven.
Dat kon je al zien toen met Kells haar opmerking tegen iemand dat ze haar mond moest houden of zo omdat ze net lid was,
Anderen gingen voor Kells reageren en Kells zelf heeft volgens mij niks gezegd
Ik denk dat soort soort dingen onvermijdelijk zijn maar vrees ook dat ze door te tijd erger worden.
Vooral als het keer op keer fout uitgespeeld blijft worden ja.twinkeltje schreef: ↑27 sep 2021, 13:40k denk dat soort soort dingen onvermijdelijk zijn maar vrees ook dat ze door te tijd erger worden.
- twinkeltje
Annemarietje, is daarna nog wel geweest volgens mij. maar dat maakt ook niet uit het is gewoon vaak wat gebeurd als mensen veel met elkaar omgaan
- twinkeltje
Dat viel volgens mij wel meeDagmar schreef: ↑27 sep 2021, 17:36Vooral als het keer op keer fout uitgespeeld blijft worden ja.twinkeltje schreef: ↑27 sep 2021, 13:40k denk dat soort soort dingen onvermijdelijk zijn maar vrees ook dat ze door te tijd erger worden.
Nee, eigenlijk niet.twinkeltje schreef: ↑27 sep 2021, 17:49Dat viel volgens mij wel meeDagmar schreef: ↑27 sep 2021, 17:36Vooral als het keer op keer fout uitgespeeld blijft worden ja.twinkeltje schreef: ↑27 sep 2021, 13:40k denk dat soort soort dingen onvermijdelijk zijn maar vrees ook dat ze door te tijd erger worden.
Je doet het nu zelf weer, zoveel weken later. Lekker interessant.