Snucky als hoopers hondje

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Ybbihs
Posts in topic: 2

Snucky als hoopers hondje

Bericht door Ybbihs »

Met Lou heb ik natuurlijk jaren hoopers gedaan en niet dat ze er echt iets van kon, maar we genoten.
Nu met Snucky blijk ik ineens een super hoopers hondje in huis te hebben :I:
Eerste jaar vooral wat losse stukjes geoefend en nu wat meer 'serieus' aan de slag gegaan. En ohhh wat kan ik hier van genieten :I:
Hij snapt nog niet dat hij volle bak snelheid kan maken, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook niet erg. Die snelheid komt vanzelf wel, nu heb ik nog wat tijd en ruimte om na te denken en lukt het hem nog om zelf ook na te denken (soms dan hoor :LOL: )

Hij reageert wel super snel op alles wat ik aangeef en waar het bij Lou geen zak uitmaakte hoe veel ik met mijn armen aan t zwaaien was en wat ik zei, moet ik met Snuck nu heel bewust alles doen en zo min mogelijk zeggen en bewegen. Absoluut een uitdaging voor mij, maar wel een leuke :mrgreen:

1e filmpje is van vanmorgen. Samen met 2 vrienden en hun honden gaan trainen op het veld. De volgende keer gaan we alleen de honden niet eerst 10 minuten volle bak over het veld laten racen voordat we aan de slag gaan, want je merkt aan Snuck dat hij dan echt al wel moe is. :LOL:

9 september hebben we een debutanten wedstrijd en ik ben heel benieuwd hoe hij het dan in wedstrijd setting gaat doen. Komende maand nog even kijken of we speed of technical gaan lopen. De rondjes van deze week waren speed, Komende week eens wat technical doen en zo verder kijken waar zijn voorkeur ligt.

Ik vind het in ieder geval heerlijk om weer een hond te hebben die wil werken én wil samen werken :I:

Afbeelding
Jetski
Posts in topic: 1
Welke: Portugese waterhond

Re: Snucky als hoopers hondje

Bericht door Jetski »

Wat leuk om naar te kijken!
Zo rustig en netjes.
Leg/zet je hem met een reden tussen je voeten voordat je start?
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 2

Re: Snucky als hoopers hondje

Bericht door Ybbihs »

Jetski schreef: 21 jul 2023, 17:15 Wat leuk om naar te kijken!
Zo rustig en netjes.
Leg/zet je hem met een reden tussen je voeten voordat je start?
Hahaha, ja zo op de filmpjes doet hij het nu heel beheerst en netjes, maar hij staat ook regelmatig als een idioot te blaffen, probeert in m'n tieten te bijten en rent zijn eigen parcoursjes :LOL: :LOL:

Door hem tussen te laten komen, kan ik hem precies goed voor de hoops neer zetten. Zo door de jaren heen vind ik dat wel de fijnste manier :)
Afbeelding
Plaats reactie