Gisteren vond ik een vlo dus heb ik de beide dames voorzien van een pipetje in de nek.
Vanochtend vond Ronja een heerlijke fantastische drol om lekker in te rollebollen wat haar een ongewenste douchebeurt op leverde.
En nu herinner ik me net dat pipet van Gisteren. Heb ik het ontvlooien nu te niet gedaan?
Stront en vlooien
- Nikki
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Re: Stront en vlooien
Ik vrees van wel, advies is 48 uur niet wassen na het toedienen van de pipet. Nog een pipet toedienen zou ik dan ook weer niet aandurven, je weet niet hoeveel er toch al wel opgenomen was.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Niet badderen had me ook geen aangename optie geleken in dit geval.
Ik had met mijn kat ooit een soortgelijk probleem, die had zichzelf een dag na zijn Advantage pipetje helemaal ondergescheten en moest ook (met gevaar voor mijn leven) in bad. Ik had het toen helemaal opgezocht en blijkbaar heeft Advantage geen wachttermijn en kun je vrij snel opnieuw een pipetje geven. Ik heb toen wel nog een paar dagen gewacht en het pipetje toen alsnog weer gegeven. Maar ik weet niet of dat met alle merken zo is en zou het zeker ook niet zomaar doen (Froo kan überhaupt niet tegen dit soort middelen en wordt er heel ziek van, dus ik ben er sindsdien heel voorzichtig mee), staat er niks duidelijk in de bijsluiter?
Ik had met mijn kat ooit een soortgelijk probleem, die had zichzelf een dag na zijn Advantage pipetje helemaal ondergescheten en moest ook (met gevaar voor mijn leven) in bad. Ik had het toen helemaal opgezocht en blijkbaar heeft Advantage geen wachttermijn en kun je vrij snel opnieuw een pipetje geven. Ik heb toen wel nog een paar dagen gewacht en het pipetje toen alsnog weer gegeven. Maar ik weet niet of dat met alle merken zo is en zou het zeker ook niet zomaar doen (Froo kan überhaupt niet tegen dit soort middelen en wordt er heel ziek van, dus ik ben er sindsdien heel voorzichtig mee), staat er niks duidelijk in de bijsluiter?
- Doyaquba
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Ik zou zelf even uitrekenen hoeveel kg ze heeft en wat ze heeft gehad en wat de max is voor dat gewicht. Dan de opnametijd opzoeken en uitrekenen hoeveel ze dus nog mist voor maximale werking, verschilt natuurlijk per middel. En dan dus die halve dosis of waar je op uitkomt nog bijgeven.