Afghaan versus Whippet
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Afghaan versus Whippet
Groter maakt ze niet wendbaarder of sneller.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Nanna
Nou. Door de bank genomen is de grotere Greyhound een pak sneller dan de kleinere Whippet.
Maar als het op coursen aankomt zijn Whippets wel kampioen ja
- galga's
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Deze Afghaan valt best mee. Ik heb ergere gezien. Het zijn hobbelpaarden, net als de meeste Barsois. Ren-gefokte Afghanen rennen veel mooier en zijn ook stukken sneller dan show-gefokt.
Wat je op het filmpje ook duidelijk ziet is dat de whippet gewoon dom achter het haas aangaat en blijft volgen, terwijl de Afghaan veel meer nadenkt en niet direct achter het haas aangaat, maar hem opwacht om dan toe te slaan. Elk ras heeft zijn eigen manier van jagen.
Wat je op het filmpje ook duidelijk ziet is dat de whippet gewoon dom achter het haas aangaat en blijft volgen, terwijl de Afghaan veel meer nadenkt en niet direct achter het haas aangaat, maar hem opwacht om dan toe te slaan. Elk ras heeft zijn eigen manier van jagen.

- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, dat laatste viel me ook op, in het begin dacht ik: waar gaat die Afghaan nou naartoe?galga's schreef: 27 aug 2023, 14:47 Deze Afghaan valt best mee. Ik heb ergere gezien. Het zijn hobbelpaarden, net als de meeste Barsois. Ren-gefokte Afghanen rennen veel mooier en zijn ook stukken sneller dan show-gefokt.
Wat een grote whippet trouwens.

-
Fabiola17
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Ach ja, we zijn niet allemaal Usain Bolt.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
- galga's
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Wie niet snel is, moet slim zijnJohnny Jones schreef: 27 aug 2023, 18:19 Gaaf filmpje! De Afghaan lijkt dan wel weer de slimste van de twee.

-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Natuurlijk. Die hebben een groter bewegingsapparaat van hetzelfde type.Nanna schreef: 27 aug 2023, 14:39 Door de bank genomen is de grotere Greyhound een pak sneller dan de kleinere Whippet.
Whippet zijn mentaal beter in te zetten en daarom zijn ze toch echt meer fit for function dan greyhounds.
Niets mis met een greyhound maar als je hazen wil vangen moet je een hond hebben die het blijft proberen.
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Ik weet niets van afghanen maar de gemiddelde whippet is prima slim.Johnny Jones schreef: 27 aug 2023, 18:19 Gaaf filmpje! De Afghaan lijkt dan wel weer de slimste van de twee.
Je kunt het slim van de afghaan vinden dat hij afsnijdt maar afsnijden en als laatste binnen komen is niet het doel van een coursing.
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
haha, die afghaan kent de koers waarschijnlijk al..eerder gedaan daar? die snijd alvast de bocht af 
2011-2025
Afgelopen weekend heeft mijn spriet er een Barzoi uitgerend

Ja dat zag ik ookMo-yi schreef: 28 aug 2023, 11:45 haha, die afghaan kent de koers waarschijnlijk al..eerder gedaan daar? die snijd alvast de bocht af![]()
Slim versus gewoon hard rennen?
Toch was de Whippet alsnog de snelste