Afgelopen zaterdag met een aantal collega instructeurs een (kennismakings)workshop frisbee gedaan. Kenji had het al een keer gedaan, voor Djalu was het nieuw.
Ze vonden het fantastisch ook heel fijn dat er vanuit denken en niet vanuit opwinding gewerkt werd (al vond Kenji dat moeilijk en een beetje stom )
Ik ga proberen dit vaker te doen we moeten nog genoeg oefenen met de basis dus dat scheelt!
Frisbee
- Gudrun
- Posts in topic: 1
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Re: Frisbee
Leuk!
Coole foto's ook.
Ik heb het jaren geleden ook eens gedaan, zo een introductie.
Helaas ben ik dermate motorisch onhandig dat mij frisbees laten gooien nogal gevaarlijk is.
Jammer want de honden vonden het leuk.
Coole foto's ook.
Ik heb het jaren geleden ook eens gedaan, zo een introductie.
Helaas ben ik dermate motorisch onhandig dat mij frisbees laten gooien nogal gevaarlijk is.
Jammer want de honden vonden het leuk.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Leuk om te zien. Jaren geleden eens met Lais gedaan maar die vond het maar zozo.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Clausipaus
- Welke: x Chihuahua- Dwerg Pinscher- Lurcher
Hier ook jaren gefrisbeed. Het is echt heel leuk, al die verschillende worpen enzo en mijn hond vind het ook echt fantastisch. Maar ik doe het ook niet meer, mijn hond is er ook kapot aan gegaan. Het is een heel belastende sport, je moet echt heel goed weten wat je doet.
Wel leuke foto's!
Wel leuke foto's!
Sombra, Elsa & Penotti
Wat een leuke foto's met die enthousiaste hondenkopjes!
Frisbee is kei leuk, zowel voor jezelf als de hond! Heb het met Lanai gedaan, en ze werd er steeds beter in, en ik ook in het werpen. Helaas hetzelfde verhaal als hierboven: ze heeft zich serieus geblesseerd aan haar knie en ik heb sindsdien geen frisbee meer geworpen. Ga het ook nooit meer doen.
Ik moet er bij zeggen dat we geen professionele begeleiding hebben gehad: ik had alles van YouTube geleerd en af en toe met een frisbee school gemaild voor advies welke frisbee te gebruiken.
Frisbee is kei leuk, zowel voor jezelf als de hond! Heb het met Lanai gedaan, en ze werd er steeds beter in, en ik ook in het werpen. Helaas hetzelfde verhaal als hierboven: ze heeft zich serieus geblesseerd aan haar knie en ik heb sindsdien geen frisbee meer geworpen. Ga het ook nooit meer doen.
Ik moet er bij zeggen dat we geen professionele begeleiding hebben gehad: ik had alles van YouTube geleerd en af en toe met een frisbee school gemaild voor advies welke frisbee te gebruiken.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat een leuke foto's van jullie samenwerking!
Dank allen!
En frisbee is inderdaad belastend, zeker omdat het steeds extremer wordt qua tricks en worpen (met name steeds hogere sprongen...). Gelukkig hadden we een instructeur die zich hier meer dan bewust van is en echt vooral bezig was met een goede basis en bewust leren vangen en bewegen.
Daarbij zijn Djalu en Kenji beide fysiek echt heel fit dus dat helpt
En frisbee is inderdaad belastend, zeker omdat het steeds extremer wordt qua tricks en worpen (met name steeds hogere sprongen...). Gelukkig hadden we een instructeur die zich hier meer dan bewust van is en echt vooral bezig was met een goede basis en bewust leren vangen en bewegen.
Daarbij zijn Djalu en Kenji beide fysiek echt heel fit dus dat helpt
~Choose what helps your heart bloom~
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ziet er leuk uit! Zouden daar nou nooit tanden van afbreken? Heb weleens een frisbee speciaal voor honden besteld, daar zat zo een hoektand doorheen.
Zeg nooit nooit... Bebloede tongen gebeurt wel regelmatigPersistence schreef:Ziet er leuk uit! Zouden daar nou nooit tanden van afbreken? Heb weleens een frisbee speciaal voor honden besteld, daar zat zo een hoektand doorheen.
~Choose what helps your heart bloom~