Een Tilburger is woensdagavond in zijn huis aan de Donizettistraat aangehouden voor het mishandelen van zijn hond. Dat meldt de politie. Een bezorgde buurtbewoner hoorde al enkele dagen schreeuwen en piepen van een hond. De buurtbewoner kon het niet langer aanhoren en belde de politie.
Op het moment dat de politie arriveerde, hoorden ook agenten geluiden van een hond in nood. Eenmaal binnen bleek dat het dier gewond was en versuft. Het zou gaan om een jonge hond.
De bewoner is aangehouden en de hond is in beslag genomen. Een dierenarts heeft de hond onderzocht en ontdekte meerdere kneuzingen en verwondingen.
Het dier is uiteindelijk door de dierenarts behandeld en wordt elders opgevangen.
In dit geval doet het er wat mij betreft niet toe wat voor ras het is.
Een hond zo slaan/schoppen dat die het uitgilt van pijn en angst doe je niet. Dan spoor je niet.
Teckeltoos schreef: ↑07 sep 2023, 19:26
In dit geval doet het er wat mij betreft niet toe wat voor ras het is.
Een hond zo slaan/schoppen dat die het uitgilt van pijn en angst doe je niet. Dan spoor je niet.
Daar ging het dacht ik niet over (in ieder geval niet in mijn reactie).
Maar je hebt uiteraard gelijk dat dit soort behandeling van een hond gewoon niet zou moeten voorkomen.
Ik denk dat iemand die dat doet flink van het padje af is en die mag straf krijgen, maar stuur hem ook even verplicht naar den zielenknijperd en dan maar gelijk een houd verbod voor een jaar of 20, daarna kijken we verder