Vuurwerk verbod
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Vuurwerk verbod
Wat vinden jullie daarvan ?
Re: Vuurwerk verbod
Die ene dag moet kunnen maar omdat laagschedeligen zich daar toch niet aan houden, verbied het dan helemaal maar. Ondanks gestamp en gekrijs datte se ons alles afpakkuh.
Vind het uit milieuoogpunt trouwens ook niet meer kunnen.
Vind het uit milieuoogpunt trouwens ook niet meer kunnen.
- Loraine
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Als iedereen zich aan de al geldende regels/wetten rondom vuurwerkgebruik zou houden zou ik zeggen 'ga je goddelijke gang'.
Helaas knallen ze hier zo ongeveer jaarrond met een behoorlijke toename vanaf zeg Sinterklaasavond tot 2 januari.
Dus compleet verbod voor particulieren, flinke straffen/boetes en stevig handhaven graag en een centrale vuurwerk/lichtshow zodat de rest een redelijk rustige oudejaarsavond/nacht kan hebben en alle ruimte heeft om uit te wijken met hun bange huisdier indien nodig.
Dívka heeft vorig jaar op oudejaarsnacht in huis gepoept omdat telkens als ze net ontspannen genoeg was om te poepen er vlakbij weer een enorme knal was en ze haar keutel spontaan weer introk.
Kon ze uiteraard niets aan doen, heb daar ook niet op gestraft oid en enkel met een 'tis goed meisje, geen probleem ' de boel opgeruimd.
Jaar ervoor gingen we de honden rond 23:30u nog ff uitlaten voor het geweld zou losbarsten, ineens overal om ons heen een hoop geknal waarbij we elkaar nog vroegen of we ons vergist hadden in de tijd.
Mahdu en Ozzy stapten stoer door, Dívka deed een combinatie van freeze en faint.
Die heb ik opgetild en zo snel ik kon naar binnen gebracht waar ze gelukkig vlot herstelde.
Helaas knallen ze hier zo ongeveer jaarrond met een behoorlijke toename vanaf zeg Sinterklaasavond tot 2 januari.
Dus compleet verbod voor particulieren, flinke straffen/boetes en stevig handhaven graag en een centrale vuurwerk/lichtshow zodat de rest een redelijk rustige oudejaarsavond/nacht kan hebben en alle ruimte heeft om uit te wijken met hun bange huisdier indien nodig.
Dívka heeft vorig jaar op oudejaarsnacht in huis gepoept omdat telkens als ze net ontspannen genoeg was om te poepen er vlakbij weer een enorme knal was en ze haar keutel spontaan weer introk.
Kon ze uiteraard niets aan doen, heb daar ook niet op gestraft oid en enkel met een 'tis goed meisje, geen probleem ' de boel opgeruimd.
Jaar ervoor gingen we de honden rond 23:30u nog ff uitlaten voor het geweld zou losbarsten, ineens overal om ons heen een hoop geknal waarbij we elkaar nog vroegen of we ons vergist hadden in de tijd.
Mahdu en Ozzy stapten stoer door, Dívka deed een combinatie van freeze en faint.
Die heb ik opgetild en zo snel ik kon naar binnen gebracht waar ze gelukkig vlot herstelde.
- Susam
- Posts in topic: 9
- Welke: Podengo kruising
centrale vuurwerkshow voor de jankerds die inderdaad niet zonder geknal kunnen en zwammen over tradities en blabla bla. Op Europees niveau illegaal vuurwerk aanpakken.
Op de basisscholen beginnen met preventie programma's en op middelbare scholingen lesprogramma's invoeren.
Het begint natuurlijk thuis, wij hoefden vroegah niet met dit soort fratsen aan te komen om allerlei dingen op te blazen, vuurwerk naar mens en dier te gooien, dan gaat er iets niet goed in je hoofd en thuis kan het een stuk beter!
Ik zal nooit het corona jaar vergeten waar er een algeheel vuurwerk verbod werd afgekondigd en het harder knalde dan ooit. Ziekenhuizen lagen vol met ernstige zieke mensen, iedereen had het enorm druk, maar de knallers moesten knallen. Om van te kotsen!
Op de basisscholen beginnen met preventie programma's en op middelbare scholingen lesprogramma's invoeren.
Het begint natuurlijk thuis, wij hoefden vroegah niet met dit soort fratsen aan te komen om allerlei dingen op te blazen, vuurwerk naar mens en dier te gooien, dan gaat er iets niet goed in je hoofd en thuis kan het een stuk beter!
Ik zal nooit het corona jaar vergeten waar er een algeheel vuurwerk verbod werd afgekondigd en het harder knalde dan ooit. Ziekenhuizen lagen vol met ernstige zieke mensen, iedereen had het enorm druk, maar de knallers moesten knallen. Om van te kotsen!
dat mensen hun geld in de brand willen steken vind ik prima hoor, maar die knallen ( het lijkt af en toe goddomme wel oorlog) met oud en nieuw, ik zeg verbieden die hap, om geen enkele andere reden als dat het gewoon heul veul overlast geeft, en mensen het blijkbaar niet aan kunnen
Laatst gewijzigd door S.V. op 15 dec 2023, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
En wat kost dit gezeur de maatschappij wel niet?
vuurwerk in Doornspijk
Een minderjarige tiener is vanochtend zwaargewond geraakt door een incident met illegaal vuurwerk in het Gelderse Doornspijk. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
De politie kan niet zeggen om wat voor verwondingen het gaat, maar Omroep Gelderland meldt dat de jongen mogelijk zijn hand is kwijtgeraakt.
Een andere jongen raakte ook gewond. Hij zou met verwondingen in zijn gezicht door een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht.
vuurwerk in Doornspijk
Een minderjarige tiener is vanochtend zwaargewond geraakt door een incident met illegaal vuurwerk in het Gelderse Doornspijk. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
De politie kan niet zeggen om wat voor verwondingen het gaat, maar Omroep Gelderland meldt dat de jongen mogelijk zijn hand is kwijtgeraakt.
Een andere jongen raakte ook gewond. Hij zou met verwondingen in zijn gezicht door een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht.
Ik ben wel voor een verbod met georganiseerde shows.
In Zegveld was het altijd oorlog. Een van de buren koopt daar voor heel veel geld.
IJmuiden vorig jaar was ook sort of oorlog.
Stiefzoon wil ook graag stoer doen. Nou nee en zeker niet thuis. Dan rot hij maar op naar het dorp en nee, dat wil hij niet.
Wel benieuwd verder want 1 buurman achter ons knalt al sinds we er wonen als ze een feestje hebben.
Wel mooi siervuurwerk en weinig oorlog.
In Zegveld was het altijd oorlog. Een van de buren koopt daar voor heel veel geld.
IJmuiden vorig jaar was ook sort of oorlog.
Stiefzoon wil ook graag stoer doen. Nou nee en zeker niet thuis. Dan rot hij maar op naar het dorp en nee, dat wil hij niet.
Wel benieuwd verder want 1 buurman achter ons knalt al sinds we er wonen als ze een feestje hebben.
Wel mooi siervuurwerk en weinig oorlog.
Als het gewoon net als vroeger alleen rond oud en nieuw afgestoken wordt prima.
Dan calculeer je in dat rond 28 december je meer en meer knallen gaat horen.
Maar hier is het ook gewoon jaar rond bijna. De voetbal bij belangrijke wedstrijden wordt er op zaterdag wat afgeknald.
Sleuteloverdrachten van huizen, openingen van sport terreinen, verjaardag, trouwerij continue beschikken mensen over vuurwerk en wordt dat afgestoken.
Om over de bommen die je regelmatig ook af hoort gaan maar niet te spreken, dat is niet eens normaal siervuurwerk.
Maar ook dat kindervuurwerk ligt al vroeger en vroeger in de winkels (lidl, speelgoedwinkels etc.) zijn knalletjes van niets natuurlijk, maar een hond met angst reageert erop, en is het al niet voor de knal dan zijn het wel de kruitdampjes die nu ook al blijven hangen.
Gister in de namiddag rook ik het ineens ook, gelukkig hadden ze al een lading afgestoken en waren de boel aan het aanvegen .. maar kinderen van een jaar of 5/6/7 die dan buiten al mogen afsteken.
Wacht gewoon lekker tot 31/12 denk ik dan, vanaf een bepaald tijdstip mag je dan gewoon afsteken, kan iedereen er rekening mee houden en klaar.
Ik ben er zelf bang voor, van jong af aan al.. dus vind het bloedirritant dat die jonge kinderen, maar ook in de schemer die wat ouderen in groepen die knallers lekker rondgooien en tot nu toe zijn de honden stabiel, maar dat wil ik ook graag zo houden.
Verbod hoeft niet ik vind het om middernacht eigenlijk wel altijd erg leuk om naar te kijken vanuit de tuin, maar er mag wel weer strenger gehandhaafd gaan worden jaar rond.
Dan calculeer je in dat rond 28 december je meer en meer knallen gaat horen.
Maar hier is het ook gewoon jaar rond bijna. De voetbal bij belangrijke wedstrijden wordt er op zaterdag wat afgeknald.
Sleuteloverdrachten van huizen, openingen van sport terreinen, verjaardag, trouwerij continue beschikken mensen over vuurwerk en wordt dat afgestoken.
Om over de bommen die je regelmatig ook af hoort gaan maar niet te spreken, dat is niet eens normaal siervuurwerk.
Maar ook dat kindervuurwerk ligt al vroeger en vroeger in de winkels (lidl, speelgoedwinkels etc.) zijn knalletjes van niets natuurlijk, maar een hond met angst reageert erop, en is het al niet voor de knal dan zijn het wel de kruitdampjes die nu ook al blijven hangen.
Gister in de namiddag rook ik het ineens ook, gelukkig hadden ze al een lading afgestoken en waren de boel aan het aanvegen .. maar kinderen van een jaar of 5/6/7 die dan buiten al mogen afsteken.
Wacht gewoon lekker tot 31/12 denk ik dan, vanaf een bepaald tijdstip mag je dan gewoon afsteken, kan iedereen er rekening mee houden en klaar.
Ik ben er zelf bang voor, van jong af aan al.. dus vind het bloedirritant dat die jonge kinderen, maar ook in de schemer die wat ouderen in groepen die knallers lekker rondgooien en tot nu toe zijn de honden stabiel, maar dat wil ik ook graag zo houden.
Verbod hoeft niet ik vind het om middernacht eigenlijk wel altijd erg leuk om naar te kijken vanuit de tuin, maar er mag wel weer strenger gehandhaafd gaan worden jaar rond.
-
- Posts in topic: 20
- Welke: Whippet en Lurcher
Geen vuurwerk. Ook niet georganiseerd uit belastinggeld alsmede geen lichtshow. Je zet maar zo'n VR-bril op als je dat apenvermaak per se wil beleven.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Geen vuurwerk en ook geen lichtshows. Dat scheelt enorm in de lucht- en lichtvervuiling.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Gewoon niet, het is echt niet meer van deze tijd.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Susam
- Posts in topic: 9
- Welke: Podengo kruising
de zogenaamde nieuwe, komende (uhhuh) overheid heeft geen intenties om een algeheel vuurwerkverbod in te stellen, hoor ik net op de radio. Daar komen ze nog wel van terug, want het loopt echt helemaal uit de hand.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Verbieden voor particulieren omdat strikte handhaving nooit gaat werken. En omdat sommige mensen kennelijk echt niet zonder kunnen dan steek je maar moeite in het bezoeken van een professionele vuurwerkshow.
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb ja ja en ja aangevinkt. Echt, oprotten met die herrie. En als ik nog één keer op tv iemand “het is traditie” hoor janken word ik denk ik gek.
Mij interesseert het zelf geen hol dat hele vuurwerk niet.
Op zich valt het hier met de last ook wel mee ,veel ouderen en naast een kinderboerderij.
Maar op andere plekken is de overlast enorm en buiten huisdieren zijn er ook veel vogels en andere dieren de dupe dus wat mij betreft is het over met het stompzinnige geknal.
Doe maar zo'n show dan voor de liefhebbers dan zijn die ook weer tevreden.
Maar op de radio hoorde ik zojuist dat er weinig draagkracht is voor een algeheel verbod politiek gezien.
En zal die er met de huidige politieke koers zeker niet gaan komen.
Op zich valt het hier met de last ook wel mee ,veel ouderen en naast een kinderboerderij.
Maar op andere plekken is de overlast enorm en buiten huisdieren zijn er ook veel vogels en andere dieren de dupe dus wat mij betreft is het over met het stompzinnige geknal.
Doe maar zo'n show dan voor de liefhebbers dan zijn die ook weer tevreden.
Maar op de radio hoorde ik zojuist dat er weinig draagkracht is voor een algeheel verbod politiek gezien.
En zal die er met de huidige politieke koers zeker niet gaan komen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Mo-yi
- Posts in topic: 7
- Welke: Malamute-husky
Nou moe..ik wilde 4 opties aanvinken..ja volledig mee eens, dieren etc, vervuiling, en een lichtshow is ook leuk
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik heb er niks tegen in principe, maar het is superslecht voor het milieu en het is gewoon te lan/te veel. Met handhaven krijg je dat nooit meer onder controle dus wellicht werkt uitdoven dmv een verbod prima. Een vuurwerkshow is prima alternatief, al zou ik daar never nooit heen gaan
-
Ik word er gewoon heel moe van dat we het klimaat gaan verbeteren alsof het een knop aan de muur is en we de hele agrarische economie en woningmarkt gaan hervormen want stikstof, maar afspreken dat we geen vuurwerk afsteken is een brug te ver en heel complex.
Hou dan ook maar gewoon helemaal je muil.
Hou dan ook maar gewoon helemaal je muil.
Wie steekt vuurwerk af? Afgezien van de burgerlul die om twaalf uur wat siervuurwerk de lucht injaagt foor de kids zijn dat grotendeels jongens die illegaal vuurwerk afsteken.
Met de kejona was het de bedoeling dat er niks afgestoken werd. Ik heb nog nooit zo’n teringherrie meegemaakt als toen.
Met de kejona was het de bedoeling dat er niks afgestoken werd. Ik heb nog nooit zo’n teringherrie meegemaakt als toen.
De ondernemers die vuurwerk aanbieden hebben juist graag dat het verboden gaat worden. Dan verkopen ze des te meer aan jongens met het motto ‘We sulle es laote sien wie de baos is’.
-
Dat zullen we ze inderdaad laten zien. Genoeg wouten er op die ze een prent van 500 euro overhandigen en bij recidive een taakstraf 3 weken plees poetsen met verplicht berdien stenberg op je oren.
Dat laat je toch als zelfrespecterende overheid niet over je kant gaan? Er is nee gezegd.
Overigens is dat massale gelul om 12 uur qua omgevingsschade veel schadelijker dan het illegale deel.
Vooral vogels sneuvelen echt en masse.
Dat laat je toch als zelfrespecterende overheid niet over je kant gaan? Er is nee gezegd.
Overigens is dat massale gelul om 12 uur qua omgevingsschade veel schadelijker dan het illegale deel.
Vooral vogels sneuvelen echt en masse.
-
Overigens denken die jongens dat niet. Jongens denken uberhaupt opvallend weinig.
Ik deed vroeger ook mee. Vooral de combinatie ijs kapot stampen en strijkers was erg leuk. Politie kwam er nooit maar als er dan een boze mevrouw met een hondje iets zei deden we alsof de russen kwamen en fietsten we snel tussen de flats door. Schreeuwend want we waren jongens en het galmt daar zo lekker.
Het zijn gewoon spelende kinderen en wie heeft de controle over spelende kinderen? Precies. De mama.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Van mij mag het ook helemaal verboden worden. Slecht voor het milieu, voor wilde dieren en huisdieren, blijkbaar niet te handhaven om het alleen op 31 december af te steken, dan maar gewoon helemaal niet.