Het ging zo goed dit jaar. Maar nu heeft Flo zichzelf dan toch onder de bank gepropt. Ze wil niet eten en als ze toch wat eet, komt het er met de eerste de beste vuurwerkknal weer uit.
Pleun moet er even uit, vrij rennen over de dijk, dan is ze in haar element en kan ze de wereld aan. Eerst wilde ik Flo thuis laten, misschien lukt het niet een eind te lopen nu ze misselijk is. Of misschien is het te spannend buiten met die knallen.
Flo nu alleen laten vindt ik niks, ze gaat met Pleun en mij mee. Het stadje uit, de dijk op. De herten uit jullie bossen lijken hierheen te zijn gevlucht met de komst van de wolf. Ze verschuilen zich in het riet van het ganzenland. Nog niet eerder zag ik er zoveel dan afgelopen jaar. Ze zijn ons gewend, kijken op, eten verder. Flo rolt in een dode mol, helemaal blij, haar vuurwerkangst smelt uit haar lijfje. Ze rent met Pleun mee, rollen in poep, kijken of de haas er nog zit, graven naar muisjes. Ik wens de overvliegende ganzen een goede reis naar het zuiden.
Thuis heeft Flootje zin in eten. Als het buiten knalt blijft het eten binnen. Ze hoort het niet, met de jaren slaapt ze steeds dieper. Als een egeltje slaapt ze zich door de tijd. Op naar 2024, waarin de knallen langzaam wegsterven. Ik hoop dat de ijsvogeltjes dan terugkomen, pasgeleden vlogen ze nog over het water voor mijn raam.
Alle forumhonden (en hun mensen) alvast een gezellige veilige jaarwisseling toegewenst! En een mooi, gezond 2024!
Voor de bange dieren; nog even volhouden, denk maar aan dode mollen, het vangen van muisjes en het speuren naar hazen. De wereld wordt vanzelf weer stiller.
Vuurwerkangst
Re: Vuurwerkangst
Och dat neusje onder de dekens uit . Sterkte morgen.
Hopelijk is het niet al te erg met vuurwerk.
En misschien is ze na haar uitje over de ergste angst heen omdat ze nu moe genoeg is om diep te slapen.
Nog even en het is weer over.
En misschien is ze na haar uitje over de ergste angst heen omdat ze nu moe genoeg is om diep te slapen.
Nog even en het is weer over.
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Even volhouden nog Flootje! Wat een rotperiode is het he voor veel honden...
Lazar zit al een hele tijd op Pexion maar vandaag echt een flinke terugval helaas met tril aanvallen van angst. Heb nu maar keiharde hiphop aangezet om de knallen wat te overstemmen. En we gaan zo nog even een kort rondje lopen in het bos.
Wat bijzonder trouwens dat jullie zo veel meer herten zien! Wij juist minder dus misschien zijn ze inderdaad naar het westen gerend naar jullie toe.
Lazar zit al een hele tijd op Pexion maar vandaag echt een flinke terugval helaas met tril aanvallen van angst. Heb nu maar keiharde hiphop aangezet om de knallen wat te overstemmen. En we gaan zo nog even een kort rondje lopen in het bos.
Wat bijzonder trouwens dat jullie zo veel meer herten zien! Wij juist minder dus misschien zijn ze inderdaad naar het westen gerend naar jullie toe.
Dank! Ze doet het nu weer zo goed Ligt rustig te slapen door het carbid schieten heen. Gelukkig niet meer misselijk, kan ik haar vanavond allemaal lekkers geven tijdens het knallen. Vannacht mogen ze bij mij op bed slapen. Ik ben blij dat we dan weer over de nieuwjaar drempel heen zijn, elke dag een beetje meer licht
Een eind lopen in een rustige omgeving doet haar zoveel goed, even de focus verleggen van vuurwerk naar muisjes en de haas. Ze kan zo heerlijk slapen, helemaal van de wereld
Och Lazar, wat sneu. In het bos is het hopelijk vrij rustig. Sterkte vanavond, onder een dekbed ermee. Keiharde Hiphop , jullie huis dreunt het straatje nog uit, maar geluid aan helpt hier ook. De herten zijn prachtig, blij dat ze hier zijn. Soms vermoed ik ook dat ze de herten uit de verboden hertenkampjes hier hebben vrij gelaten. Denk niet dat het echt zo is, maar een paar lijken zo tam.runninggirl schreef: ↑31 dec 2023, 11:39 Even volhouden nog Flootje! Wat een rotperiode is het he voor veel honden...
- Diana
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Sterkte vanavond, fijn dat ze buitenshuis door alle avonturen veel afleiding vindt en dan kan ze daarna ook lekker slapen.
Hier in Spanje hebben we er gelukkig geen last van, maar ik kan me als gisteren het gevoel herinneren van de eerste wandeling 's ochtends heel vroeg op nieuwjaardag, als alles compleet uitgestorven was en dan die heerlijke stilte.
Hier in Spanje hebben we er gelukkig geen last van, maar ik kan me als gisteren het gevoel herinneren van de eerste wandeling 's ochtends heel vroeg op nieuwjaardag, als alles compleet uitgestorven was en dan die heerlijke stilte.
Wat fijn dat het in Spanje zo rustig is (en mooi weer!) en dat je daar samen met de honden zo thuis en op je plek bent. Vanmorgen was het heerlijk stil wandelen inderdaad.Diana schreef: ↑31 dec 2023, 14:28 Sterkte vanavond, fijn dat ze buitenshuis door alle avonturen veel afleiding vindt en dan kan ze daarna ook lekker slapen.
Het is hier heel goed gegaan. Het helpt goed de honden moe te maken en steeds de focus op het vuurwerk te verleggen naar iets leuks (reset). Ze waren beide ondanks de schrik nog wel steeds goed bereikbaar. Wat lekkers, spelen, iets verstoppen etc. En dan nieuwsgierig naar mij kijken zo van 'wat gaan we nog meer doen' met een kwispel Ik ben helemaal blij.
Foto's van gisteravond: