De amerikaanse kwestie
-
- Posts in topic: 10
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
De amerikaanse kwestie
Met alle liefde voor onze kermisklanten aan de overkant, waar het om honden gaat moet ik ze terugfluiten.
Dit noemen ze doodleuk een whippet. Twee keer zo groot en met onnodige flekkies.
Dit een boxer:
En dit een pointer:
Een Bull terrier:
Een Fries:
Een boterham:
We kunnen het afdoen als een kwestie van keurmeesters en overtype in de lijn maar is het niet ook gewoon een kwestie van slechte tokkensmaak?
Dezelfde reden dat ze met coyboyhoeden en neptieten lopen?
Alles moet altijd nog gekker, nog groter, nog meer van nog meer.
Zou je er een hond van kopen? Of vind je het misschien juist mooi?
Wat te doen met pauperpreference? Dat oneindige opleuken op niks af?
Wanneer wordt "Go big or go home." beantwoord met "Cool, buddy. Go home."?
Hebben we uberhaupt tegengif?
Zeg het maar.
Dit noemen ze doodleuk een whippet. Twee keer zo groot en met onnodige flekkies.
Dit een boxer:
En dit een pointer:
Een Bull terrier:
Een Fries:
Een boterham:
We kunnen het afdoen als een kwestie van keurmeesters en overtype in de lijn maar is het niet ook gewoon een kwestie van slechte tokkensmaak?
Dezelfde reden dat ze met coyboyhoeden en neptieten lopen?
Alles moet altijd nog gekker, nog groter, nog meer van nog meer.
Zou je er een hond van kopen? Of vind je het misschien juist mooi?
Wat te doen met pauperpreference? Dat oneindige opleuken op niks af?
Wanneer wordt "Go big or go home." beantwoord met "Cool, buddy. Go home."?
Hebben we uberhaupt tegengif?
Zeg het maar.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: De amerikaanse kwestie
nog een mooi voorbeeld, de American Shetland pony
-
In welke wereld trek je tenue de ville aan om met vee rond te rennen?
Ze snappen het gewoon niet.
Ik vind het een mooie pony, hoor. Ze hadden voor mij de manen niet zo naar beneden hoeven lijmen maar toe maar. Maar het is geen shetlander.
Ze snappen het gewoon niet.
Ik vind het een mooie pony, hoor. Ze hadden voor mij de manen niet zo naar beneden hoeven lijmen maar toe maar. Maar het is geen shetlander.
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
Hahah ik heb ook even een paar minuten gespendeerd om mezelf ervan te verzekeren dat het niet een AI plaatje was.. Maar nee, ze zijn echt zo. Doe mij maar gewoon een normale Shet, die vind ik leuk
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Welke: Groenendaeler
De boterham.
Ik vind de Verenigde Staten wel het land van overdrijving. Op basis van die beschrijving alleen al zou het niet echt bij me passen.
Als je er een hond vandaan zou halen, lijkt het me heel lastig om na te gaan of je met een goede fokker te maken hebt. Je kan niet een paar keer op bezoek voordat je de hond ophaalt. Het lijkt me ook een dure liefhebberij.
Nog een aanvulling. Dat grote en overdrevene sluit wel aan bij The American dream. Het kapitalistische Trumpiaanse gedachtegoed. Fake mooi (succes) is beter dan echt lelijk (falen).
Ik vind de Verenigde Staten wel het land van overdrijving. Op basis van die beschrijving alleen al zou het niet echt bij me passen.
Als je er een hond vandaan zou halen, lijkt het me heel lastig om na te gaan of je met een goede fokker te maken hebt. Je kan niet een paar keer op bezoek voordat je de hond ophaalt. Het lijkt me ook een dure liefhebberij.
Nog een aanvulling. Dat grote en overdrevene sluit wel aan bij The American dream. Het kapitalistische Trumpiaanse gedachtegoed. Fake mooi (succes) is beter dan echt lelijk (falen).
Laatst gewijzigd door CatnDog op 09 jan 2024, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Die Shetlandpony! Gelukkig zijn niet alle Amerikanen zo.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Kells
Nou, vooruit een beetje dan. Ze zijn wel meer aanwezig dan de gemiddelde Europeaan.
-
Indianengejank als de lift open gaat. Come on.
Nederlanders zijn direct, Italianen zijn glibberig, Fransen zijn arrogant...mogen amerikanen dan ook gewoon smaakloze cocacolapaupers zijn?
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Maar hij staat niet eens op zijn achterhand, die hoef zweeft .
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
Het is een american shetland pony. Dat is het ras
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
Hij heeft toch nog drie benen waar ie wel op staat? Misschien was ie wat onrustig ofzo
- Kells
Dat zijn vooroordelen. Weet je welk volk ik niet wil tegenkomen als ik op vakantie ben?
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Over het algemeen vind ik de hele amerikaanse dingen overdreven, bijna alles is "te ". Uitzonderingen daargelaten. Belgen vinden vaak de Nederlanders dan weer de Amerikanen van Europa, aanwezig, luid. De marketing is daar geexplodeerd en daar wordt gretig aan alles verdiend, hun goed recht, ze zijn er groot mee geworden. Het ebt hier ook erg door, om alles ineens groots te gaan vieren enzo.
Daar hoef je niet aan mee te doen. Wij doen niet aan halloween of valentines day. Of kadootjes geven met kerstmis. Gender reveals of babyshowers. Allemaal commercieel geneuzel.
-
Die Fries is toch aardig hetzelfde type als wat in NL al enige tijd gefokt wordt, of mis ik iets? Ik ben er alweer even uit.
Ik vind de Amerikaanse Golden retriever wel een heel stuk mooier dan het Nederlandse type. Collies ook!
Die boxer is wel een engerd.
Ik vind de Amerikaanse Golden retriever wel een heel stuk mooier dan het Nederlandse type. Collies ook!
Die boxer is wel een engerd.
- Susam
- Posts in topic: 7
- Welke: Podengo kruising
De "Amerikaanse Berner Sennen" is nog veel groter en breder dan hier en het lijkt alsof ze daar nog niet zo gek veel problemen hebben vergeleken met hier.
Als kindje keek ik naar Dallas en Dynasty en de reclame van coca cola waar de zon opkomt en Robin Beck first time first love zingt en ik was geobsedeerd met alles wat Amerikaans was. Het was daar altijd zomer, alles was snel en ik wilde er wonen.
Toen ik er voor het eerst kwam heb ik gehuild van blijdschap toen we tijdens een road trip bij een bbq joint langs de weg stopten voor de beste bbq die ik ooit heb gehad.
Ik kreeg er supersnel contact en heb geweldige vriendschappen overgehouden aan mijn bezoeken daar.
Het zijn echte high highs en low lows, zo was ik bij een overval op een tankstation en reden we een verkeerde straat in alwaar ik echt doodsbang was, maar ik kan echt zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig was als daar. Het landschap, het feit dat alles makkelijk is en waarom is meer slecht? Ik zat in Florida op een terras met een boterham met ketchup en er kwamen mensen met jetski's even "lunchen". Dat heb ik een miljard keer liever dan hier met het fitske aankomen bikkelen in een kil restaurant met chagrijnig personeel. Het shoppen, de malls, het feit dat er iemand naar je kijkt als je binnenkomt en nog gedag zegt in een winkel, maar ook de dieren, stranden, bossen.... ik vind het schitterend. Ik miste wel cultuur, oude gebouwen en mooie dingen. Maar ik mis hier in dit land ook van alles. Het gras is nergens groener heb ik gemerkt na wonen in verschillende landen. Oh en ze noemen daar dwerg ponies (dus de echte dwarfs met giga problemen) ook miniature. Vreselijk.
Dit bericht is all over the place (haha! pun intended) maar wat @Kells zegt, precies zo is het! Ik heb naast Britten die gewoon altijd lam zijn (en zonverbrand) nog nooit zo'n aso volk gezien in welk land dan ook.
Als kindje keek ik naar Dallas en Dynasty en de reclame van coca cola waar de zon opkomt en Robin Beck first time first love zingt en ik was geobsedeerd met alles wat Amerikaans was. Het was daar altijd zomer, alles was snel en ik wilde er wonen.
Toen ik er voor het eerst kwam heb ik gehuild van blijdschap toen we tijdens een road trip bij een bbq joint langs de weg stopten voor de beste bbq die ik ooit heb gehad.
Ik kreeg er supersnel contact en heb geweldige vriendschappen overgehouden aan mijn bezoeken daar.
Het zijn echte high highs en low lows, zo was ik bij een overval op een tankstation en reden we een verkeerde straat in alwaar ik echt doodsbang was, maar ik kan echt zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig was als daar. Het landschap, het feit dat alles makkelijk is en waarom is meer slecht? Ik zat in Florida op een terras met een boterham met ketchup en er kwamen mensen met jetski's even "lunchen". Dat heb ik een miljard keer liever dan hier met het fitske aankomen bikkelen in een kil restaurant met chagrijnig personeel. Het shoppen, de malls, het feit dat er iemand naar je kijkt als je binnenkomt en nog gedag zegt in een winkel, maar ook de dieren, stranden, bossen.... ik vind het schitterend. Ik miste wel cultuur, oude gebouwen en mooie dingen. Maar ik mis hier in dit land ook van alles. Het gras is nergens groener heb ik gemerkt na wonen in verschillende landen. Oh en ze noemen daar dwerg ponies (dus de echte dwarfs met giga problemen) ook miniature. Vreselijk.
Dit bericht is all over the place (haha! pun intended) maar wat @Kells zegt, precies zo is het! Ik heb naast Britten die gewoon altijd lam zijn (en zonverbrand) nog nooit zo'n aso volk gezien in welk land dan ook.
-
Ja? Heb je bbq gehad, joh?
Maar inderdaad, hormoonvlees met een bak suiker er overheen is smakelijk. Vet, zout en zoet lukt altijd wel.
Maar inderdaad, hormoonvlees met een bak suiker er overheen is smakelijk. Vet, zout en zoet lukt altijd wel.
-
Zo mag het ook.Rennendehond schreef: ↑09 jan 2024, 05:30 Die Fries is toch aardig hetzelfde type als wat in NL al enige tijd gefokt wordt, of mis ik iets? Ik ben er alweer even uit.
- Susam
- Posts in topic: 7
- Welke: Podengo kruising
oh..jee. Ik hou van vet, zout en zoet, laat dat voorop staan. Dit was iemand prive aan de kant van de straat met een generator die ons zo maar uitnodigde. Dat zie ik hier niemand doen. Hoe dan ook, je mag zo zuur zijn als je zelf wilt, ik snap dat niet helemaal. Ik vond Amerika echt geweldig leuk.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Ik ben een jaar in Australie geweest, tussen de boeren cowboys en ik vond mn draai er wel. Ontzettend vriendelijk, gastvrij, behulpzaam en sommige botte boeren. Ik vind ze wat prettiger in de omgang en wat duidelijker, wat recht voor zn raap maar dat zijn Nederlanders ookSusam schreef: ↑09 jan 2024, 08:59oh..jee. Ik hou van vet, zout en zoet, laat dat voorop staan. Dit was iemand prive aan de kant van de straat met een generator die ons zo maar uitnodigde. Dat zie ik hier niemand doen. Hoe dan ook, je mag zo zuur zijn als je zelf wilt, ik snap dat niet helemaal. Ik vond Amerika echt geweldig leuk.
Bovenal een prachtige natuur, echt alles vindt je daar en ze kunnen er ook prima mee leven en in leven.