pijnstilling
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Re: pijnstilling
Nee wij krijgen gewoon pijnstilling op herhaalrecept, daar hoef ik verder niet met de hond voor langs. Doe wel 1x per jaar een controle met bloedonderzoek etc. vanwege de medicatie.
- hakunamatata
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.
Voor Lizzy (ook artrose) kan ik gewoon extra medicatie ophalen, maar bij haar heb ik half jaar terug nog uitgebreide check laten doen en toen kreeg ze het al een langere tijd. Supplementen erbij zijn ook erg aan te raden. Lizzy doet het oké op de pijnstilling, maar met supplementen toch echt nog beter.
Voor Lizzy (ook artrose) kan ik gewoon extra medicatie ophalen, maar bij haar heb ik half jaar terug nog uitgebreide check laten doen en toen kreeg ze het al een langere tijd. Supplementen erbij zijn ook erg aan te raden. Lizzy doet het oké op de pijnstilling, maar met supplementen toch echt nog beter.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Heb ik nooit betaald voor Ita toen zij pijnstillers kreeg.
Op was opbellen en nieuwe halen.
Je kunt ook overleggen of een andere pijnstiller misschien beter is?
Of een injectie.
Op was opbellen en nieuwe halen.
Je kunt ook overleggen of een andere pijnstiller misschien beter is?
Of een injectie.
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 jan 2024, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je er enkel maar komt om op medicatie op te halen, kan ik me voorstellen dat ze een consult aanrekenen.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Het is niet verplicht om op consult te komen maar met een aftakelende hond kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen dat je hem als dierenarts toch wil zien. Soms is gewoon pijnstillers geven en houdoe prima maar niet altijd.
Bijvoorbeeld als je denkt dat iemand niet op tijd ingrijpt bij verslechtering. Of als de leverfunctie niet geweldig is en de pillen wat zwaar.
Het kan.
Blijft het feit dat je als klant altijd zelf beslist wat je afneemt.
Bijvoorbeeld als je denkt dat iemand niet op tijd ingrijpt bij verslechtering. Of als de leverfunctie niet geweldig is en de pillen wat zwaar.
Het kan.
Blijft het feit dat je als klant altijd zelf beslist wat je afneemt.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
De diagnose zelf is al gesteld/bekend.
Ik denk dat het per dierenarts zal verschillen of je dan (medicatieverandering) meteen ook voor een consult moet betalen.
Ik denk dat het per dierenarts zal verschillen of je dan (medicatieverandering) meteen ook voor een consult moet betalen.
Wij hebben wel met rimadyl een controle gekregen om te doorspreken hoe het ging. Volgens mij is er toen geen consult gerekend.
-
- Welke: Oud Duitse herder
Hier hebben wij nooit opnieuw een consult hoeven te betalen als wij weer opnieuw medicatie nodig hadden. Vooral als ze er permanent op staan. Dan is het gewoon bestellen, ophalen en betalen.
- Snowflake
- Honden: 4
- Contacteer:
Wij krijgen de medicatie hier ook gewoon mee op herhaalrecept. Alleen medicijnen betalen en ophalen.
Ik heb begrepen dat sinds januari vorig jaar (of zo?) er bij chronische medicatie een jaarlijks consult verplicht is om een nieuw herhaalrecept te krijgen. Geen idee of het voor de hond van je zus al zolang geleden is en of dat landelijk beleid is of alleen van Evidensia.
Welke supplementen geef je erbij?hakunamatata schreef:Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Eerst flexadin. Dat ging al beter dan met enkel pijnstilling. Nu van die flexilife platinum poeder en daarop doet ze het nog beter. Blij mee, want tijdje terug had ik wel twijfels of het nog wel goed genoeg ging. Zoals het nu gaat kan ze nog wel een tijdje mee. Een goede warme jas nu met de koude dagen helpt haar ook. Snap ik, want ik heb zelf ook meer last als ik niet tegen wind en kou beschermt ben, niet perse op dat moment zelf (ook Lizzy loopt prima mee zonder jas) maar het zorgt voor minder ongemak in het geheel. Bij Lizzy uit zich dat vooral in minder levenslust, zich terugtrekken in huis en met wandelen minder enthousiasme en sneller naar huis willen.Hakkene schreef: ↑21 jan 2024, 23:14Welke supplementen geef je erbij?hakunamatata schreef:Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Susam
- Welke: Podengo kruising
Mijn hond gebruikt medicatie die doorlopend is, ik bel meestal even om te bestellen en krijg dan een sms dat alles op voorraad is en opgehaald kan worden. Ik betaal hiervoor nooit een consult of extra.
-
Wij plannen bij artrosehonden regulier een controleafspraak in om te checken hoe het ermee staat en rekenen dan geen consult. Tussentijds pijnmedicatie of supplementen ophalen kan gewoon zonder consultkosten.
Ik bel als het bijna op is en kan het dan gewoon ophalen zonder een consult te betalen.
Ja zo is het precies bij mijn vorige hond gegaan. Die heeft de laatste 2 jaar van haar leven (16 jr. geworden) constant op pijnstilling voor haar artrose gestaan. Kon ik ook gewoon bestellen en ophalen.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat heb ik ook bij Ushi, die heeft een zalf voor haar oor kan ik gewoon bellen en ophalen. Alleen wel eens per jaar een check.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Ze heeft zich bij de dierenarts in de buurt kunnen inschrijven.(had eerder klantenstop) Kreeg 50 rimadyl voor €19,-- mee zonder consult.
Dat is niet duur!
Fijn dat het gelukt is
Fijn dat het gelukt is
Dat is heel fijn dat dat gelukt is.