pijnstilling

Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Teckel

pijnstilling

Bericht door Teckeltoos »

Even een vraag namens mijn zus.
Haar hondje Kay heeft artrose in de achterpoten.
Ze heeft er eerder al pijnstillers voor gehad.
Die zijn nu op en er zijn nieuwe nodig.
Is het normaal dat je dan een volledig consult moet betalen ?

Dit is Kay

Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Posts in topic: 1
Honden: 3

Re: pijnstilling

Bericht door runninggirl »

Nee wij krijgen gewoon pijnstilling op herhaalrecept, daar hoef ik verder niet met de hond voor langs. Doe wel 1x per jaar een controle met bloedonderzoek etc. vanwege de medicatie.
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.

Voor Lizzy (ook artrose) kan ik gewoon extra medicatie ophalen, maar bij haar heb ik half jaar terug nog uitgebreide check laten doen en toen kreeg ze het al een langere tijd. Supplementen erbij zijn ook erg aan te raden. Lizzy doet het oké op de pijnstilling, maar met supplementen toch echt nog beter.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Heb ik nooit betaald voor Ita toen zij pijnstillers kreeg.
Op was opbellen en nieuwe halen.

Je kunt ook overleggen of een andere pijnstiller misschien beter is?
Of een injectie.
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 jan 2024, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Als je er enkel maar komt om op medicatie op te halen, kan ik me voorstellen dat ze een consult aanrekenen.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Het is niet verplicht om op consult te komen maar met een aftakelende hond kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen dat je hem als dierenarts toch wil zien. Soms is gewoon pijnstillers geven en houdoe prima maar niet altijd.

Bijvoorbeeld als je denkt dat iemand niet op tijd ingrijpt bij verslechtering. Of als de leverfunctie niet geweldig is en de pillen wat zwaar.
Het kan.

Blijft het feit dat je als klant altijd zelf beslist wat je afneemt.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

De diagnose zelf is al gesteld/bekend.
Ik denk dat het per dierenarts zal verschillen of je dan (medicatieverandering) meteen ook voor een consult moet betalen.
Barkley

Bericht door Barkley »

Wij hebben wel met rimadyl een controle gekregen om te doorspreken hoe het ging. Volgens mij is er toen geen consult gerekend.
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Hier hebben wij nooit opnieuw een consult hoeven te betalen als wij weer opnieuw medicatie nodig hadden. Vooral als ze er permanent op staan. Dan is het gewoon bestellen, ophalen en betalen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Snowflake
Honden: 4
Contacteer:

Bericht door Snowflake »

Wij krijgen de medicatie hier ook gewoon mee op herhaalrecept. Alleen medicijnen betalen en ophalen.
Groetjes Brechtje
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Ik heb begrepen dat sinds januari vorig jaar (of zo?) er bij chronische medicatie een jaarlijks consult verplicht is om een nieuw herhaalrecept te krijgen. Geen idee of het voor de hond van je zus al zolang geleden is en of dat landelijk beleid is of alleen van Evidensia. 😎
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

hakunamatata schreef:Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.

Voor Lizzy (ook artrose) kan ik gewoon extra medicatie ophalen, maar bij haar heb ik half jaar terug nog uitgebreide check laten doen en toen kreeg ze het al een langere tijd. Supplementen erbij zijn ook erg aan te raden. Lizzy doet het oké op de pijnstilling, maar met supplementen toch echt nog beter.
Welke supplementen geef je erbij?
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Hakkene schreef: 21 jan 2024, 23:14
hakunamatata schreef:Ligt eraan hoe lang het geleden is en wat er toen besproken is. Was het voor het eerst als proef, werd het langere tijd dagelijks gegeven of enkel een week proberen, etc. En zoals hierboven gezegd is het bij chronisch gebruik extra aan te raden een seniorencheck te doen (inclusief bloedcontrole). Allemaal redenen waarom ze consult willen ipv gewoon weer meteen medicatie meegeven.

Welke supplementen geef je erbij?
Eerst flexadin. Dat ging al beter dan met enkel pijnstilling. Nu van die flexilife platinum poeder en daarop doet ze het nog beter. Blij mee, want tijdje terug had ik wel twijfels of het nog wel goed genoeg ging. Zoals het nu gaat kan ze nog wel een tijdje mee. Een goede warme jas nu met de koude dagen helpt haar ook. Snap ik, want ik heb zelf ook meer last als ik niet tegen wind en kou beschermt ben, niet perse op dat moment zelf (ook Lizzy loopt prima mee zonder jas) maar het zorgt voor minder ongemak in het geheel. Bij Lizzy uit zich dat vooral in minder levenslust, zich terugtrekken in huis en met wandelen minder enthousiasme en sneller naar huis willen.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Mijn hond gebruikt medicatie die doorlopend is, ik bel meestal even om te bestellen en krijg dan een sms dat alles op voorraad is en opgehaald kan worden. Ik betaal hiervoor nooit een consult of extra.
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Wij plannen bij artrosehonden regulier een controleafspraak in om te checken hoe het ermee staat en rekenen dan geen consult. Tussentijds pijnmedicatie of supplementen ophalen kan gewoon zonder consultkosten.
Cendy

Bericht door Cendy »

Ik bel als het bijna op is en kan het dan gewoon ophalen zonder een consult te betalen.
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »

Rosanne schreef: 21 jan 2024, 21:05 Hier hebben wij nooit opnieuw een consult hoeven te betalen als wij weer opnieuw medicatie nodig hadden. Vooral als ze er permanent op staan. Dan is het gewoon bestellen, ophalen en betalen.
Ja zo is het precies bij mijn vorige hond gegaan. Die heeft de laatste 2 jaar van haar leven (16 jr. geworden) constant op pijnstilling voor haar artrose gestaan. Kon ik ook gewoon bestellen en ophalen.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Sterre schreef: 22 jan 2024, 13:44
Rosanne schreef: 21 jan 2024, 21:05 Hier hebben wij nooit opnieuw een consult hoeven te betalen als wij weer opnieuw medicatie nodig hadden. Vooral als ze er permanent op staan. Dan is het gewoon bestellen, ophalen en betalen.
Ja zo is het precies bij mijn vorige hond gegaan. Die heeft de laatste 2 jaar van haar leven (16 jr. geworden) constant op pijnstilling voor haar artrose gestaan. Kon ik ook gewoon bestellen en ophalen.
Dat heb ik ook bij Ushi, die heeft een zalf voor haar oor kan ik gewoon bellen en ophalen. Alleen wel eens per jaar een check.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Ze heeft zich bij de dierenarts in de buurt kunnen inschrijven.(had eerder klantenstop) Kreeg 50 rimadyl voor €19,-- mee zonder consult.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Dat is niet duur!
Fijn dat het gelukt is :ok:
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »