Floris

Fabienne
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Floris

Bericht door Fabienne »

Ik ben enige tijd niet hier geweest en dat was met een reden.
Helaas is mijn Floris,mijn beste vriendje na de heftige periode van mijn auto ongeluk,mijn pupje wat zo recht m'n hart binnen liep en waar ik nog zoveel plannen mee had afgelopen oktober op vreselijke wijze overleden.

Ik kan honderduit over hem vertellen maar alle woorden doen Floris te kort, hij was in zijn korte leventje zo onwijs belangrijk voor mij en na het verlies van Fealan was Floris het zo onwijs gewenste pupje.

In september liep hij raar met een achterpoot, niet kreupel maar wel raar en anders en hij leek er ook wat mee te struikelen soms. Een paar dagen later ontdekte ik een mega grote hotspot op z'n rug (Floris had voor een flatcoated van zijn leeftijd behoorlijk wat haar)wat voor mij op dat moment het rare lopen kon verklaren want natuurlijk doet alles zeer en trekt de huid als alles op je rug stuk is. Naar de dierenarts voor antibiotica en pijnstillers en na het weekend(dit was een donderdag) indien nodig foto's van z'n poot, eerst die pijnstillers maar een kans geven. Maar hij was ook vreselijk onrustig en best dwangmatig aan het rondlopen in huis maar ook dit verklaarde ik aan die hotspot en de koorts en toch gaf mijn gevoel al anders aan.....de onrust werd erger en het dwangmatig rondlopen ook maar er waren ook nog wel momenten van rust en verder merkte je eigenlijk niks aan hem; eten en drinken ging prima,ontlasting was goed en wandelen had hij ook nog zin in. Die zondag werd het duidelijk erger en in de tuin zocht hij echt de muren en de heg op om langs te lopen en ook in zijn blik merkte ik wat, z'n ogen stonden duidelijk anders. We hebben de dierenarts wat bezocht dat weekend en de afspraak voor een scan stond voor die dinsdag in Arnhem en tot die tijd zouden we de pijnstillers ophogen en zoeken of we evt in Duitsland sneller terecht konden. Die nacht heb ik beneden 'geslapen' en dat was drama...lopen,lopen en lopen en steeds hetzelfde rondje om de tafel...maar Floris botste ook tegen dingen aan en maandagochtend was het wel duidelijk dat hij de wereld niet meer zag wat zijn paniek enkel maar groter maakte. Gelukkig konden we meteen naar de dierenarts en die hebben ons vreselijk lief en fijn geholpen maar helaas holde Floris echt achteruit en ik voelde aan alles dat we hem gingen verliezen en dat klopte ook...maandagmiddag raakte hij in een toeval (epilepsie?)en hoewel hij daar wel uit kwam was dat wel het punt dat ik de beslissing maakte....een beslissing die je niet wilt nemen bij een jonge sterke hond van net 1 jaar.
Uit officiële sectie is gebleken dat Floris hersenvliesontsteking had en dit had hij ook niet kunnen overleven, het kan maar de cijfers zijn helaas niet heel erg positief.

Dit was zo ontzettend niet de bedoeling en het voelt alsof Floris er was toen ik hem het hardste nodig had en nu het goed met mij gaat is Floris weer vertrokken....Dit had niet gemoeten zo en het is echt domme pech maar 2 jonge honden verliezen in nog geen 13 maanden is heel veel. We moeten door en er komt eind volgende maand/begin maart een pupje (geen flatcoated, dat boek is dicht) maar het gat wat Floris achterlaat in mijn hart zal altijd blijven.
malinois
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Floris

Bericht door malinois »

Wat vreselijk, zo jong nog. Arme Floris, arme jij.... heel veel sterkte, wat een gemis.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat een nachtmerrie. :( Veel sterkte met het gemis van Floris. :roos:
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Wat verschrikkelijk om Floris ook zo veel te jong af te moeten geven.
Wens je nog sterkte.
Hopelijk brengt een pup weer wat vrolijks met zich mee, die moet gewoon 15 worden.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Vreselijk, zo'n jonge hond. Heel veel sterkte.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Heftig, sterkte :roos:
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ach, wat erg. Was het SMRA, de auto-immuun gerelateerde vorm van hersenvliesontsteking?
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Wat vreselijk, twee honden zo jong en kort achter elkaar verliezen. Na het verlies van Faelan was je zo blij met Floris en nu ben je hem ook al zo vroeg verloren. Wat intens verdrietig 😢
Afbeelding
Gonniepony

Bericht door Gonniepony »

Wat vreselijk om je hond zo jong te moeten laten gaan
Heel veel sterkte

Rust zacht lieve Floris
Sterre

Bericht door Sterre »

Niet te bevatten dat je twee keer een jonge hond op afschuwelijke wijze verliest in zo’n korte tijd. Wat een verdriet om te verwerken. Wat fijn dat er in maart een nieuw pupje komt die weer plezier in jullie leven gaat brengen. Heel veel sterkte.
S.V.

Bericht door S.V. »

verschrikkelijk wat heftig, heel veel sterkte
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Heel veel sterkte.

Wat een verhaal en zo jong. Verschrikkelijk.

:roos: :roos:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat afschuwelijk dat zo'n jonge hond je op zo'n manier zo plotseling ontglipt. :cry:
Heel veel sterkte.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Wat vreselijk verdrietig op zo'n jonge leeftijd je maatje te moeten verliezen.
Heel veel sterkte met dit enorme gemis.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Fabienne
Posts in topic: 5
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Josefien schreef: 27 jan 2024, 23:57 Ach, wat erg. Was het SMRA, de auto-immuun gerelateerde vorm van hersenvliesontsteking?
Dat weet ik helaas niet. De autopsie is via de fokker gegaan en die heeft die papieren,die wouden het uiteraard ook weten aangezien er best wat ellende voorkomt binnen het ras. Ik heb enkel hersenvliesontsteking meegekregen en het feit dat wij er echt niks aan konden doen...net zoals dat we op dat moment echt geen andere keus hadden. Dat waren voor mij de belangrijkste dingen om te weten.
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Wat verschrikkelijk.... Wat een onmacht zul je gevoeld hebben, en dan zo jong
Noor

Bericht door Noor »

Wat vreselijk 😪 ontzettend veel sterkte, hier zijn bijna geen woorden van troost voor, wat een grote verliezen in korte tijd. 🌹🌹
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Vreselijk. Je had hem zo nodig om over trauma's heen te komen. Juist dan zitten ze niet alleen in je hart; ze maken er dan deel van uit. Dat deel is er nu uit gerukt. Die pijn moet ondraaglijk zijn.
Ik hoop dat de pup die gaat komen de scherpe kantjes er wat af haalt.
Afbeelding
Meta

Bericht door Meta »

:roos: zo jong nog heel veel sterkte
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Wat vreselijk oneerlijk :( heel veel sterkte :(
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
mim

Bericht door mim »

Wat heftig allemaal, veel sterkte.
Hakkene
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Allemensen, wat een ellende. Heel veel sterkte. Hopelijk kun (en durf) je straks nog wel (te) genieten van een nieuwe pup:)
Kimmie
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Oh het is zo vreselijk om jonge honden te verliezen, en 2 in een jaar ...pff :ugh: :ugh:

Heel veel sterkte met het verlies van Floris :roos: :roos:

En ik hoop dat jullie nieuwe pup jullie gaat helpen met het verwerken van dit grote verdriet.
Anneke
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Wat verschrikkelijk. Eén hond op een jonge leeftijd op zo'n afschuwelijk manier moeten verliezen is al heftig, maar twee is helemaal heftig. Ik hoop dat je het een plek hebt kunnen geven en dat een volgende pup lekker lang bij je mag blijven.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Wat vreselijk zeg zo'n jonge hond.
Wens je heel erg veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.