Spoeddierenarts
Spoeddierenarts
Met Gavi. Pffffff.
Ik weet nu weer helemaal zeker dat ik NOOIT meer een Deerhound wil. Alles kwam terug, de crisissen met Xantha en Charles…
Hij liep vanmorgen ineens te rochelen en dan gaan bij mij al alle alarmbellen af. Even aangekeken maar het werd snel erger. Getempt, 39.2. Contact gehad met zijn eigen baasjes en die zeiden ga op je gevoel af. Mijn gevoel was slecht dus hop naar de spoeddierenarts in Eindhoven.
Daar zat ie inmiddels ruim boven de 40 graden..gelukkig wel hart en pols goed. Crepitatie op de longen.
Hij vond het, gezien het ras, goed dat ik kwam. Dus een spuit AB erin en Doxybactin en Novacam mee.
Als het niet beter gaat van de week bij eigen DA longfoto’s laten maken.
Hij wilde wel eten, gelukkig.
Maar even kijken waar dit schip strand. Aftikgewijs? 246 euro. Hoppeta.
Ik weet nu weer helemaal zeker dat ik NOOIT meer een Deerhound wil. Alles kwam terug, de crisissen met Xantha en Charles…
Hij liep vanmorgen ineens te rochelen en dan gaan bij mij al alle alarmbellen af. Even aangekeken maar het werd snel erger. Getempt, 39.2. Contact gehad met zijn eigen baasjes en die zeiden ga op je gevoel af. Mijn gevoel was slecht dus hop naar de spoeddierenarts in Eindhoven.
Daar zat ie inmiddels ruim boven de 40 graden..gelukkig wel hart en pols goed. Crepitatie op de longen.
Hij vond het, gezien het ras, goed dat ik kwam. Dus een spuit AB erin en Doxybactin en Novacam mee.
Re: Spoeddierenarts
Dat is niet zo fijn, hoop dat hij snel opknapt.Nanna schreef: ↑03 okt 2021, 18:13 Met Gavi. Pffffff.
Tanja en Anne
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
sowee...da's schrikken! Goed gehandeld
Ik duim dat t hierbij blijft
Ik duim dat t hierbij blijft
Een van de zeer vele slachtoffers van kennelhoest?
In ieder geval reageert hij goed op de medicatie als hij zijn zin in eten niet verliest.
Komt vast goed
In ieder geval reageert hij goed op de medicatie als hij zijn zin in eten niet verliest.
Komt vast goed
He gadverdamme, dat is niet leuk als je de oppas hebt, wel goed dat je gegaan bent
Dan zou je verwachten dat mijn honden meedoen. Maar die zitten oningeënt en wel unverfroren van zich af te kijken.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Jeetje, ze zijn zo gevoelig joh? Pff, gelukkig maar dat je gegaan bent!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Of ze hebben voldoende weerstand, of ze wachten nog even (incubatietijd is 4 tot 10 dagen).
Of het is wat anders en niet besmettelijk.
Als hij maar gewoon beter wordt.
Dat is het belangrijkste.
- glashelder
Ja, zijn longen gevoelig bij deerhounds dan? Of gewoon algemeen gevoelig?
Goed dat je zo snel gegaan bent. Arm ventje.
Lynnepien
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Het is een hele nare hoest. Aantal honden zijn er bij ons erg ziek van geweest. Duurt ook lang. Mijn 3 apen liepen in en uit de kennel, niet geënt en hadden nergens last van. Het waren juist de honden die een maand geleden geënt waren, beetje stress erbij, hoppetee....
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Bah, wat ontzettend naar zeg. Hoop dat hij snel opknapt.
Ons Portugese meisje Farah.
Ze zijn overal gevoelig voor. Het is ook een heel ingeteeld ras. Ik wil ze, hoe lief ze ook zijn, zelf echt niet meer.glashelder schreef: ↑03 okt 2021, 18:37 Ja, zijn longen gevoelig bij deerhounds dan? Of gewoon algemeen gevoelig?
Geen zin om met een angsthoofd naar mijn hond te kijken.
- malinois
- Posts in topic: 2
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
He bah, gelukkig dat je gevoel je niet in de steek liet
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ah bah, naar dit soort dingen.
Zeker met een hond van een ander en uiteraard altijd in het weekend.
Ik hoop dat hij snel opknapt.
Zeker met een hond van een ander en uiteraard altijd in het weekend.
Ik hoop dat hij snel opknapt.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Dat heb ik sowieso met alle honden.
Van die dagen dat je gewoon je pasje neer kan gooien en dat ze maar vooral pakken wat ze willen hebben. Nee hoor, stagiaire Niels, ik tik wel even honderdvijftig piek af om jou een andere afspraak te laten maken.
Word ik zo chagrijnig van.
Hier heb je gewoon de veearts. Die kost in het weekend niet meer maar hij komt dan wel op de bbq anders kun je verhuizen. Zelfde met de duitse schoorsteenveger. Heel apart. Die komt nog net niet door de achterdeur.
Maar goed, balen zeg.
Waar dacht je aan? Torsie?
Zo, dat is me een oppasweekend wel...Nanna schreef: ↑03 okt 2021, 18:52Ze zijn overal gevoelig voor. Het is ook een heel ingeteeld ras. Ik wil ze, hoe lief ze ook zijn, zelf echt niet meer.glashelder schreef: ↑03 okt 2021, 18:37 Ja, zijn longen gevoelig bij deerhounds dan? Of gewoon algemeen gevoelig?
Geen zin om met een angsthoofd naar mijn hond te kijken.
Zou het er ooit nog uitgefokt kunnen worden, of is het al te ver heen in het ras?
Zo zat ik op zondag avond ooit met een opvanger die haakje in oog had, om 22.15 bij da.
De maand daarop kwam ik hem tegen bij de BMW dealer....( ik werk in automaterialen)
Ik snapte dat.
Maar als die maar weer beter wordt, beterschap! Fijn trouwens ook zulke baasjes met volstrekte vertrouwen ♡
De maand daarop kwam ik hem tegen bij de BMW dealer....( ik werk in automaterialen)
Ik snapte dat.
Maar als die maar weer beter wordt, beterschap! Fijn trouwens ook zulke baasjes met volstrekte vertrouwen ♡
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Tuurlijk kan dat. Maar dan verandert het ras wel en daar zit de exposant niet op te wachten.
Het is echt een keuze. Ga je voor gezond of ga je voor type?
En ik vind niet eens dat er een fout antwoord is maar het is wel het een of het ander.
Maar zet er een bouvier op en dan een andere stam met een kanaan en een saluki. Op elkaar terugfokken en als je dat dan nog steeds wil selecteren op wat je herkent uit de deerhound.
De achterkleinkinderen zijn identiek. Maar wel gezond.
Nee, luchtweginfectie. En dat kan voor dit ras al fataal zijn. Heb er ooit contact over gehad met dierenarts Nico Fernhout, die hebben zelf deerhounds en ieren. En die zei toen meteen gooien met Doxyclin.
Dus de DA alhier keek wel op toen ik dit dwingende verzoek neerlegde. Maar hij ging er gelukkig in mee.
Van outcross is helaas geen sprake. Maar in Engeland wordt de deerhound op lurchergebied zat ingezet. Gekruist met Saluki, Whippet, noem maar op. Dus als je een kruising wilt zou je eens die kant op kunnen kijken
Deze is bijvoorbeeld uit een kruising met een Greyhound. Voor mij staat daar gewoon een Deerhound.
Ik vind ze wel erg groot, maar zó machtig mooi.Nanna schreef: ↑03 okt 2021, 20:04Van outcross is helaas geen sprake. Maar in Engeland wordt de deerhound op lurchergebied zat ingezet. Gekruist met Saluki, Whippet, noem maar op. Dus als je een kruising wilt zou je eens die kant op kunnen kijken
Deze is bijvoorbeeld uit een kruising met een Greyhound. Voor mij staat daar gewoon een Deerhound.
(Goh, zou er niet eens iemand een nestje whippet x bedlington kunnen doen ofzo? )