Met pijn in ons hart moeten we voor Mando ons witte Keeshondje van 10 maanden een ander huisje zoeken.
Wij hebben Mando opgevangen uit een verkeerde woonomgeving waar hij rond liep met een gebroken pootje. We hebben Mando alle medische zorg gegeven die hij nodig had o.a. voor zijn gebroken pootje naar de orthopeed in het medisch dierencentrum in Amsterdam maar ook alle vaccinaties en ontworming en de chip die hij nog moest hebben.
Met bench rust is hij volledig genezen en hoefde niet geopereerd te worden. Je ziet niets van zijn pootje en hij heeft er ook helemaal geen last van.
Na alles wat we met hem hebben meegemaakt zou hij hier mogen blijven. Maar nu blijkt het toch niet goed te klikken in onze roedel met 4 al wat oudere galgo's (spaanse windhonden) en ons 11 jarige kaninchen teckeltje met artrose in zijn rug.
Mando is 10 maanden een puber, lekker vrolijk en speels. De galgo's willen best even spelen maar dan is het ook klaar en willen ze slapen. Mando jong en genoeg energie blijft ze dan uitdagen en dat gaat niet meer goed. Wij corrigeren Mando wel een strenge stem maar daar worden onze gevoelige galgo's met een rugzakje angstig door.
Ook is zijn speelse gedrag teveel voor ons 11 jarige kaninchen teckeltje met artrose in zijn rug.
Mando is een echte allemansvriend, kan goed met kinderen en andere honden, is zindelijk en heeft geen verlatingsangst.
Hij apporteert graag balletjes en vindt zijn vachtverzorging helemaal geweldig. Ook gaat hij goed in zijn bench.
Al met al is Mando een super hondje alleen past zijn leeftijd met bijbehorende energie niet in onze oudere roedel.
We zoeken echt een gouden mandje voor Mando en hij gaat alleen naar een nieuw baasje(s) als wij vinden dat het een goede match is!
Bij belangstelling of meer informatie graag bellen na 17:00 uur op tel. nr. 06-12243375
Mando de keeshond zoekt een nieuwe eigenaar.
- Célie
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Mando de keeshond zoekt een nieuwe eigenaar.
Vrienden van ons hebben dit hondje 6 maanden terug uit een nare situatie weggehaald, maar helaas gaat het toch niet goed samen met hun 5 andere honden. Dus nu zoeken ze een ander goed huisje voor Mando (hij zit niet op de schopstoel dus hoeft echt niet a la minute) ik heb aangeboden aan Tim & Bianca om hem hier te plaatsen. Dus misschien weten jullie iemand ?
Laatst gewijzigd door Célie op 30 mar 2024, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Mando de keeshond zoekt een nieuwe eigenaar.
Ohh die is wel leuk
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Célie
- Contacteer:
Het is ook een heel lief hondje ook niet zo'n keffer haha, wil ook heel graag bij je zitten.
Wat een mooi spierwit hondje en nog makkelijk ook. Hoop dat hij een gouden mandje krijgt. Geweldig van je vrienden trouwens wat ze voor Mando al allemaal gedaan hebben.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Zou een mooi maatje voor Bella zijn, maar dat doe ik Vic niet aan, al die drukte.
(Die traanstrepen zijn wel lelijk)
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Die is zeker leuk!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Célie
- Contacteer:
Ja haha vind ik ook altijd, ben ook blij dat Oes ze niet heeft. Maar ze krijgt ze bij Mando ook niet weg terwijl ze elke dag hem borstelt en oogjes schoonmaakt.Persistence schreef: ↑19 mar 2024, 19:37 Zou een mooi maatje voor Bella zijn, maar dat doe ik Vic niet aan, al die drukte.
- Persistence
Het is niet dat ik een hond erom zou laten lopen, maar het is wel jammer als het blijkbaar niet weg te poetsen is.Célie schreef: ↑20 mar 2024, 13:25Ja haha vind ik ook altijd, ben ook blij dat Oes ze niet heeft. Maar ze krijgt ze bij Mando ook niet weg terwijl ze elke dag hem borstelt en oogjes schoonmaakt.Persistence schreef: ↑19 mar 2024, 19:37 Zou een mooi maatje voor Bella zijn, maar dat doe ik Vic niet aan, al die drukte.
- Célie
- Contacteer:
Ben wel benieuwd hoe ze dat met die showhonden doen, zie weleens honden met van die traansporen en van die rode sabbelpootjes en op show niks meer van te zien.Persistence schreef: ↑20 mar 2024, 18:38Het is niet dat ik een hond erom zou laten lopen, maar het is wel jammer als het blijkbaar niet weg te poetsen is.Célie schreef: ↑20 mar 2024, 13:25Ja haha vind ik ook altijd, ben ook blij dat Oes ze niet heeft. Maar ze krijgt ze bij Mando ook niet weg terwijl ze elke dag hem borstelt en oogjes schoonmaakt.Persistence schreef: ↑19 mar 2024, 19:37 Zou een mooi maatje voor Bella zijn, maar dat doe ik Vic niet aan, al die drukte.
- Persistence
Foundation en poederCélie schreef: ↑24 mar 2024, 17:38Ben wel benieuwd hoe ze dat met die showhonden doen, zie weleens honden met van die traansporen en van die rode sabbelpootjes en op show niks meer van te zien.Persistence schreef: ↑20 mar 2024, 18:38Het is niet dat ik een hond erom zou laten lopen, maar het is wel jammer als het blijkbaar niet weg te poetsen is.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Met peroxide krijg je het ook wel weg maar schoon houden blijft beter.Persistence schreef: ↑24 mar 2024, 20:46Foundation en poederCélie schreef: ↑24 mar 2024, 17:38Ben wel benieuwd hoe ze dat met die showhonden doen, zie weleens honden met van die traansporen en van die rode sabbelpootjes en op show niks meer van te zien.Persistence schreef: ↑20 mar 2024, 18:38
Het is niet dat ik een hond erom zou laten lopen, maar het is wel jammer als het blijkbaar niet weg te poetsen is.
Elke dag een klein beetje vaseline onder het oog houdt het haar gewoon in de goede kleur.
En veel honden hebben ook gewoon geen tranende ogen en die zijn doorgaans mooier.
Waarom heeft je hond tranende ogen, Katinka?
- Célie
- Contacteer:
Persistence schreef: ↑24 mar 2024, 20:46Foundation en poederCélie schreef: ↑24 mar 2024, 17:38Ben wel benieuwd hoe ze dat met die showhonden doen, zie weleens honden met van die traansporen en van die rode sabbelpootjes en op show niks meer van te zien.Persistence schreef: ↑20 mar 2024, 18:38
Het is niet dat ik een hond erom zou laten lopen, maar het is wel jammer als het blijkbaar niet weg te poetsen is.
- Célie
- Contacteer:
Ushi kreeg ook van die traansporen toen ze tijdelijk op brokken overging , speciale idioot dure anti allergiebrok van de DA, met KVV heeft ze nooit ergens last van. Ik denk dat het dus ook echt vaak met de voeding te maken heeft.EchoMira schreef: ↑24 mar 2024, 21:11Met peroxide krijg je het ook wel weg maar schoon houden blijft beter.
Elke dag een klein beetje vaseline onder het oog houdt het haar gewoon in de goede kleur.
En veel honden hebben ook gewoon geen tranende ogen en die zijn doorgaans mooier.
Waarom heeft je hond tranende ogen, Katinka?
Maar Bianca kamt en borstelt Mando echt elke dag en evengoed heeft hij die traansporen, maar weet niet of ze vaseline gebruikt.
- Célie
- Contacteer:
Mando heeft trouwens een superfijn huisje gekregen bij 2 leonbergers en een langharige hollandse herder
Wat fijn. Ik vind het zo’n leuk hondje in de beschrijving.
Fijn
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Célie
- Contacteer:
De nieuwe eigenaresse is er ook erg blij mee en hij heeft een gouden plek daar, dat kleine witte mormel te klooien met die grote leonbergers zo leuk om te zien.