Seresto band
- Teckeltoos
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Re: Seresto band
Omgeving goed behandelen en Peer uitkammen met de vlooienkam. Meerdere keren per dag. Dat helpt veel beter.
Er wordt gewaarschuwd tegen de druppels van lidl,aldi en action
- Teckeltoos
- Dirkje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Als ik de verpakking heb geopend hang ik de band eerst een week ergens op om te luchten.
Merkte de laatste jaren dat Dirkje zich niet lekker voelde als ik ‘m meteen vanuit de verpakking bij haar omhing. Het blijft tenslotte gif. Maar goed, ik moet wat.
Als ik de verpakking heb geopend hang ik de band eerst een week ergens op om te luchten.
Merkte de laatste jaren dat Dirkje zich niet lekker voelde als ik ‘m meteen vanuit de verpakking bij haar omhing. Het blijft tenslotte gif. Maar goed, ik moet wat.
- nevache
- Posts in topic: 1
- Honden: 7
Sinds FaeLynn neurologische uitvalverschijnselen kreeg van de Seresto-band, ben ik nog terughoudender geworden in het gebruik ervan, en zeker met het combineren met andere middelen die bedoeld zijn om dieren/insecten om zeep te helpen.
Ik sproei gewoon met verdunde tea tree.
Als ik op vier honden op weekbasis 1 teek vind is het veel.
Als ik op vier honden op weekbasis 1 teek vind is het veel.
Vlooien ben ik rigoreus mee.
Pillen via de dierenarts om ze zsm uit te moorden, alle honden wassen, huis overhoop, alles op kookwas en insprayen met vlooienspul.
Ik haaaaaaat vlooien
Pillen via de dierenarts om ze zsm uit te moorden, alle honden wassen, huis overhoop, alles op kookwas en insprayen met vlooienspul.
Ik haaaaaaat vlooien
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dimethicon werkt niet voldoende tegen teken. Het zijn er nu nog enkele per week, maar als het erger wordt, dan ga ik weer advantix gebruiken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik pluk van Lou nog hooguit 2 teken per week tegenover 20 per dag.Dirkje schreef: ↑30 apr 2024, 12:53 Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Enige wat ze krijgt is Canis purus vlo&teek weg. Ik geloofde nooit zo in natuurlijke dingen tegen teken, maar dit werkt als een tierelier en dat hoor ik van meerdere mensen.
- Dirkje
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Dit ken ik niet. Bedankt voor de tip.Ybbihs schreef: ↑30 apr 2024, 18:09Ik pluk van Lou nog hooguit 2 teken per week tegenover 20 per dag.Dirkje schreef: ↑30 apr 2024, 12:53 Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Enige wat ze krijgt is Canis purus vlo&teek weg. Ik geloofde nooit zo in natuurlijke dingen tegen teken, maar dit werkt als een tierelier en dat hoor ik van meerdere mensen.
Mijn honden hebben al jaren geen vlooien terwijl die van de buren onder zitten. Ik geef ze elke dag een grote lepel roeryoghurt. Gewoon omdat ze het lekker vinden. Maar het schijnt te helpen tegen vlooien en ik moet dus bekennen dat wij al meer dan 4 jaar geen enkel middel gebruiken en nooit vlooien hebben.
Teken soms. Maar die pluk ik er wel af.
Teken soms. Maar die pluk ik er wel af.
- Teckeltoos
Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.
Dik compliment.
Ik las op f.b. dat ik niet de enige ben met een klacht over de banden van dit jaar.
Dik compliment.
Ik las op f.b. dat ik niet de enige ben met een klacht over de banden van dit jaar.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
O, balen dat de band zo weinig effect had, heel netjes dat Zooplus het heeft vergoed!
Hopelijk werken ze hier nog wel gewoon goed, ik heb net vorige week nieuwe besteld. Tot nu toe werkten ze hier altijd prima. Zonder band heeft Mila makkelijk 10 tot 20 teken na een wandeling, met band vind ik er nog een enkele per jaar. De rest is minder gevoelig voor teken, die hebben met de band om echt nooit een teek. Maar ik merk het wel als de band uitgewerkt raakt, dan duiken de teken al snel weer op.
Hopelijk werken ze hier nog wel gewoon goed, ik heb net vorige week nieuwe besteld. Tot nu toe werkten ze hier altijd prima. Zonder band heeft Mila makkelijk 10 tot 20 teken na een wandeling, met band vind ik er nog een enkele per jaar. De rest is minder gevoelig voor teken, die hebben met de band om echt nooit een teek. Maar ik merk het wel als de band uitgewerkt raakt, dan duiken de teken al snel weer op.
Dat is wel een goede.Teckeltoos schreef: ↑15 mei 2024, 21:06 Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.
Dik compliment.
Hier ook serestobandjes en vanmorgen 5!! teken van Karma geplukt.
Ook bij Taran heb ik er nog verschillende gevonden.
Bij Kian niet tot nu toe.
Is echt vreemd, want normaal heeft met name Karma zelden een teek.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier werken ze uitstekend, voor de banden veel teken, sinds ze ze om hebben niets meer...Teckeltoos schreef:Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.
Dik compliment.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Ik was het aantal vastgezogen teken zat en heb ze vorige week gedruppeld met Advantix. Die kleine met Dimethicon want zij had nog amper teken gehad. Sindsdien geen enkele teek meer gezien.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Susam
- Welke: Podengo kruising
Jack had met zijn lange, dubbele vacht altijd een Seresto band om en nooit een vlo of teek, Sambal idem en bij hem zie je het veel beter als er wel iets zou zitten. Bij das Futterhaus in Duitsland (voor diegenen die dichter bij de grens wonen) heb je er ook van eigen merk en die werken ook heel erg goed.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik denk dat ik maar 1 methode tegelijkertijd zou gebruik: of zo'n band, of druppels, niet allebei tegelijkertijd (overdosis?). Als het heel erg belangrijk is, zou je het aan de dierenarts kunnen vragen?