Seresto band

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Teckel

Seresto band

Bericht door Teckeltoos »

Kan je deze druppen

Afbeelding
Samen met de Seresto band gebruiken ?

Vlooien lachen me vierkant uit om de dure Seresto band.

Hoe staan jullie tegenover dat Ad-Tab spul.
Zelf vind ik het eng.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 2

Re: Seresto band

Bericht door Nanna »

Omgeving goed behandelen en Peer uitkammen met de vlooienkam. Meerdere keren per dag. Dat helpt veel beter.
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 1

Bericht door Ineke A »

Er wordt gewaarschuwd tegen de druppels van lidl,aldi en action
Teckeltoos

Ineke A schreef: 30 apr 2024, 10:49 Er wordt gewaarschuwd tegen de druppels van lidl,aldi en action
Dat ging destijds om druppen met fipronil.
Dit zijn andere druppels op silicone basis.
Afbeelding
Dirkje
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Als ik de verpakking heb geopend hang ik de band eerst een week ergens op om te luchten.
Merkte de laatste jaren dat Dirkje zich niet lekker voelde als ik ‘m meteen vanuit de verpakking bij haar omhing. Het blijft tenslotte gif. Maar goed, ik moet wat.
Afbeelding
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Sinds FaeLynn neurologische uitvalverschijnselen kreeg van de Seresto-band, ben ik nog terughoudender geworden in het gebruik ervan, en zeker met het combineren met andere middelen die bedoeld zijn om dieren/insecten om zeep te helpen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik sproei gewoon met verdunde tea tree.
Als ik op vier honden op weekbasis 1 teek vind is het veel.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Vlooien ben ik rigoreus mee.

Pillen via de dierenarts om ze zsm uit te moorden, alle honden wassen, huis overhoop, alles op kookwas en insprayen met vlooienspul.

Ik haaaaaaat vlooien
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Dimethicon werkt niet voldoende tegen teken. Het zijn er nu nog enkele per week, maar als het erger wordt, dan ga ik weer advantix gebruiken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Dirkje schreef: 30 apr 2024, 12:53 Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Als ik de verpakking heb geopend hang ik de band eerst een week ergens op om te luchten.
Merkte de laatste jaren dat Dirkje zich niet lekker voelde als ik ‘m meteen vanuit de verpakking bij haar omhing. Het blijft tenslotte gif. Maar goed, ik moet wat.
Ik pluk van Lou nog hooguit 2 teken per week tegenover 20 per dag.
Enige wat ze krijgt is Canis purus vlo&teek weg. Ik geloofde nooit zo in natuurlijke dingen tegen teken, maar dit werkt als een tierelier en dat hoor ik van meerdere mensen.
Afbeelding
Dirkje
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Ybbihs schreef: 30 apr 2024, 18:09
Dirkje schreef: 30 apr 2024, 12:53 Al jaren een serestoband voor teken. Zonder serestoband lopen teken in rijen van drie over Dirkje heen.
Ik pluk van Lou nog hooguit 2 teken per week tegenover 20 per dag.
Enige wat ze krijgt is Canis purus vlo&teek weg. Ik geloofde nooit zo in natuurlijke dingen tegen teken, maar dit werkt als een tierelier en dat hoor ik van meerdere mensen.
Dit ken ik niet. Bedankt voor de tip. :ok:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Mijn honden hebben al jaren geen vlooien terwijl die van de buren onder zitten. Ik geef ze elke dag een grote lepel roeryoghurt. Gewoon omdat ze het lekker vinden. Maar het schijnt te helpen tegen vlooien en ik moet dus bekennen dat wij al meer dan 4 jaar geen enkel middel gebruiken en nooit vlooien hebben.

Teken soms. Maar die pluk ik er wel af.
Teckeltoos

Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.
Dik compliment. :ok: :ok:

Ik las op f.b. dat ik niet de enige ben met een klacht over de banden van dit jaar.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

O, balen dat de band zo weinig effect had, heel netjes dat Zooplus het heeft vergoed!
Hopelijk werken ze hier nog wel gewoon goed, ik heb net vorige week nieuwe besteld. Tot nu toe werkten ze hier altijd prima. Zonder band heeft Mila makkelijk 10 tot 20 teken na een wandeling, met band vind ik er nog een enkele per jaar. De rest is minder gevoelig voor teken, die hebben met de band om echt nooit een teek. Maar ik merk het wel als de band uitgewerkt raakt, dan duiken de teken al snel weer op.
Afbeelding
Flamme

Bericht door Flamme »

Teckeltoos schreef: 15 mei 2024, 21:06 Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.

Ik las op f.b. dat ik niet de enige ben met een klacht over de banden van dit jaar.
Dat is wel een goede.
Hier ook serestobandjes en vanmorgen 5!! teken van Karma geplukt.
Ook bij Taran heb ik er nog verschillende gevonden.
Bij Kian niet tot nu toe.

Is echt vreemd, want normaal heeft met name Karma zelden een teek.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Teckeltoos schreef:Ik heb bij Zooplus geklaagd dat de Seresto band niet werkte. Heb geld terug gekregen.

Hier werken ze uitstekend, voor de banden veel teken, sinds ze ze om hebben niets meer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik was het aantal vastgezogen teken zat en heb ze vorige week gedruppeld met Advantix. Die kleine met Dimethicon want zij had nog amper teken gehad. Sindsdien geen enkele teek meer gezien.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Jack had met zijn lange, dubbele vacht altijd een Seresto band om en nooit een vlo of teek, Sambal idem en bij hem zie je het veel beter als er wel iets zou zitten. Bij das Futterhaus in Duitsland (voor diegenen die dichter bij de grens wonen) heb je er ook van eigen merk en die werken ook heel erg goed.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik denk dat ik maar 1 methode tegelijkertijd zou gebruik: of zo'n band, of druppels, niet allebei tegelijkertijd (overdosis?). Als het heel erg belangrijk is, zou je het aan de dierenarts kunnen vragen?
Plaats reactie