Als het gras een hondje hoog is
- nevache
- Posts in topic: 3
- Honden: 7
Als het gras een hondje hoog is
In het gras van de hondenwei maaien we altijd een paar paden, zodat we bij regen niet tot de knieën in de nattigheid lopen.
De rest laten we doorgroeien en in bloem en aar schieten. Het is prachtig om te zien, goed voor de biodiversiteit, en de honden vermaken zich prima.
Enige nadeel is dat ze bijna verdwijnen in het hoge gras - terwijl het niet eens zulke kleine honden zijn - je ziet niet wat ze uitvreten...
Als het goed is, zitten ze daarachteraan met z'n vijven, maar ik zie er maar één
En wat ze daar ruiken?? Geen idee - hazen van gisteren, een ree van vannacht, een nestje woelmuisjes??
De rest laten we doorgroeien en in bloem en aar schieten. Het is prachtig om te zien, goed voor de biodiversiteit, en de honden vermaken zich prima.
Enige nadeel is dat ze bijna verdwijnen in het hoge gras - terwijl het niet eens zulke kleine honden zijn - je ziet niet wat ze uitvreten...
Als het goed is, zitten ze daarachteraan met z'n vijven, maar ik zie er maar één
En wat ze daar ruiken?? Geen idee - hazen van gisteren, een ree van vannacht, een nestje woelmuisjes??
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Als het gras een hondje hoog is
Wat fijn dat je zelf zo'n mooi weitje hebt om de honden los te laten. Leuke foto's!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Anneke
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Bobbie wil ook zo'n weitje. Lijkt me heerlijk als je ze zo lekker kunt laten snuffelen
Anneke en Bobbie
Wat een fijne weide om de honden te laten uitrazen
- nevache
Ik ben me bewust van de luxe van zo'n wei, vooral 's morgensvroeg en 's avondslaat voor het evensnelplasrondje : keukendeur open, weidehek open, snuffelsnuffelplasplas, klaar. Nooit gedoe met tuigjes en riemen.
Het is ruim een halve hectare, dus best een aardig stukje. Daarnaast hebben ze ook erf + tuin van nog een halve hectare, dus aan basale bewegingsruimte ontbreekt het ze niet.
Het is ruim een halve hectare, dus best een aardig stukje. Daarnaast hebben ze ook erf + tuin van nog een halve hectare, dus aan basale bewegingsruimte ontbreekt het ze niet.
Wat een lekker stuk grond heb je voor de honden, maar je raakt ze wel kwijt zo in het hoge gras
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wat heerlijk voor ze! Groeien er geen grasaren tussen het lange gras?
- nevache
Zou kunnen - er staan meer dan 10 soorten gras + kruiden, dus het risico bestaat. Gelukkig nog nooit ellende van gehad.Persistence schreef: ↑12 mei 2024, 22:29 Wat heerlijk voor ze! Groeien er geen grasaren tussen het lange gras?
Oh heerlijk een hondenwei