Reacties in noodsituaties
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Jaren geleden had een kennis van ons behoorlijk meer gedronken dan goed voor een mens was. Hij is toen bij het uitlaten van zijn hond onwel geworden. De politie heeft de hond (labrador x rottweiler) dood geschoten omdat men niet in de buurt van de man kon komen. Normaal een grote vriendelijke reus.
Hij heeft destijds van die agent een dober pup gekregen.
Toen ik 2 jaar geleden mijn hartinfarct had had man Peter moeite Peer in bedwang te houden toen de ambu mannen met mij bezig waren.
Ik had hem en heb hem ook nooit meer zo boren blaffen. Hij was echt woedend.
Hoe zouden jullie honden in zo'n geval reageren of hebben dat in een soortgelijk geval gedaan ?
Hij heeft destijds van die agent een dober pup gekregen.
Toen ik 2 jaar geleden mijn hartinfarct had had man Peter moeite Peer in bedwang te houden toen de ambu mannen met mij bezig waren.
Ik had hem en heb hem ook nooit meer zo boren blaffen. Hij was echt woedend.
Hoe zouden jullie honden in zo'n geval reageren of hebben dat in een soortgelijk geval gedaan ?
Re: Reacties in noodsituaties
Geen flauw idee want gelukkig nog niet meegemaakt.
Jaren geleden wel eens gevallen met mijn paard, paard ok, ik ko Kjerro, duitse herder, was toen bij me en hield mijn paard op afstand, hij lag naast me toen ik wakker werd en likte mijn gezicht.
Best bijzonder, geen idee wat hij zou gedaan hebben moesten er mensen bij gekomen zijn.
Jaren geleden wel eens gevallen met mijn paard, paard ok, ik ko Kjerro, duitse herder, was toen bij me en hield mijn paard op afstand, hij lag naast me toen ik wakker werd en likte mijn gezicht.
Best bijzonder, geen idee wat hij zou gedaan hebben moesten er mensen bij gekomen zijn.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Als ik op de grond val gaan ze in mijn tas op zoek naar de gedroogde longstukjes.
End of story.
End of story.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Bij allebei kun je gewoon in de buurt komen. Froo zal de hulpverleners besnuffelen en zich ermee bemoeien maar die veeg je gewoon even aan de kant. Een omstander zou haar gewoon even vast kunnen houden. Aloy maakt er überhaupt niks van als we benaderd worden door mensen. Als ik onwel ben mist ze natuurlijk wel wat sturing en is het een vreemde situatie voor haar, dus misschien dat ze een keer zou blaffen. Maar ik vertrouw er compleet op dat juist zij zich gewoon netjes zal gedragen. Ook bij haar geldt dat een omstander haar gewoon even over zou kunnen pakken en vast zou kunnen houden.
Toen de ambulance broeders in huis kwamen voor m’n man vond Toos het eerst gek. Die lag boven in haar nest, dus die kwam ff kijken wat er allemaal aan de hand was.
Ik bescheurde me om die koppen van hun toen die dikke hol naar beneden kwam zetten
Verder geloofde ze het wel en ging ze in haar mand verder liggen snurken.
Ik bescheurde me om die koppen van hun toen die dikke hol naar beneden kwam zetten
Verder geloofde ze het wel en ging ze in haar mand verder liggen snurken.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik heb zoiets nog niet meegemaakt.
Zeno is over het algemeen niet erg waaks of wantrouwend richting vreemde mensen op straat. Maar wie weet, reageert hij in zo'n situatie wel anders.
Het lijkt mij vrij genant als hij op mij (ko) gaat lopen rijden ofzo en dat als ik bij kom een hond van me af moet trekken.
Of nog erger: totale desinteresse en je daar gewoon ko laten liggen en weglopen.
Een teckel zal de politie niet zo snel dood schieten denk ik.
Zeno is over het algemeen niet erg waaks of wantrouwend richting vreemde mensen op straat. Maar wie weet, reageert hij in zo'n situatie wel anders.
Het lijkt mij vrij genant als hij op mij (ko) gaat lopen rijden ofzo en dat als ik bij kom een hond van me af moet trekken.
Of nog erger: totale desinteresse en je daar gewoon ko laten liggen en weglopen.
Een teckel zal de politie niet zo snel dood schieten denk ik.
-
Als ik alleen thuis ben en Vin of Ian zijn er niet en ik kan mijn vriendin niet bereiken.
Dan heb ik met Pepper waarschijnlijk een probleem.
Die moet zo al niks van vreemden hebben in huis dus dan gaat hij al de kennel in .
En buiten hoop ik maar dat hij gewoon weg blijft.
Dan heb ik met Pepper waarschijnlijk een probleem.
Die moet zo al niks van vreemden hebben in huis dus dan gaat hij al de kennel in .
En buiten hoop ik maar dat hij gewoon weg blijft.
Mijn man wordt vrij geregeld met de ambulance opgehaald.,
Claire wil ze graag komen begroeten.
Meestal zet ik haar zelf al even apart.
Soms mag ze komen begroeten en soms wordt gezegd de hond even apart te houden.
Hoe ze zou reageren als ik ko ga weet ik niet, maar waarschijnlijk is ze gewoon vriendelijk.
Ze zal dan waarschijnlijk niet weggesloten zijn als de ambulancemensen komen.
Claire wil ze graag komen begroeten.
Meestal zet ik haar zelf al even apart.
Soms mag ze komen begroeten en soms wordt gezegd de hond even apart te houden.
Hoe ze zou reageren als ik ko ga weet ik niet, maar waarschijnlijk is ze gewoon vriendelijk.
Ze zal dan waarschijnlijk niet weggesloten zijn als de ambulancemensen komen.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Oh wat naar dat het voor jou zo vaak aan de orde is.
Als ik hier KO ga gebeurt er gewoon helemaal niets. Haha. Dan lig ik daar tot ik weer wakker word.
Maar als iemand zomaar binnen komt gaat mira achterdochtig kijkend heel hard blaffen. Wel op afstand maar wel schelden en doen.
Eva had de ambulance broederbij zijn kruis gepakt, Cleo wilde wel tegen mensen aanspringen maar beet dan weer niet. Vond ze vies en ze had het niet voor me over.
Als ik hier KO ga gebeurt er gewoon helemaal niets. Haha. Dan lig ik daar tot ik weer wakker word.
Maar als iemand zomaar binnen komt gaat mira achterdochtig kijkend heel hard blaffen. Wel op afstand maar wel schelden en doen.
Eva had de ambulance broederbij zijn kruis gepakt, Cleo wilde wel tegen mensen aanspringen maar beet dan weer niet. Vond ze vies en ze had het niet voor me over.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Het is hier gelukkig nog nooit voorgekomen, ik denk dat het in huis vooral veel geblaf, opwinding en niet goed raad weten met de situatie zou zijn.
Mila is de enige die ik er wel voor aanzie om wat moeilijk te doen en misschien zou ze vroeger mensen bij mij weg proberen te houden, maar nu ze hoogbejaard is en een stuk bedaarder, zou ze dat denk ik niet meer doen.
Even wegsluiten door vreemden zou denk ik ook nog een probleem worden, want Arlo zou zich sowieso niet laten pakken en Amy denk ik ook niet in zo'n situatie.
Buitenshuis heb ik geen idee wat ze zouden doen. De collies zouden wel bij me in de buurt blijven, dat weet ik eigenlijk wel zeker, maar Amy en Arlo... echt geen idee.
Mila is de enige die ik er wel voor aanzie om wat moeilijk te doen en misschien zou ze vroeger mensen bij mij weg proberen te houden, maar nu ze hoogbejaard is en een stuk bedaarder, zou ze dat denk ik niet meer doen.
Even wegsluiten door vreemden zou denk ik ook nog een probleem worden, want Arlo zou zich sowieso niet laten pakken en Amy denk ik ook niet in zo'n situatie.
Buitenshuis heb ik geen idee wat ze zouden doen. De collies zouden wel bij me in de buurt blijven, dat weet ik eigenlijk wel zeker, maar Amy en Arlo... echt geen idee.
Mijn dochter is ook al verschillende keren opgehaald en er werd altijd van te voren gevraagd honden weg te sluiten dus dat deed ik dan ook.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Als er thuis wat gebeurt moet Cash zeker in de bench, dat gaat hij echt niet goed vinden.
Tux interesseert het niet.
Het is dus te hopen dat Henk of één van de zoons er is op zo'n moment. Of dat mijn moeder, die naast ons woont, thuis is.
Als er buiten iets gebeurt heb ik een probleem waarschijnlijk.
Tux interesseert het niet.
Het is dus te hopen dat Henk of één van de zoons er is op zo'n moment. Of dat mijn moeder, die naast ons woont, thuis is.
Als er buiten iets gebeurt heb ik een probleem waarschijnlijk.
Ik denk dat kodi bij de snoeppot zou wachten. " hallo binnenkomend volk is snoep"
Ik zou het niet weten ik hoop dat hij me niet met tanden en al verdedigd
Ik zou het niet weten ik hoop dat hij me niet met tanden en al verdedigd
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje zou overstuur raken en ergens proberen te schuilen. Ot gaat tegen de vreemde mensen opstaan om getroost te worden.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Die Galgo's boeit het niets. De Afghaan denk ik dat dat nog wel een dingetje zou kunnen worden. En zij is best indrukwekkend als ze zich opfokt.
Ik denk dat ik ze weg zou moeten sluiten,maar ik hoop niet dat ik het in de praktijk zal moeten toetsen
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Ik denk dat Quinta zich op de rug voor hun voeten gooit voor buikkriebels en daarna een speeltje gaat halen zodat ze die weg kunnen gooien. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Al onze honden op Quin na hebben dat al eens meegemaakt en het was eigenlijk bij geen enkele hond een probleem. Al deden we ze voor de zekerheid wel even in een aparte ruimte.
Quin is gek op mensen en visite is altijd leuk en gezellig, verwacht bij hem ook geen probleem.
Quin is gek op mensen en visite is altijd leuk en gezellig, verwacht bij hem ook geen probleem.
Ons Portugese meisje Farah.
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Buiten:
Roderick maakt zich enorme zorgen of is gewoon weg. Bozig doen komt niet in hem op.
Izzy gaat op zoek naar de dichtstbijzijnde snackbar en die zien we nooit meer terug.
Droef blijft bij mij of partner maar of hij mij of partner verdedigd of hulp aanneemt durf mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Thuis:
Roderick maakt zich enorme zorgen en krijgt de zenuwen maar agressie kent hij niet.
Izzy maakt zich om ons geen zorgen maar de indringers moeten dood bij voorkeur met een hoop kabaal.
Droef, zelfde als buiten. Hij blijft bij mij of partner maar of hij mij of partner verdedigd of hulp aanneemt durf mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Roderick maakt zich enorme zorgen of is gewoon weg. Bozig doen komt niet in hem op.
Izzy gaat op zoek naar de dichtstbijzijnde snackbar en die zien we nooit meer terug.
Droef blijft bij mij of partner maar of hij mij of partner verdedigd of hulp aanneemt durf mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Thuis:
Roderick maakt zich enorme zorgen en krijgt de zenuwen maar agressie kent hij niet.
Izzy maakt zich om ons geen zorgen maar de indringers moeten dood bij voorkeur met een hoop kabaal.
Droef, zelfde als buiten. Hij blijft bij mij of partner maar of hij mij of partner verdedigd of hulp aanneemt durf mijn hand niet voor in het vuur te steken.
-
Ik denk dat Manu erg van slag raakt en het op een joelen en grommen zal zetten. Maar of het overgaat in agressie weet ik niet. Ik verwacht eerder dat hij een beetje heen en weer gaat springen.
Meeko zal de aandacht opeisen en proberen op schoot te klimmen
Meeko zal de aandacht opeisen en proberen op schoot te klimmen
Echt geen idee, maar ik dénk dat het beter is als ze de honden bij mij weg zouden halen.. Ze zijn op dit moment nog jong en nog een beetje allemans vriendjes, maar of dat in de toekomst zo gaat blijven weet ik niet..
Bij mezelf geen idee als ik hulp van buitenaf zou moeten krijgen.
Glory doet denk sowieso niets, die is wat angstiger aangelegd. Aak en Chara zouden wel neiging kunnen hebben tot beschermen, maar met een ferm commando zouden die door een ander persoon gok ik wel overgaan tot opvolgen van een zit of af.
Toen ik in paniek was en wat onwel werd tijdens een wespen en bijen steek partij gaf ik ook op tijd zelf nog wat instructies waardoor ze echt enorm netjes bij me bleven lopen. Was enorm blij toen ik in huis de echte paniek kon laten doorkomen, maar ze reageerden er buiten goed op in ieder geval.
Mijn vriend heeft wel ambulance personeel naar binnen moeten laten, geloof dat hij toen nog wel de honden apart had gezet voor de zekerheid, maar hij was redelijk bij toen. Ambulancedienst was niet bang, dus mochten de honden erbij komen en dat ging prima.
Ik gok dus dat het hier wel ok gaat als de nood aan de man is. En zeker bij personen die niet bang zijn en helder een commando durven en kunnen geven zullen ze alle drie dat accepteren.
Glory doet denk sowieso niets, die is wat angstiger aangelegd. Aak en Chara zouden wel neiging kunnen hebben tot beschermen, maar met een ferm commando zouden die door een ander persoon gok ik wel overgaan tot opvolgen van een zit of af.
Toen ik in paniek was en wat onwel werd tijdens een wespen en bijen steek partij gaf ik ook op tijd zelf nog wat instructies waardoor ze echt enorm netjes bij me bleven lopen. Was enorm blij toen ik in huis de echte paniek kon laten doorkomen, maar ze reageerden er buiten goed op in ieder geval.
Mijn vriend heeft wel ambulance personeel naar binnen moeten laten, geloof dat hij toen nog wel de honden apart had gezet voor de zekerheid, maar hij was redelijk bij toen. Ambulancedienst was niet bang, dus mochten de honden erbij komen en dat ging prima.
Ik gok dus dat het hier wel ok gaat als de nood aan de man is. En zeker bij personen die niet bang zijn en helder een commando durven en kunnen geven zullen ze alle drie dat accepteren.
Gezien als ik al slaap en partner wil in bed komen het al even wat management vraagt (en ik meestal wakker moet worden om dat te regelen) denk ik dat het in een nood situatie best bewerkelijk wordt
Als ik bewusteloos lig, zal mijn man als enige nog iets met Lou kunnen beginnen om haar weg te krijgen. Ieder ander zal ze aanvliegen.
Snuck weet niet hoe hij lelijk moet doen naar mensen, daar maak ik me geen zorgen om.
Maar Lou...ik heb met man al besproken dat als er met 1 van ons of ets gebeurd dat stap 1 112 bellen is en stap 2 Lou weg zetten (en het liefst Snuck en Koos ook), ongeacht hoe ernstig het is.
Snuck weet niet hoe hij lelijk moet doen naar mensen, daar maak ik me geen zorgen om.
Maar Lou...ik heb met man al besproken dat als er met 1 van ons of ets gebeurd dat stap 1 112 bellen is en stap 2 Lou weg zetten (en het liefst Snuck en Koos ook), ongeacht hoe ernstig het is.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Nog niet voorgekomen hier dus ik moet schatten op basis van hun normale gedrag:
Mahdutje klautert over me heen of loopt om me heen en gaat met de eerste de beste mee die vriendelijk naar hem kijkt.
Dívka raakt denk ik in paniek en gaat krijsend heen en weer schieten/stuiteren, maar ze zal denk ik niet bijten ofzo
Joep zou aanslaan maar zich vrij makkelijk laten overnemen, mannen zijn wel een dingetje maar als ze hem rustig benaderen en niet stoer lopen te doen ofzo voorzie ik geen problemen.
En wanneer Puck er dan is voorzie ik wel gedoe, dat is zo'n rotzak die je in je achillespees komt bijten als hij besluit dat je niet goedgekeurd bent en laat dat 90% vd wereldbevolking zijn.
Maar omdat Puck een chihuahua is nemen ze hem vast niet al te serieus, binnenshuis zouden ze hem ook makkelijk in een bench kunnen proppen.
Mahdutje klautert over me heen of loopt om me heen en gaat met de eerste de beste mee die vriendelijk naar hem kijkt.
Dívka raakt denk ik in paniek en gaat krijsend heen en weer schieten/stuiteren, maar ze zal denk ik niet bijten ofzo
Joep zou aanslaan maar zich vrij makkelijk laten overnemen, mannen zijn wel een dingetje maar als ze hem rustig benaderen en niet stoer lopen te doen ofzo voorzie ik geen problemen.
En wanneer Puck er dan is voorzie ik wel gedoe, dat is zo'n rotzak die je in je achillespees komt bijten als hij besluit dat je niet goedgekeurd bent en laat dat 90% vd wereldbevolking zijn.
Maar omdat Puck een chihuahua is nemen ze hem vast niet al te serieus, binnenshuis zouden ze hem ook makkelijk in een bench kunnen proppen.