Front pro

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Jay
Posts in topic: 3

Front pro

Bericht door Jay »

Wie heeft er ervaring met tekenbescherming middels tabletten Frontpro ?

https://www.medpets.nl/frontpro-kauwtab ... gJj6fD_BwE

Ik zie dat de tabletten niet gedeeld mogen worden. Maar zo’n pil is geschikt voor honden tussen 10 en 25 kilo. Mijn hond is. 12 kilo dan doe ik liever een halve pil.
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1

Re: Front pro

Bericht door S.V. »

ik doe het liefst helemaal geen pillen vind ze echt werkelijk doodeng..
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

S.V. schreef: 31 mei 2024, 14:19 ik doe het liefst helemaal geen pillen vind ze echt werkelijk doodeng..
Klopt, vind het ook eng. Maar merkte bij mijzelf ook twijfel om pippa nu ze ouder wordt nog in te druppelen met advantix. Is ook een belasting voor haar.
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Jay schreef: 31 mei 2024, 14:35
S.V. schreef: 31 mei 2024, 14:19 ik doe het liefst helemaal geen pillen vind ze echt werkelijk doodeng..
Klopt, vind het ook eng. Maar merkte bij mijzelf ook twijfel om pippa nu ze ouder wordt nog in te druppelen met advantix. Is ook een belasting voor haar.
Ik zou zonder twijfel voor druppels in plaats van pillen gaan.
Afbeelding
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Hier iemand die frontpro geeft en dat had ik veel eerder moeten doen. Die hebben hier paar jaar terug er eindelijk voor gezorgd dat ik van de vlooienplaag af kwam (met dank aan opvangkittens én opvanghond vol vlooien). Ik geef het nu alleen in het tekenseizoen, dus voorjaar en zomer. Ik vind het echt veel fijner dan vlooiendruppels. Gaat niet in de vacht zitten, geen risico voor de katten, makkelijker te geven. Ik ben in elk geval blij met frontpro.

Je kan ze beter niet halveren omdat het werkzame middel niet met zekerheid evenredig verdeeld is in de smakelijke pil, het kan dan zijn dat in de ene helft toevallig meer werkzame stof zit dan in de andere. Overigens zou ik een hond van 12kg die van tot 10kg geven. Ze moeten ergens een splitsing maken qua gewichtsklasse. Zoals je bij die van 10 - 25kg kan zien is dat best ruim, die 2kg maakt het verschil dan echt niet.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

hakunamatata schreef: 31 mei 2024, 23:53 Hier iemand die frontpro geeft en dat had ik veel eerder moeten doen. Die hebben hier paar jaar terug er eindelijk voor gezorgd dat ik van de vlooienplaag af kwam (met dank aan opvangkittens én opvanghond vol vlooien). Ik geef het nu alleen in het tekenseizoen, dus voorjaar en zomer. Ik vind het echt veel fijner dan vlooiendruppels. Gaat niet in de vacht zitten, geen risico voor de katten, makkelijker te geven. Ik ben in elk geval blij met frontpro.

Je kan ze beter niet halveren omdat het werkzame middel niet met zekerheid evenredig verdeeld is in de smakelijke pil, het kan dan zijn dat in de ene helft toevallig meer werkzame stof zit dan in de andere. Overigens zou ik een hond van 12kg die van tot 10kg geven. Ze moeten ergens een splitsing maken qua gewichtsklasse. Zoals je bij die van 10 - 25kg kan zien is dat best ruim, die 2kg maakt het verschil dan echt niet.
Fijn dat er een goede ervaring meehebt ! En dank voor je uitleg over het niet halveren. Dan kan ik beter ook een iets lagere pil kiezen.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

hakunamatata schreef: 31 mei 2024, 23:53 Hier iemand die frontpro geeft en dat had ik veel eerder moeten doen. Die hebben hier paar jaar terug er eindelijk voor gezorgd dat ik van de vlooienplaag af kwam (met dank aan opvangkittens én opvanghond vol vlooien).
Ik heb 2x een vlooienplaag gehad en die zijn allebei met vlooienpillen snel weggegaan (was wel een andere dan frontpro).
Als ik een vlo spot mik ik die pillen er zonder pardon gelijk in.
Afbeelding
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Ybbihs schreef: 31 mei 2024, 22:58
Jay schreef: 31 mei 2024, 14:35
Ik zou zonder twijfel voor druppels in plaats van pillen gaan.
Dat dacht ik ook altijd, tot ik Quinta druppels gaaf en ze daar slecht op reageerde.. Nadat ik allerlei andere dingen heb geprobeerd van pure ellende toch maar een pil er in en eindelijk van de vlooienplaag af gekomen. Maar wel de kort werkende pil, geen Bravecto die maandenlang werkt. En alleen gebruikt op het moment dat het nodig was, het was gelukkig maar eenmalig nodig geweest. Al twijfel ik nu vanwege de enorme hoeveelheid teken die er dit jaar zijn.
Afbeelding
Teckeltoos
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Bij ons ondanks seresto band een vlooiencircus. Adtab tablet gegeven en binnen een paar uren vlooiloos. Peer vond de tablet super lekker.
Is verkrijgbaar in meerdere gewichtsklasses.
Afbeelding
Plaats reactie