Overslaan

Nanna
Posts in topic: 4

Overslaan

Bericht door Nanna »

Vliegveld Hilversum restaurant.
Wat een stelletje muggenzifters. Maar vier snottebellende krijskoters die af en aan rennen is zeker geen enkel probleem?
Nou heb ik vier honden dus ik val met mijn klaarblijkelijke asokop sowieso al af. Haha!
Maar al had ik geen hond, frequenteerde ik zo’n zeikzaak nog niet.

Afbeelding
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 3
Honden: 7

Re: Overslaan

Bericht door nevache »

Vraag me af wat ze nou precies bedoelen met 'honden zijn welkom' ....
Afbeelding
malinois
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik voel me absoluut omgewenst als ik dit lees. Met zo'n boekwerk aan regels ging ik er zonder hond ool absoluut niet naar toe, dat zijn zeikers 1e klas
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mim

Bericht door mim »

Mijn favoriete tent is het zéker niet met of zonder hond, maar het ligt tegenover de H’sumse hei wat en losloopgebied voor honden is en daar wordt ook vaak gelopen en geparkeerd door rasverenigingen of kennelwandelingen enz… ik loop er niet graag meer want er lopen 500 gedragdeskundigen met hun honden los en ze doen allemaal niks🫣, moeten hetzelf maar uitzoeken en niet mee bemoeien
Ik denk dat er best vaak asociale hondenbaasjes zijn geweest.
Bij Bubbels op het hondenstrand in Noordwijk mag je hond/ honden ook niet meer naar binnen en ook daar niet voor niets helaas.. jammer
EchoMira
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Er komen ook zat asociale mensen zonder honden. Dan begin je ook niet over hun kinderen of kleding.

Het is in Nederland normaal dat mensen honden bij zich hebben. Ze hebben nota bene van die ondergetekende poten op hun site en "broodje hete kip" op de lunchkaart. Ze zoeken nog naar toppers in de bediening en een kok hebben ze ook niet genoeg van..
Doe maar even rustig met je hysterische geblaf over wat hondenklanten allemaal voor je moeten doen.

Je bent gewoon een vreetkeet op een wandelroute. Wees blij dat je die aanloop nog hebt.

Ze hebben kinderijsjes. Want daar zitten we op te wachten. Kleine kinderen die cola, een halve pannekoek en ijs op hebben.
En nu moeten ze heel erg poepen maar papa vindt thuis vroeg genoeg en daar gaan we hoor. Janken, jongens.
En dan wil je ze niet meteen mee naar huis nemen want opvoeding. Klopt ook, goed zo. Maar ondertussen zit ik hier met een londens luchtalarm terwijl ik Chey-Andro hier probeer te versieren met mooie woorden over leuke dingen. Kan dat kind zijn kop houden?
Of zo'n overspannen telefoonpa die welliswaar doodstil is maar toch de hele vibe verneukt.
ranetje

Bericht door ranetje »

nevache schreef: 29 jun 2024, 19:11 Vraag me af wat ze nou precies bedoelen met 'honden zijn welkom' ....
:lol1:
Ik denk dat speelgoedhonden welkom zijn.
Eentje per gezelschap :engel:
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 6
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Dit soort dingen heb ik in het noorden nog nooit gezien/meegemaakt. De horeca die wij bezoeken, daar zijn we welkom met onze honden. We hebben vaak genoeg op een terras gezeten met meer dan 10 honden en dat was nooit een probleem. Binnen zitten met zoveel honden zouden we zelf trouwens niet doen, want als het weer is om binnen te zitten, dan kunnen de honden wel in de auto blijven.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Ik heb een jaar of 12 geleden een wamdeling georganiseerd voor onze rasverenigimg ovet de Hilversumsche Hei met als start- en eondpunt dit restaurant. Toentertijd was dat nog geen enkel probleem en waren alle honden zonder de idiote restricties van nu gewoon wrlkom.
Wat er in de tussenliggende jaren misgegaan is, geen idee.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 29 jun 2024, 21:00 Dit soort dingen heb ik in het noorden nog nooit gezien/meegemaakt.
Hier ook niet. Het is meer iets voor de Rampstad met die uit de lucht gerukte verdienmodelletjes. Pwuch.
Ik kom er vandaan en weet precies wat voor schreeuwerigheid daar heerst.

Die hebben zich verslikt in luxe mosterdkleurige veloursbankjes voor de uitstraling en nu zijn er een paar spaanse haarhonden met lentemodderpoten op gesprongen en denken ze dat het gastheerschap is om borden met regels voor jouw soort aan de muur te hangen.
Ja sorry maar dan moeten ze je tent gewoon afbranden. Dan heb je het zo verschrikkelijk slecht begrepen, dat gaat toch wel failliet.

En weet je wat er daarna komt? Een hondenhut met een buitenkraan en drinkbakken voor een euro borg. Ijzeren hangstoelen met polyester kussens en je blikje cola en broodje hete kip gewoon in een kartonnenbakje om mee te nemen. Loopt als een gek.
Met je stompzinnige bedieningsshirtjes uit het vorige decennium. Hou gewoon op met je maniertjes. Er zit geen hond te wachten op jouw visie van een leuke restaurantje. Je verkoopt broodje hete kip! En kinderijsjes! Hou je muil.
Tineke
Posts in topic: 3

Bericht door Tineke »

Wat een achterlijk gedoe ,wees blij dat je klanten hebt met de bizarre prijzen van tegenwoordig.
Op Texel ,waar ik verleden jaar oktober was , met vier kleinkinderen zat ik ook op een gegeven moment met de kinderen notabene buiten bij een horecagelegenheid en Jimi die gezellig op schoot zat bij kleinzoon moest op de grond.

Abra en Luus had ik niet bij me want dat je dat minder leuk vind snap ik ,zij ook , dus dat is het probleem niet.
Maar Jimi die niet op schoot mag zitten :O: vanwege misschien een haar op je mini schapenvachtjes, donder lekker op.
We gaan wel ergens anders warme chocolademelk met een appelpunt verorberen.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 29 jun 2024, 21:21
Kells schreef: 29 jun 2024, 21:00 Dit soort dingen heb ik in het noorden nog nooit gezien/meegemaakt.
Hier ook niet. Het is meer iets voor de Rampstad met die uit de lucht gerukte verdienmodelletjes. Pwuch.
Ik kom er vandaan en weet precies wat voor schreeuwerigheid daar heerst.

Die hebben zich verslikt in luxe mosterdkleurige veloursbankjes voor de uitstraling en nu zijn er een paar spaanse haarhonden met lentemodderpoten op gesprongen en denken ze dat het gastheerschap is om borden met regels voor jouw soort aan de muur te hangen.
Ja sorry maar dan moeten ze je tent gewoon afbranden. Dan heb je het zo verschrikkelijk slecht begrepen, dat gaat toch wel failliet.

En weet je wat er daarna komt? Een hondenhut met een buitenkraan en drinkbakken voor een euro borg. Ijzeren hangstoelen met polyester kussens en je blikje cola en broodje hete kip gewoon in een kartonnenbakje om mee te nemen. Loopt als een gek.
Met je stompzinnige bedieningsshirtjes uit het vorige decennium. Hou gewoon op met je maniertjes. Er zit geen hond te wachten op jouw visie van een leuke restaurantje. Je verkoopt broodje hete kip! En kinderijsjes! Hou je muil.
😂😂😂 die bankjes ja 😂👍 boutique chique 😂
Afbeelding
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Als ik iets vervelend vind is het je onwelkom voelen. Zeker als je er ook nog eens een vermogen voor betaald in de horeca.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

waardeloos! Ik zou ook gelijk afhaken.
Nu heb ik niet het idee dat honden maar overal zo maar mee moeten kunnen, maar het is de toon die de muziek maakt. We waren laatst in Roermond bij een heel leuk restaurantje en ze hadden ook nog een serre en een buitentuin, best een luxe uitstraling, maar de eigenaar bracht Sambal voordat hij ons de kaart bracht een bak water EN op een heel mooi bord allerlei stukjes kipfilet. Ik kon die man wel kussen. Roermond de stad is best hondvriendelijk, we hebben natuurlijk het outlet, waarbij alle winkels honden welkom zijn, er is een hondenbar en je kan bij de ijskraam horentjes enz voor de hond krijgen. Bij zelfs een winkel als Douglas zijn honden welkom, ik zelf zou er niet aan denken hem daar mee naartoe te nemen. Ik stond buiten te wachten toen een verkoopster zei dat hij best binnen mocht komen, maar als ie zou piesen, zelf opruimen. Bleek dat honden daar die mat met logo ongans piesten.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Op zich zie ik veel van dezelfde regels bij sommige restaurants hier ook wel gehandhaafd worden. Behalve die één hond per gezelschap regel, die heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is inderdaad wel een beetje de toon waarop iets gebracht wordt. :oeps: Ik zou hier ook niet graag heen gaan, ik heb er een hekel aan als ik het gevoel heb dat als mijn hond zich één keer laat zien of horen, mensen gelijk boos op ons worden en we niet meer welkom zijn. :engel:

Froo mag bij haar favoriete terrasje altijd gewoon op het (houten) bankje tussen ons in zitten. :hartjes: Ik haal altijd de kussentjes wel even weg, niet iedereen hoeft vervolgens in haar haren te zitten natuurlijk. ;) Je mag daar ook altijd gewoon met meerdere honden komen, laatst waren er mensen met 5 honden op het terras. Ik heb ze helemaal niet gehoord of gezien tot ze weggingen. :dunno: Binnen zie ik ook vaak honden, ook vaak meer dan één. Binnen laat ik Froo trouwens wel op de grond zitten, maar ik heb ook wel eens een hondje op het bankje zien zitten. Ze doen daar echt niet moeilijk.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Het oogt niet erg uitnodigend, maar ik zie tegenwoordig overal gedragscode-bordjes hangen.
Ik vermoed dat winkelpersoneel/restaurantpersoneel regelmatig met aso's te maken krijgt.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 30 jun 2024, 19:57
Ik vermoed dat winkelpersoneel/restaurantpersoneel regelmatig met aso's te maken krijgt.
Dat is toch altijd al zo geweest? Je bedient iedereen. Ook aso's.
Wat heeft gedrag te maken met een bord bitterballen kopen?

Ik vind het vooral heel erg in de mode om overal over nette maniertjes te lullen (terwijl borden aan de muur nogal pauperig zijn).
Je mag ook gewoon honden niet binnen laten, he? Is helemaal niet gek voor een restaurant.
Met je piepschuimveranda.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 30 jun 2024, 20:58 Dat is toch altijd al zo geweest? Je bedient iedereen. Ook aso's.

Ik vind het vooral heel erg in de mode om overal over nette maniertjes te lullen (terwijl borden aan de muur nogal pauperig zijn).
Je mag ook gewoon honden niet binnen laten, he? Is helemaal niet gek voor een restaurant.
Gedrag heeft heel veel te maken met een bord bitterballen kopen.
Bedreigingen en agressie naar winkelpersoneel wordt de laatste tijd steeds frequenter/heviger.
Ik zie het niet als mode. Je hangt het niet op voor de lol. Ik zie het meer als verloedering. Wat normaal acceptabel gedrag is, is een beetje aan het vervagen. De hele maatschappij verloedert.
Ik denk dat de mensen die het ophangen het zien als een soort waarschuwing/herinnering aan mensen om zich ook een keer normaal te gedragen evenals een rechtvaardiging om mensen weg te kunnen sturen.
Zo'n bordje werkt echter twee kanten op: het waarschuwt niet alleen potentiele aso's, het neemt ook potentieel gezellige sfeer weg.
Kells

Bericht door Kells »

CatnDog schreef: 30 jun 2024, 21:59
EchoMira schreef: 30 jun 2024, 20:58 Dat is toch altijd al zo geweest? Je bedient iedereen. Ook aso's.

Gedrag heeft heel veel te maken met een bord bitterballen kopen.
Bedreigingen en agressie naar winkelpersoneel wordt de laatste tijd steeds frequenter/heviger.
Ik zie het niet als mode. Je hangt het niet op voor de lol. Ik zie het meer als verloedering. Wat normaal acceptabel gedrag is, is een beetje aan het vervagen. De hele maatschappij verloedert.
Ik denk dat de mensen die het ophangen het zien als een soort waarschuwing/herinnering aan mensen om zich ook een keer normaal te gedragen evenals een rechtvaardiging om mensen weg te kunnen sturen.
Zo'n bordje werkt echter twee kanten op: het waarschuwt niet alleen potentiele aso's, het neemt ook potentieel gezellige sfeer weg.
Ik ben bang dat aso's zich niets van dit soort bordjes aantrekken, die komen evengoed wel. Mij ben je als klant kwijt, want van mijn honden heb je nog nooit last gehad en ik voel mij niet welkom vanwege die achterlijke bordjes.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Kells schreef: 30 jun 2024, 22:22 Ik ben bang dat aso's zich niets van dit soort bordjes aantrekken, die komen evengoed wel. Mij ben je als klant kwijt, want van mijn honden heb je nog nooit last gehad en ik voel mij niet welkom vanwege die achterlijke bordjes.
Ik denk dat de meeste aso's dat hele bordje niet eens zien/opmerken.

Ik vind het ook niet de meest gezellige welkomstekst, maar om een restaurant/winkel niet in te gaan vanwege een bordje... tja.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou, niet alleen daarom. Kijk naar die site. Die hangt echt van imbeciliteit aan elkaar.

Ik wil op zich best een broodje hete kip en soft ijs maar ik wil er geen preek bij. Prima als de honden niet naar binnen mogen maar jij met je paupertent gaat mij niet als tweederangs klant aanspreken. Einde kwestie.

Doe je ding, echt het is jouw financiele uitvaart maar ik kom inderdaad niet binnen. Honden daargelaten. Borden met gedragsregels voor een tosti piri piri en bier uit blik...dat is hem gewoon niet.
Met alle respect, daar hoeven mijn honden niet te drinken uit die ranzige glibberbak bij de deur.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Ik heb de hele website niet gezien, maar ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot 1 of andere vertegenwoordiger van de tent die dit topic ziet, zich lam schrikt en hier gaat reageren. Dat wordt nog best leuk.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 30 jun 2024, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Kells

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 30 jun 2024, 22:41 Nou, niet alleen daarom. Kijk naar die site. Die hangt echt van imbeciliteit aan elkaar.

Ik wil op zich best een broodje hete kip en soft ijs maar ik wil er geen preek bij. Prima als de honden niet naar binnen mogen maar jij met je paupertent gaat mij niet als tweederangs klant aanspreken. Einde kwestie.

Doe je ding, echt het is jouw finaiciele uitvaart maar ik kom inderdaad niet binnen. Honden daargleaten. Borden met regels voor een tosti piri piri en bier uit blik...dat is hem gewoon niet.
Met alle respect, daar hoeven mijn honden niet te drinken uit die ranzige glibberbak bij de deur.
Precies!
Kells

Bericht door Kells »

CatnDog schreef: 30 jun 2024, 22:44 Ik heb de hele website niet gezien, maar ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot 1 of andere vertegenwoordiger van de tent die dit topic ziet, zich lam schrikt en hier gaat reageren. Dat wordt nog best leuk.
Ik heb zo'n vermoeden dat die zich hier niet gaat melden. :lol1:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Het hele bordje al. Honden reglement.
Dat is één woord!

Nee. Alle maal je smoel houden en gewoon schalen water brengen als ik daar om vraag.
Met je getatoerde oprolpoten. Hou gewoon op over netjes dineren.

Ik zat trouwens te grinneken over het feit dat ze op de site benoemen dat ze bij een "sit down diner" (want mavo-engels moet) voor iedereen een "zitplaats" hebben.
Dat vinden ze kennelijk het aankondigen waard. Jezus christus wat slecht. :LOL: Hahaaahahaha.
Kells

Bericht door Kells »

Allemaal is ook 1 woord, maar dat terzijde. Wat is in godesnaam een sit down diner? Staand vreten doe je toch alleen op de markt bij de haringkar of bij de Belgische patatkar?
Plaats reactie