lang, kort
- Suzanne
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
lang, kort
Gister was Eef jarig, 6 alweer! en toen ik een foto maakte zocht ik even bij wat oude foto's terug.
Een poosje terug waren ze nog lang... Ik heb me er best een tijd tegen verzet, maar ik vind dat korte eigenlijk wel leuker staan.
Toen ik net nieuw was in de hava wereld werd nog wel eens gezegd, als je een korte hond wil, moet je geen havanezer nemen. Als je het niet bij kan houden, heb je teveel havanezers. Een kortgeknipte hava is geen hava.
Jammer dan Wij zijn er alle drie blij mee
Een poosje terug waren ze nog lang... Ik heb me er best een tijd tegen verzet, maar ik vind dat korte eigenlijk wel leuker staan.
Toen ik net nieuw was in de hava wereld werd nog wel eens gezegd, als je een korte hond wil, moet je geen havanezer nemen. Als je het niet bij kan houden, heb je teveel havanezers. Een kortgeknipte hava is geen hava.
Jammer dan Wij zijn er alle drie blij mee
Re: lang, kort
Het blijven twee snoepjes hoor. Kort of lang.
Ik vind het leuk hoor! De Havanezer staat ook op mijn lijstje, maar dan abonnement bij de trimmer (of trimcursus) dan ook. Het lijken me hele leuke honden, maar ik ben niet zo van de vachtverzorging.
Laatst op een show hoorde ik hoeveel vachtverzorging zo’n lollige Biewer Yorkshire nodig had om die mooie lange vacht te houden.
Ik verschoot me kapot!
Echt niet. Meteen van het lijstje gestreept.
Ik verschoot me kapot!
Echt niet. Meteen van het lijstje gestreept.
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Alle looks staan ze goed, kort, lang, halflang.
- Suzanne
Dank
Dan scheelt het korte idd echt wel. Ik doe bijna alles zelf, en dan komt eens in de zoveel tijd een vriendin, die kapster is en ook een hava heeft, even helpen om ze weer netjes te knippen.
Maar als de poten en buik maar kort zijn heb je er weinig werk aan.
serieus? die lijken me zo vanaf een plaatje makkelijker dan die van de hava's
- Suzanne
Saar was wel écht mooi, lang. Maarja, ze vond ook dat ze met een miniscuul blaadje of takje in haar vacht niet meer in staat was om te lopen en met kammen doe ik haar geen plezier
En Eef... het kon er soms heel mooi uit zien, maar was ook wel heel bewerkelijk. Daar ging 3x zoveel tijd in zitten dan in Saar haar vacht. Gelukkig vindt zij kammen wel een feestje
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Minstens eens per week uitgebreid in bad, olietjes, conditioners, speciale borsteltjes.
Ik had al weer voldoende gehoord. Ganiegebeurenie.
Ik had al fantasietjes hierover..
Maar dit gaat hem dus niet worden.
Kort staat leuk hoor. Leuker wat mij betreft. Maar ik ben dan ook niet van dat hele lange haar.
- Suzanne
Nanna schreef: ↑02 jul 2024, 18:59Minstens eens per week uitgebreid in bad, olietjes, conditioners, speciale borsteltjes.
Ik had al weer voldoende gehoord. Ganiegebeurenie.
Ik had al fantasietjes hierover..
Maar dit gaat hem dus niet worden.
ja ze moeten met lange haren wel wat vaker in bad, wil je er niet teveel aan moeten kammen. schoon haar klit minder snel.
maar wekelijks hoeft nou ook weer niet.
Zulk volk heb je overal. Ook bij de havanezers wel gehoord dat ze beslist niet naar het bos mochten of iets, want er zouden maar wat haren breken. geen perfecte vacht meer
Doe mij maar van die schoffies.
Maar als je zo'n york een beetje op puppylengte houdt is dat toch ook leuk?
“Hier kun je Biewer Terriër pups bekijken met stamboom, maar ook zonder stamboom. Ga op zoek naar beschikbare of verwachte nestjes. Wil je weten wat een Biewer Terriër puppy kost? De gemiddelde prijs ligt tussen de €1500 en €2000.“
Dat betaal ik voor geen enkele hond.
Als ik weer zo nodig moet haal ik weer voor 300 euro een Puli met stamboom uit Hongarije
Dat betaal ik voor geen enkele hond.
Als ik weer zo nodig moet haal ik weer voor 300 euro een Puli met stamboom uit Hongarije
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind kort niet vaak leuker. Maar bij Saar en Eef inderdaad wel!
Ik vind Saar en Eef in het lang beslist heel mooi, maar kort zien ze er ook heel erg leuk uit.
Dus als dat makkelijker is in onderhoud lijkt me dat wel zo fijn.
De vacht van mijn hond is echt heel simpel in onderhoud dus echt oordelen over het vele werk kan ik niet
Dus als dat makkelijker is in onderhoud lijkt me dat wel zo fijn.
De vacht van mijn hond is echt heel simpel in onderhoud dus echt oordelen over het vele werk kan ik niet
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind kort altijd leuker dan lang. Lang vind ik vormloos en suf. Ik wil een hond zien, Met poten.
Geen harig vierkant.
Maar ik vind het kort knippen vaak erg lomp gedaan. Je kunt ook gewoon met een kappersschaar met de vorm meewerken in plaats van er een tondeuze tegenaan te smijten, toch?
Geen harig vierkant.
Maar ik vind het kort knippen vaak erg lomp gedaan. Je kunt ook gewoon met een kappersschaar met de vorm meewerken in plaats van er een tondeuze tegenaan te smijten, toch?
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Toen ik nog honden trimde was het vaak: "doe maar lekker kort." dus ging de tondeuze met 5 mm. kop erover. Het hoefde een hele tijd niet meer gekamd te worden, maar fraai vond ik het niet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het blijft een mooi hondje dat ik lief zou hebben maar het hoeft gewoon niet zo grotesk.
Kopje korter, lijf iets langer en knippen in plaats van scheren.
Kopje korter, lijf iets langer en knippen in plaats van scheren.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ze zijn zoo leuk!
En sportief kort geknipt helemaal knap!
En sportief kort geknipt helemaal knap!
Ik vind ze met dat lange haar een heel andere uitstraling hebben,beetje zwaar of bezorgd. Met dat korte haar vind ik ze vrolijk en blij dus ik ben team kort
- Suzanne
- Suzanne
Vind ik ook hoor. Een van de foto's heb ik zelfs opgeslagen als droeftoeters. Terwijl ze op de korte foto ook niet al te vrolijk kijken, komt het niet in me op om ze droeftoeter te noemen
Kort maar pittig
Vorig weekend op de camping naast ons stonden mensen met een Havanezer.
Na iedere wandeling, of het nou om een rondje van 5 minuten ging of langer, dan werd dat beest op de tafel gezet en helemaal gekamt.
Bij mij zouden ze ook gekortwiekt worden, niks voor mij die lange vachten
Vorig weekend op de camping naast ons stonden mensen met een Havanezer.
Na iedere wandeling, of het nou om een rondje van 5 minuten ging of langer, dan werd dat beest op de tafel gezet en helemaal gekamt.
Bij mij zouden ze ook gekortwiekt worden, niks voor mij die lange vachten
- Suzanne
Och hemel, dat is wel heel extreem. Daar heeft toch niemand zin in?