Kreta
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Kreta
Net terug van twee weekjes Kreta. Wat een heerlijk eiland is dat. Zoveel te zien en te doen. Kleine impressie.
Elounda.
Tussendoor nog een dagje naar Santorini geweest. Prachtig, maar mij veel te druk.
De katjes van Kreta. Gelukkig sinds het castratie programma hebben ze daar ook een veel beter leven gekregen.
Chania
En dan moet je even geduld hebben.
Om toch wat actiefs te doen en wat meer van de natuur te zien de Samaria kloof gelopen. 5 uurtjes hiken geeft best wat spierpijn. maar zo de moeite waard.
En de laatste daagjes nog in het prachtige stadje Agios Nikolaos.
Elounda.
Tussendoor nog een dagje naar Santorini geweest. Prachtig, maar mij veel te druk.
De katjes van Kreta. Gelukkig sinds het castratie programma hebben ze daar ook een veel beter leven gekregen.
Chania
En dan moet je even geduld hebben.
Om toch wat actiefs te doen en wat meer van de natuur te zien de Samaria kloof gelopen. 5 uurtjes hiken geeft best wat spierpijn. maar zo de moeite waard.
En de laatste daagjes nog in het prachtige stadje Agios Nikolaos.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Welke: Teckel
Re: Kreta
Ook bij Takis geweest?
Die heeft zijn shelter bij Lerapetra. Op sommige kaarten staat het aangegeven als Takisland.
Die heeft zijn shelter bij Lerapetra. Op sommige kaarten staat het aangegeven als Takisland.
-
Ja zeker, de week ervoor was het rond de 42 graden . Blij toe dat wij daar niks van hebben gehad. Dit was goed te doen.
Nee. Nog wel aan gedacht, maar pas aan het einde van de vakantie. En volgens mij moet je daar wel een afspraak voor maken om langs te komen. Ooit is het wel de droom om daar een hond en/of kat vandaan te halen.Teckeltoos schreef: β03 jul 2024, 20:00 Ook bij Takis geweest?
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik ben ook een keer naar Kreta geweest (in het pre-Zeno tijdperk). Er is echt heel veel te doen!
En heel veel katjes overal die een maatje kleiner zijn dan de katten die we in Nederland gewend zijn. Er werden in een klooster heel veel katten opgevangen, maar een aantal daarvan zagen er toch wel wat ziekig uit met ontstoken oogjes e.d.
Bij het hotel zat een stel broertjes die zooo klef met elkaar waren. Dat ken ik niet van mijn katten, dus ik vond het wel bijzonder om te zien. Het ene broertje was heel erg beschermend over de ander. Zodra er een andere kat kwam, werd die weggejaagd en meteen weer knuffelen met zijn kleine broertje. Het was erg aandoenlijk.
En heel veel katjes overal die een maatje kleiner zijn dan de katten die we in Nederland gewend zijn. Er werden in een klooster heel veel katten opgevangen, maar een aantal daarvan zagen er toch wel wat ziekig uit met ontstoken oogjes e.d.
Bij het hotel zat een stel broertjes die zooo klef met elkaar waren. Dat ken ik niet van mijn katten, dus ik vond het wel bijzonder om te zien. Het ene broertje was heel erg beschermend over de ander. Zodra er een andere kat kwam, werd die weggejaagd en meteen weer knuffelen met zijn kleine broertje. Het was erg aandoenlijk.
-
Ik ben 6 jaar geleden ook geweest. Toen liepen er ook nog wel eens wat straathonden. Die hebben we nu helemaal niet gezien. Alleen honden die netjes s avonds wanneer de hitte afnam werden uitgelaten. Ook met de katten gaat het een stuk beter. Overal staan bakken water en voer. En je ziet nu dat de meeste in de grote steden al gecastreerd zijn. ( klein driehoekje uit hun oor gehaald als kenmerk )CatnDog schreef: β03 jul 2024, 20:31 Ik ben ook een keer naar Kreta geweest (in het pre-Zeno tijdperk). Er is echt heel veel te doen!
Zijn echt flinke katten. Sommige zelfs dik.
In de kleine dorpjes zie je wel dat het nog beter aangepakt moet worden, maar zijn echt al goed bezig gelukkig.
-
Ja het is echt een eiland waar zoveel te zien en te doen is. Echt heerlijk.
Dit keer niet. Wij waren er de vorige keer dat wij op het eiland waren al geweest. Met die hitte wordt je daar inderdaad niet heel vrolijk van. Wel een heel bijzondere plek om gezien te hebben.