Heintje kwakkelt
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Heintje kwakkelt
Hij wilde al een tijdje niet lekker eten en is ook wat minder actief. Niet sloom ofzo maar de glans is eraf. Hij zit niet meer op de bank zijn lip op te trekken tegen de andere honden. Hij ligt liever in de keuken te dommelen.
Het is een ouder heertje en de zomer is nooit zijn favoriete jaargetij geweest.
Dus op naar ome dierenarts.
Door de band genomen kerngezond maar een spoortje bloed in de urine en de niertjes niet optimaal. En hij heeft milde staar in beide oogjes maar dat wist ik al.
Hij heeft een kuurtje AB en mag over anderhalve week nog een keer komen. Natuurlijk een zakje niervoer dat nergens op slaat maar toe maar.
In het beste geval een flinke blaasontsteking want dat bloed komt ergens vandaan maar het kan natuurlijk ook zomaar een niertumor zijn.
We gaan het beleven.
Ik vermoed dat het een slepende kwestie wordt want hij is oud maar voor zijn leeftijd echt reuzepatent en ouwe blinde hondjes met progressief nierfalen zijn helemaal niet meteen zielig. Dat kan rustig nog drie jaar zo voort en dan heb je het over een hondje dat 16 wordt.
Is er zoiets als een scan op tumorweefsel in de nieren en blaas? Ik zou het voor mijn moeder graag helder willen hebben want ze is echt vreselijk dol op hem en ze is ongerust.
Het is een ouder heertje en de zomer is nooit zijn favoriete jaargetij geweest.
Dus op naar ome dierenarts.
Door de band genomen kerngezond maar een spoortje bloed in de urine en de niertjes niet optimaal. En hij heeft milde staar in beide oogjes maar dat wist ik al.
Hij heeft een kuurtje AB en mag over anderhalve week nog een keer komen. Natuurlijk een zakje niervoer dat nergens op slaat maar toe maar.
In het beste geval een flinke blaasontsteking want dat bloed komt ergens vandaan maar het kan natuurlijk ook zomaar een niertumor zijn.
We gaan het beleven.
Ik vermoed dat het een slepende kwestie wordt want hij is oud maar voor zijn leeftijd echt reuzepatent en ouwe blinde hondjes met progressief nierfalen zijn helemaal niet meteen zielig. Dat kan rustig nog drie jaar zo voort en dan heb je het over een hondje dat 16 wordt.
Is er zoiets als een scan op tumorweefsel in de nieren en blaas? Ik zou het voor mijn moeder graag helder willen hebben want ze is echt vreselijk dol op hem en ze is ongerust.
- Budkes
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Re: Heintje kwakkelt
Misschien dat een echo van nieren en blaas kan helpen?
Kijk nou eerst maar aan hoe het gaat met de antibiotica. Voor hetzelfde geld is het wel gewoon een blaasontsteking.
Prostaat zou ook nog kunnen maar hij is gecastreerd toch?
Prostaat zou ook nog kunnen maar hij is gecastreerd toch?
Ik zou naar Kleve gaan met hem. Dierenarts Kamp. Die heeft alles in huis. Bas kreeg echo hart en dat was onder de 100 euro. Als jij meegaat hoeft hij niet onder narcose voor een echo. En al is het zo'n unicura of hoe dat ook heet ze zijn niet te duur.
Ik ben daar met Guus geweest met zijn abces en Bas met haar hart etc. Ze gaan meteen tijdens het consult een echo maken als je dat vraagt. Zou ik zelf zeker doen.
Ik ben daar met Guus geweest met zijn abces en Bas met haar hart etc. Ze gaan meteen tijdens het consult een echo maken als je dat vraagt. Zou ik zelf zeker doen.
- nevache
- Posts in topic: 1
- Honden: 7
Bij een blaasontsteking zijn in principe leukocyten en pH verhoogd en kan nitriet en iets bloed in de urine aanwezig zijn.
Was dat het geval, dan zou ik rustig eerst het effect van de antibiotica afwachten.
Was dat het geval, dan zou ik rustig eerst het effect van de antibiotica afwachten.
- Jackira
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Oudere mensen kunnen ook een beetje verward en afwezig raken van een urineweginfectie (1 van de eerste symptomen waar we altijd alert op waren op m'n werk), dus misschien bij oudere honden ook wel. Mogelijk kan het invloed hebben op z'n gedrag.
Dat inderdaad.
Met een echo kan je de nieren eventueel laten bekijken als dat nodig is.
-
Er is vandaag een scan gemaakt. De rechternier is vervormd.
Als ik het precies wil weten is een punctie nodig en ik ga Hein natuurlijk geen nierpuncties laten ondergaan. Allerlei moeilijke afspraken en narcoses. Voor wat?
Hij krijgt nierontlastend voer maar ik denk niet dat dat kanker geneest.
We gaan het wel beleven en als de lol eraf is laten we hem gaan maar dat is bij een hond van 12 zonder niertumor ook zo.
Op dit moment voelt hij zich helemaal prima.
Het klinkt een beetje klinisch maar Hein is de eerste die dood gaat in een familie die nogal klaar is met wegvallende personages. Dan is zo'n hele vroege waarschuwing eigenlijk wel fijn.
Hij is 12 en we hadden hem graag nog 24 jaar gehad maar dat is niet hoe de wereld draait en dat weet hier ook iedereen.
Er is trouwens ook nog steeds een bacteriele belasting in de urine. Ook na een tweede kuurtje. Dusss. Dat is klaar.
Lieve Hein. Hij heeft iedereen altijd blij gemaakt dus nu gaan we niet janken. Hij heeft zo vreselijk vaak met zijn kromme poten staan schreeuwen op een stronk. In de branding gezwommen en voorop de fiets gezeten. Hij heeft alles er uit gehaald. En dat doet hij nog steeds.
Wat we nu weten: Hei wordt geen 18.
Nou dan wordt ie dertien. Dat is toch ook heel mooi. Persoonlijk zit ik niet te wachten op een sukkelaar van 18 die alleen maar slaapt.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Aan uitgebreide onderzoeken en behandelingen zou ik ook niet meer beginnen op zo'n leeftijd. Hopelijk kan hij nog even mee zonder al teveel problemen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Budkes
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Helder hij wordt geen 18. Hier hetzelfde. Levertumoren geconstateerd. We doen ook niets meer als het de kop op gaat steken. Tot nu toe is Perry nog kras, loopt zijn ochtendrondje van een km of 6 in gestrekte draf met af en toe een galopje. Maar wordt hij ziek, dan houdt het op. Op deze leeftijd horen we ze niet meer van alles en nog wat aan te doen om het leven te rekken.EchoMira schreef: ↑08 aug 2024, 21:07Er is vandaag een scan gemaakt. De rechternier is vervormd.
Als ik het precies wil weten is een punctie nodig en ik ga Hein natuurlijk geen nierpuncties laten ondergaan. Allerlei moeilijke afspraken en narcoses. Voor wat?
Hij krijgt nierontlastend voer maar ik denk niet dat dat kanker geneest.
We gaan het wel beleven en als de lol eraf is laten we hem gaan maar dat is bij een hond van 12 zonder niertumor ook zo.
Op dit moment voelt hij zich helemaal prima.
Het klinkt een beetje klinisch maar Hein is de eerste die dood gaat in een familie die nogal klaar is met wegvallende personages. Dan is zo'n hele vroege waarschuwing eigenlijk wel fijn.
Hij is 12 en we hadden hem graag nog 24 jaar gehad maar dat is niet hoe de wereld draait en dat weet hier ook iedereen.
Er is trouwens ook nog steeds een bacteriele belasting in de urine. Ook na een tweede kuurtje. Dusss. Dat is klaar.
Lieve Hein. Hij heeft iedereen altijd blij gemaakt dus nu gaan we niet janken. Hij heeft zo vreselijk vaak met zijn kromme poten staan schreeuwen op een stronk. In de branding gezwommen en voorop de fiets gezeten. Hij heeft alles er uit gehaald. En dat doet hij nog steeds.
Wat we nu weten: Hei wordt geen 18.
Ze hebben een prachtig leven achter de rug.
Laatst gewijzigd door Budkes op 09 aug 2024, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ja, ik kan er ook niet over klagen.
Het is altijd jammer natuurlijk maar hij heeft echt een heel erg leuk leven gehad en dit wordt niet eng of pijnlijk.
Het is altijd jammer natuurlijk maar hij heeft echt een heel erg leuk leven gehad en dit wordt niet eng of pijnlijk.
Precies. Het leven van Hein was is geweldig. En als het met pijnstilling en ab kuurtje nog wat verlengd kan worden.....top . Maar toch ik geloof niet in wonderen.....maar je ouwe Hein en je oudere ouders.... ben ik dan een sentimentele ouwe kip die gewoon hoopt op nog een hele lange mooie ouwe tijd?
He wat jammer maar dat kan nog lang goed gaan hoor. Zeker omdat hij al oud is en de cellen langzaam delen bij oude hondjes. Bas heeft nu ook vreemde bulten op haar heupen en rug. Geen idee wat het zijn maar dat laten we helemaal niet uitzoeken want ze heeft 0 klachten. De buurhond heeft precies hetzelfde al maanden en zij zeggen dat het tumoren zijn. Bas is dus ineens onregelmatig bulterig en deukerig als je van voor naar achter over haar rug en zijkanten aait. Nou ja. Het is maar zo en zolang ze vrolijk is waarom niet.
Ik denk dat we haar op een ochtend dood ik haar mandje vinden. Ze slaapt soms zo ontzettend diep en voelt dan koud. Elke keer wordt ze wel wakker maar ze komt elke keer weer van een stukje verder weg.
We gaan zien. Wel hard voor je ouders. Die moeten eigenlijk weer een nieuwe hond. Een boerenfox die jij dan daarna neemt ofzo. Een leuk vriendelijk vrolijk blaffend erfhondje..
Ik denk dat we haar op een ochtend dood ik haar mandje vinden. Ze slaapt soms zo ontzettend diep en voelt dan koud. Elke keer wordt ze wel wakker maar ze komt elke keer weer van een stukje verder weg.
We gaan zien. Wel hard voor je ouders. Die moeten eigenlijk weer een nieuwe hond. Een boerenfox die jij dan daarna neemt ofzo. Een leuk vriendelijk vrolijk blaffend erfhondje..
Van iedere dag genieten zolang het kan.
En dan inderdaad het afscheid voordat alles ingeleverd is en er geen plezier meer is in het leven
Dat is het mooiste wat je een hond kunt geven.
En dan inderdaad het afscheid voordat alles ingeleverd is en er geen plezier meer is in het leven
Dat is het mooiste wat je een hond kunt geven.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
-
Of iets groters?
Als mijn moeder overlijdt blijft mijn vader daar wonen. Dan is een mooie bouvier prima.
Als mijn vader eerst overlijdt heb ik een erfwaker. Ik denk dat mijn moeder dan wel naar een aanleunwoning gaat maar dan nog logeert ze de hele midweek hier. Gezellig!
Dus ik had gedacht aan een waakhondreu. Uitlaatservice er op zodat hij ook aan zijn eigen trekken komt.
-
Ik ook niet en Hein heeft echt uit alle potten gevroten en alle smaken geproeft.
Ik kan daar gewoon niet echt verdrietig over zijn. Daar is hij te leuk voor. Het past niet.
Daarnaast kan hij misschien nog wel best lang door.
Voorlopig is hij er nog en komt hij met een sok jonglerend door de keuken huppelen. Nog lang geen patient.
Ach, Bas is nu stokoud en slaapt alleen maar maar ik vind dat toch wel heel bijzonder en leuk. Heeft ook wat hoor. Echt een hondje zo oud zien worden dat je vrede hebt met de naderende dood.EchoMira schreef: ↑10 aug 2024, 21:22Ik ook niet en Hein heeft echt uit alle potten gevroten en alle smaken geproeft.
Ik kan daar gewoon niet echt verdrietig over zijn. Daar is hij te leuk voor. Het past niet.
Daarnaast kan hij misschien nog wel best lang door.
Voorlopig is hij er nog en komt hij met een sok jonglerend door de keuken huppelen. Nog lang geen patient.
Als Bas morgen dood gaat vind ik het.mooi. als ze over een jaar gaat ook. Dat heb ik eerder niet gehad bij honden en ik vind het ook wel wat hebben. Ik maak.ook.elke dag even echt persoonlijk contact. Knuffel, wat lekkers etc. En dan genieten we allebei.
-
Hei is weer naar de dokter geweest en zijn nierwaarden zijn gedaald naar normaal.
Hij mag 2 kilo afvallen. Dat is veel voor een jack russell.
Hij heeft staar en is oud maar maakt het alleszins goed.
Hij mag 2 kilo afvallen. Dat is veel voor een jack russell.
Hij heeft staar en is oud maar maakt het alleszins goed.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Nah, die heeft het iets te goed, maar fijn dat hij het nog steeds goed doet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Fijn dat het goed gaat met Hein. Vooral ook voor je ouders die zo gek met hem zijn.
♡ die hein, fijn!
-
Hij wil vooral graag bij mijn moeder blijven. Als ze even thee gaat zetten moet hei in de keuken bij haar voeten staan. Waarom weet hij zelf ook niet meer.
En als ik hem oppak krijg ik een strakke bek en hatelijk gezucht.
Hij wil hier ook niet op bezoek. Dan gaat hij heeeeel erg moeilijk doen. Echt zo onnodig vervelend. Alsof ik hem van alles aangedaan heb.
TerechtEchoMira schreef: ↑23 nov 2024, 21:23Hij wil vooral graag bij mijn moeder blijven. Als ze even thee gaat zetten moet hei in de keuken bij haar voeten staan. Waarom weet hij zelf ook niet meer.
En als ik hem oppak krijg ik een strakke bek en hatelijk gezucht.
Hij wil hier ook niet op bezoek. Dan gaat hij heeeeel erg moeilijk doen. Echt zo onnodig vervelend. Alsof ik hem van alles aangedaan heb.
Wij zouden net zo doen als we heel oud waren. Gewoon lekker normaal . Ritme. Ga weg met je gedoe laat me lekker thuis.