Dentisept

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
malinois
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Dentisept

Bericht door malinois »

Een kennis van me gebruikt al jaren op mijn advies Dentisept. Maar ze kan het niet meer krijgen. Ik zie t ook nergens meer. Is t uit de handel genomen? Het was goed spul. En eventueel advies over een goede vervanger?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Crutz
Posts in topic: 2

Re: Dentisept

Bericht door Crutz »

Bij brekz.nl nog leverbaar.

Zal het vrijdag eens navragen op de kliniek
Veertje

Bericht door Veertje »

Dit product lijkt veel belovend.*
https://www.thedoglounge.nl/qchefs-dental-charcoal.html
Afbeelding

Dient elke dag gegeven te worden en bij voorkeur in combinatie met een likmat. Door het gebruik van de likmat wordt de tong gepoetst en stimuleer je speekselaanmaak. Dat is de natuurlijke manier om bacterien te bestrijden. Heb je geen likmat, dan raden ze aan om het onder het voer in de bak te doen. Als je het op het voer strooit wordt het te snel opgegeten en kan het niet in de mond werken. Veel honden likken toch naderhand nog de bak uit, dus dan heb je een soort gelijk effect van de likmat.

Het hele gegeven staat mij wel aan en voor zover ik er nu ervaring mee heb, lijkt het te werken.

*Ik ben wel slecht in consequent dit geven, dus mijn review is niet volledig op eigen ervaring. Wel heb ik gemerkt dat de honden na een paar dagen echt minder uit hun bek ruiken. Dat effect zou je na een paar dagen moeten merken en dan heeft het nog iets langer nodig voor ook het tandsteen aangepakt wordt.
Bij medicijngebruik zou ik overigens wel voorzichtig zijn met dit product, want het kan ook actieve stoffen binden en dus de werking van medijnen verminderen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Crutz schreef:Bij brekz.nl nog leverbaar.

Nee daar is t ook niet leverbaar. Daar heeft ze al naar toe gemaild. Graag ben benieuwd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Crutz

Bericht door Crutz »

malinois schreef: 29 jul 2024, 16:31
Crutz schreef:Bij brekz.nl nog leverbaar.

Nee daar is t ook niet leverbaar. Daar heeft ze al naar toe gemaild. Graag ben benieuwd.

als ik hem aanklik op de website staat van wel, maar je hoort me vrijdag er over
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Crutz schreef: 29 jul 2024, 16:41
als ik hem aanklik op de website staat van wel, maar je hoort me vrijdag er over
Vlgs. mij staat er dat ie vanaf 1 september weer verkrijgbaar is.
Ben benieuwd - gebruik 't ook voor Fae's gare gebit, en zou ervan balen als 't niet meer verkrijgbaar zou zijn.
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 1

Bericht door Ybbihs »

https://blaf.amsterdam/product/proden-p ... f-180gram/

Ik krijg deze morgen binnen en ga m dan bij Snuck testen, want die heeft toch wel wat aanslag. Ik hou je op de hoogte ;)
Afbeelding
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Ik heb voor FaeLynn ook wel Hexagel (van Virbac) gebruikt.
Daarnaast hebben zeewier en af en toe een scheutje tomatensap een remmend effect op de vorming van tandsteen.
Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Wij hebben het gewoon nog op voorraad en onlangs nog gewoon besteld en ontvangen.
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Kelperuaantjes schreef:Wij hebben het gewoon nog op voorraad en onlangs nog gewoon besteld en ontvangen.
Kan ik t niet bij jullie bestellen voor haar? Echt nergens te krijgen Medpets heeft ze gebeld waar ik bij stond en die zeggen dat het uit de handel is genomen door AST Farma.
Afbeelding
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Inderdaad uit de handel, dus hopelijk zijn er nog wat dierenartsen in de omgeving met nog voorraad waar ze het kan kopen.

Afbeelding
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Ybbihs schreef: 29 jul 2024, 17:08 https://blaf.amsterdam/product/proden-p ... f-180gram/

Ik krijg deze morgen binnen en ga m dan bij Snuck testen, want die heeft toch wel wat aanslag. Ik hou je op de hoogte ;)
Ik heb soort gelijk poeder gebruikt, maar het dagelijks geven van jodium vond ik toch wat minder fijn. Maakt het met doseren ook een stuk preciezer.
Het werkte wel, dat dan weer wel ;)
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Dentisept heet nu Dentihex
Ze heeft deze nu in gebruik. Dacht misschien wel fijn om om te weten dat t nu zo heetAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie