Hitteprotocol
- Cooper
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Hitteprotocol
Pas je je aan aan de hitte of niet?
Cooper en ik trekken deze hitte niet best dus rusig aan .
Cooper en ik trekken deze hitte niet best dus rusig aan .
Re: Hitteprotocol
We voeren overdag geen ene fuk uit. Even naar buiten voor een twee minuten pisrondje en klaar.
Ga vanavond wel wat langer.
Gelukkig wordt het na vandaag weer minder heet.
Ga vanavond wel wat langer.
Gelukkig wordt het na vandaag weer minder heet.
Wij zijn vroege vogels dus Jimi heeft heerlijk zijn rondje vroeg gelopen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Overdag liggen Mahdutje en ik als een setje zeesterren op bed voor de ventilatoren, Dívka ligt onder het bed en Joep wisselt tussen bed en vloer.
We wandelen 's avonds laat, 's nachts en/of 's morgens rond zonsopkomst.
Overdag gaan ze zo nodig in de tuin.
Ze krijgen wat te kluiven of een bevroren likmat ofzo om zich bezig te houden en ik maak ijsjes van oa yoghurt en/of bouillon voor ze zodat ze wat extra vocht binnen krijgen of geef een extra ijsklontje bottenbouillon.
En verder doen we gewoon zo min mogelijk, wanneer het weer afkoelt naar normale temperaturen worden we weer actiever.
We wandelen 's avonds laat, 's nachts en/of 's morgens rond zonsopkomst.
Overdag gaan ze zo nodig in de tuin.
Ze krijgen wat te kluiven of een bevroren likmat ofzo om zich bezig te houden en ik maak ijsjes van oa yoghurt en/of bouillon voor ze zodat ze wat extra vocht binnen krijgen of geef een extra ijsklontje bottenbouillon.
En verder doen we gewoon zo min mogelijk, wanneer het weer afkoelt naar normale temperaturen worden we weer actiever.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik wandel korter op de normale tijd (even plassen en weer terug) en op een later tijdstip onze langere middagronse. Gisteren was dat om half 11 in de avond.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik maak 's ochtends heel vroeg een lange wandeling en 's avonds gaan we geregeld nog wat lummelen en spelen aan en in het water. We doen niet echt minder, maar wel op vroegere en latere tijdstippen dan in koelere periodes. Fayah heeft in juli en augustus zomervakantie van de hondenschool (agility), dus we doen in plaats daarvan wat spel- en trainingsactiviteiten in de tuin.
's Middags houden mijn honden een siesta, maar in de ochtenden en avonden zijn ze net zo actief als normaal.
's Middags houden mijn honden een siesta, maar in de ochtenden en avonden zijn ze net zo actief als normaal.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik wandel op dezelfde tijden, maar korter. Dat is sowieso nooit op het heetst/midden van de dag.
Zodra ik dat woord zie staan moet ik lachen.
Ik denk meteen aan Claudia de Breij met het nationaal hitteplan
Ik houd me overdag rustig en ben actiever vroeg in de ochtend en als het genoeg afkoelt 's avonds.
Claire maakt geen bezwaar
Ik denk meteen aan Claudia de Breij met het nationaal hitteplan
Ik houd me overdag rustig en ben actiever vroeg in de ochtend en als het genoeg afkoelt 's avonds.
Claire maakt geen bezwaar
-
- Welke: Whippet en Lurcher
E en M zijn al de hele middag een hol aan het graven. Die vermaken zich wel.
Bas ontzie ik vrijwel volledig. Alleen smorgens een kwartiertje. Ivm het hart en omdat ze vrij dik is.
Guus ontzien we minder maar elke dag lang wandelen we nu niet. Misschien morgen weer. Guus heeft geen last van de warmte en lag vanmiddag nog uitgebreid te rollen en muizen te vangen in de tuin in de volle zon op het zuiden
Guus ontzien we minder maar elke dag lang wandelen we nu niet. Misschien morgen weer. Guus heeft geen last van de warmte en lag vanmiddag nog uitgebreid te rollen en muizen te vangen in de tuin in de volle zon op het zuiden
Hondenzwembadje staat weer in de achtertuin. Verder beetje kijken waar (welke ondergrond en waar wel schaduw is en waar niet) en hoe laat we lopen op de dag. Maar niet echt drastische aanpassingen.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
normaal in de ochtend een goede ronde en dan half in de middag en twee kleintjes in de avond.
Nu; twee kleine ( kiest ze zelf ) rondes, 1 vroeg en 1 tegen 12:00 uur
de middag slaan we over, of ze plast in de tuin. en dan s'avonds weer twee rondes
En vanmorgen de ventilator aangezet en daar ligt ze met dr kont voor en vooral slapen
Nu; twee kleine ( kiest ze zelf ) rondes, 1 vroeg en 1 tegen 12:00 uur
de middag slaan we over, of ze plast in de tuin. en dan s'avonds weer twee rondes
En vanmorgen de ventilator aangezet en daar ligt ze met dr kont voor en vooral slapen
-
- Welke: Cesky Fousek
zolang ze lekker kunnen zwemmen hebben mijn honden nergens last van.
En er is hier tijdens het wandelen overal water. wij lopen onze gewone losse wandelingen,
En er is hier tijdens het wandelen overal water. wij lopen onze gewone losse wandelingen,
Midden op de dag doen we niks.
Maar de middag sluiten we af in het zwembad. Daar hebben ze geen bezwaar tegen daarna niet met een natte vacht in de zon en ook het zwemmen niet overvragen. Maar ze genieten volop
Maar de middag sluiten we af in het zwembad. Daar hebben ze geen bezwaar tegen daarna niet met een natte vacht in de zon en ook het zwemmen niet overvragen. Maar ze genieten volop
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wandelen doen we nu niet, alleen poepen en piesen 4x per dag langs de weg onder de bomen (ik woon aan een buitenweg).
Cash kan net zo slecht tegen de warmte als ik gelukkig.
Ook in de avond is het voor ons beiden nog te warm.
Tux doet ook rustiger aan, maar patrouilleerd wel door de tuin als ze daar zin in heeft.
Af en toen wel even plonsen in de Casteleynsplas
Cash kan net zo slecht tegen de warmte als ik gelukkig.
Ook in de avond is het voor ons beiden nog te warm.
Tux doet ook rustiger aan, maar patrouilleerd wel door de tuin als ze daar zin in heeft.
Af en toen wel even plonsen in de Casteleynsplas
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
In de ochtend en na 20.00 uur een grote ronde. In de middag even kort in het uitlaatbosje hier voor de deur. De honden zouden t wel langer willen en kunnen maar dat doen we maar even niet.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Toos kan helemaal niet tegen de warmte, dus het zijn korte pies en poep rondjes de hele dag.
Wij staan met de camper vanwege afsluiting van de tunnel 2 weken ergens zodat we niet hoeven om te rijden.
Ik ben gister naar huis gegaan met Toos, het was geen doen, ook al staan we onder de bomen.
Nee hoor lekker thuis bij de airco, dan maar een paar keer omrijden.
Wij staan met de camper vanwege afsluiting van de tunnel 2 weken ergens zodat we niet hoeven om te rijden.
Ik ben gister naar huis gegaan met Toos, het was geen doen, ook al staan we onder de bomen.
Nee hoor lekker thuis bij de airco, dan maar een paar keer omrijden.
Het koelt hier gelukkig best lekker af in de avond dus gisteren gewoon een uurtje gelopen van 19.00 tot 20.00
Voornamelijk in de schaduw dat wel ,echt maar een heel klein stukje in de zon
Zwemmen mag Bertus niet meer want er zitten teveel planten in het water waar hij in verstrikt kan raken
In de ochtend en om 12.00 doen we even een plas tegen de boom naast huis
Heavy loopt heel vroeg om 06.00 een ronde en verder heeft ze toegang tot de tuin
Voornamelijk in de schaduw dat wel ,echt maar een heel klein stukje in de zon
Zwemmen mag Bertus niet meer want er zitten teveel planten in het water waar hij in verstrikt kan raken
In de ochtend en om 12.00 doen we even een plas tegen de boom naast huis
Heavy loopt heel vroeg om 06.00 een ronde en verder heeft ze toegang tot de tuin
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Ik vond het qua warmte nog wel meevallen eigenlijk de afgelopen dagen.
De lange wandeling doe ik normaal in de middag, de afgelopen dagen meer in de ochtend gedaan of kort stukje naar het water waar ze kan zwemmen. Verder eigenlijk niks ingekort, hooguit wat langzamer gelopen.
In huis is/was Zoë wel rustiger. Ik kan de warmte er moeilijk uithouden dus het was hier gister ook weer 28 graden in de woonkamer.
De lange wandeling doe ik normaal in de middag, de afgelopen dagen meer in de ochtend gedaan of kort stukje naar het water waar ze kan zwemmen. Verder eigenlijk niks ingekort, hooguit wat langzamer gelopen.
In huis is/was Zoë wel rustiger. Ik kan de warmte er moeilijk uithouden dus het was hier gister ook weer 28 graden in de woonkamer.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb echt een enorme hekel aan hitte dus ik probeer zelf al niet veel te doen. Ik sta wel wat eerder op voor de honden zodat het nog niet snikheet is, maar bij echte hitte is het dan al wel behoorlijk warm want ik ga echt niet om 5 uur ‘s ochtends opstaan.
Froo doet niks anders dan anders, die ging altijd al een rondje mee op de scootmobiel en dan ergens gewoon een halfuur tot een uur snuffelen, dat kan op een warme dag ook wel. Aloy loopt vaak anderhalf tot twee uur per dag, dat doet ze op warme dagen echt niet. We doen veel kortere rondjes en ze zit op de scootmobiel tenzij ze los mee kan lopen via het gras. Ook qua werk vraag ik minder van haar op hete dagen. Gelukkig vindt ze het zelf ook wel prima, ze liggen op hete dagen vaak toch de hele dag voor pampus.
Froo doet niks anders dan anders, die ging altijd al een rondje mee op de scootmobiel en dan ergens gewoon een halfuur tot een uur snuffelen, dat kan op een warme dag ook wel. Aloy loopt vaak anderhalf tot twee uur per dag, dat doet ze op warme dagen echt niet. We doen veel kortere rondjes en ze zit op de scootmobiel tenzij ze los mee kan lopen via het gras. Ook qua werk vraag ik minder van haar op hete dagen. Gelukkig vindt ze het zelf ook wel prima, ze liggen op hete dagen vaak toch de hele dag voor pampus.