Fietskar

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Smoushond
Posts in topic: 24

Fietskar

Bericht door Smoushond »

Ik denk erover om een fietskar te kopen voor Bertus
Dan kunnen we eens wat verder en op andere plekken gaan lopen
Maar ik lees zoveel over honden die niet in die kar willen dat ik me wel afvraag hoe het aan te pakken
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 1

Re: Fietskar

Bericht door Tineke »

Wij hadden met Luus toen ze jong was een wandel annex fietskar.
Met wandelen begonnen, dan kon je eventueel ook contact met haar maken en gerust stellen indien nodig ( wat nooit nodig is geweest ze vond het heerlijk) en dan zo uitbreiden naar fietsen en meer snelheid en minder contact.

Afbeelding
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Budkes
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Smoushond schreef: โ†‘31 jul 2024, 15:49 Ik denk erover om een fietskar te kopen voor Bertus
Maar ik lees zoveel over honden die niet in die kar willen dat ik me wel afvraag hoe het aan te pakken
Ik denk nooit zo na over dit soort dingen. Ik koop een fietskar, zet ze erin en fiets weg. Misschien dat het daarom meestal gewoon goed gaat.
Lees het ook altijd met de hond naast de fiets lopen. Je moet eerst dit, je moet eerst dat, als ze oud genoeg zijn zet ik ze naast de fiets en fiets weg.
Ik denk dat we soms veel te veel aandacht besteden aan vrij simpele dingen.

Maar om een dure aanschaf te voorkomen, mss kun je er eerst eens eentje lenen?
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik heb 1 met achter en voordeurtje zeg maar, 1 staat voor met leverworst en ik sta achter , hond erin whooooo leverworst klaar.

Als je in buurt van assen zit mag je gerust mijne lenen ( wel oudje en ik ben nog met vakantie)
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ze hebben hier niets te willen.
Niet dat ik ze iets aandoe wat ze niet leuk vinden. Maar een beetje doorpakken is wel handig.
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

EchoMira schreef:Ze hebben hier niets te willen.
Niet dat ik ze iets aandoe wat ze niet leuk vinden. Maar een beetje doorpakken is wel handig.
Dit dus, we gaan niet in overleg. Ik doe je niks aan, dit is gewoon wat er nu gaat gebeuren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bertus is een moedig hondje dus ik durf best door te pakken met hem daar gaat het niet om
Maar lees toch ook veel over een sirene die afgaat en dat zie ik hem dus wel doen ๐Ÿคจ
Waarschijnlijk gewoon uit opwinding / blijdschap hoor : leuk vrouwtje wat gaan we doen ,wat gaan we doen ๐Ÿ˜‚

Ik heb wat filmpjes gevonden en daarin laten ze eerst wennen zonder wielen,dan met wielen en dan met beweging
Op zich lijkt me dat goed te doen ๐Ÿ˜‰
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hewi schreef: โ†‘31 jul 2024, 16:45 Ik heb 1 met achter en voordeurtje zeg maar, 1 staat voor met leverworst en ik sta achter , hond erin whooooo leverworst klaar.

Als je in buurt van assen zit mag je gerust mijne lenen ( wel oudje en ik ben nog met vakantie)
๐Ÿ‘
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

In het trekken aan de riem topic ben je ook die snor aan het bedienen en aan het hyperfocusen op wat hij er allemaal van vindt.

Ik zeg niet dat je het fout doet. Ik zeg wel dat je instrumentarium te smal is.
Niet alles gaat over naar de oogjes kijken. Honden willen niet overal iets van hoeven vinden. Ze willen geen fijnproever zijn. Het is een hondje van 2. Een mens van 6 kan het toch ook niet overzien? Jij moet bepalen.

Pak nou in godesnaam gewoon een keer je eigen koers. Gun je hond de duidelijkheid van een gesteld kader en de rust van het alleen maar hoeven volgen.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: โ†‘31 jul 2024, 21:59 In het trekken aan de riem topic ben je ook die snor aan het bedienen en aan het hyperfocusen op wat hij er allemaal van vindt.

Ik zeg niet dat je het fout doet. Ik zeg wel dat je instrumentarium te smal is.
Niet alles gaat over naar de oogjes kijken. Honden willen niet overal iets van hoeven vinden. Ze willen geen fijnproever zijn. Het is een hondje van 2. Een mens van 6 kan het toch ook niet overzien? Jij moet bepalen.

Pak nou in godesnaam gewoon een keer je eigen koers. Gun je hond de duidelijkheid van een gesteld kader en de rust van het alleen maar hoeven volgen.
Haha die snor aan het bedienen ๐Ÿ˜‚ ik snap wat je bedoelt ,ik ga het filmen en als hij krijst is het jouw schuld ๐Ÿคจ
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Budkes schreef: โ†‘31 jul 2024, 16:31
Smoushond schreef: โ†‘31 jul 2024, 15:49 Ik denk erover om een fietskar te kopen voor Bertus
Ik denk nooit zo na over dit soort dingen. Ik koop een fietskar, zet ze erin en fiets weg. Misschien dat het daarom meestal gewoon goed gaat.
Lees het ook altijd met de hond naast de fiets lopen. Je moet eerst dit, je moet eerst dat, als ze oud genoeg zijn zet ik ze naast de fiets en fiets weg.
Ik denk dat we soms veel te veel aandacht besteden aan vrij simpele dingen.

Maar om een dure aanschaf te voorkomen, mss kun je er eerst eens eentje lenen?
Doe ik ook. Ook met muilkorven omdoen, heb er echt geen zin in om ze dat aan te leren, voor die ene keer dat het eens nodig is in Oostenrijk, wat dus haast nooit is want ga zeer weinig met de bus in Oostenrijk, ga ik geen moeite doen, ze krijgen ze gewoon om dan en hoppa dat gaat gewoon altijd goed.
Afbeelding

Tanja en Anne
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik snap best dat je niet overal een ding van moet maken maar ik ken Bertus en weet hoe hij zich gedraagt tijdens het autorijden ๐Ÿ˜‡
1 keer misselijk geworden en gekotst en dat vergeten ze niet snel
Nu gaat het beter met pilletjes en altijd leuke uitjes

Maar je moet voor de gein eens op marktplaats lezen hoeveel honden niet in zoโ€™n kar willen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Eigenlijk vind ik het ook niks zoโ€™n ding achter mijn fiets ik heb hem liever voor me maar hij is te zwaar voor een mandje
Ik ga eens een bakfiets huren om te proberen denk ik

Maar zoโ€™n kar waar je een buggy van kan maken lijkt me weer heel handig voor een dagje Schiermonnikoog
Als hij dan moe is kan hij zitten en op de boot kan hij er dan ook in want er zijn altijd domme mensen die hun honden op je af laten komen
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

De fietskar die ik heb was tweedehands. Niet gebruikt, want hun doodle wilde er niet in.
Ik ben zelf meer van het aanpakken dan van het getreuzel. Dus mijn manier was: hup erin en we gaan.
Dat ging prima. Tijdens de eerste rit heeft hij wel een paar keer gepiept. Dan zei ik gewoon wat terug, van: we zijn er zo.
Hij piepte daarna nooit meer. Niet dat hij de fietskar een groot feest vindt (komt ook door hem zelf omdat hij ervoor kiest om te blijven staan en dat is gewiebel i.p.v. dat hij gewoon rustig gaat liggen), maar hij gaat er wel in zonder gedoe.
dre

Bericht door dre »

Een Smous is toch niet zo zwaar?

Ik heb de doggycocon (ofzo) en die gaat tot 12 kilo.
Mijn shelties van 7 en 8 kilo gaan daar makkelijk in mee in elk geval
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

dre schreef: โ†‘01 aug 2024, 14:41 Een Smous is toch niet zo zwaar?

Ik heb de doggycocon (ofzo) en die gaat tot 12 kilo.
Mijn shelties van 7 en 8 kilo gaan daar makkelijk in mee in elk geval
Berust weegt 11 kg en is voor mij te zwaar voorop en ook achterop . Heb het allebei geprobeerd
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

CatnDog schreef: โ†‘01 aug 2024, 14:39 De fietskar die ik heb was tweedehands. Niet gebruikt, want hun doodle wilde er niet in.
Ik ben zelf meer van het aanpakken dan van het getreuzel. Dus mijn manier was: hup erin en we gaan.
Dat ging prima. Tijdens de eerste rit heeft hij wel een paar keer gepiept. Dan zei ik gewoon wat terug, van: we zijn er zo.
Hij piepte daarna nooit meer. Niet dat hij de fietskar een groot feest vindt (komt ook door hem zelf omdat hij ervoor kiest om te blijven staan en dat is gewiebel i.p.v. dat hij gewoon rustig gaat liggen), maar hij gaat er wel in zonder gedoe.

Nu ik er over nadenk is het toch wel belangrijk om te weten waarom een hond piept.
Als het uit onwennigheid is dan gaat het wel over,ik ben bij Bertus totaal niet bang dat hij angstig is dus daar zal hij niet om piepen
Maarโ€ฆ. hij wordt wel helemaal gek van rijdende voorwerpen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ dus ja

Een fiets gaat goed maar zoโ€™n elektrisch kinderstepje is toch wel erg aantrekkelijk. Scooter en motor geen probleem maar een fatbike lokt ook iets uit bij hem . Laten we zeggen dat hij er in ieder geval niet rustig van wordt ๐Ÿ˜‡
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Smoushond schreef: โ†‘01 aug 2024, 16:13 Nu ik er over nadenk is het toch wel belangrijk om te weten waarom een hond piept.
Als het uit onwennigheid is dan gaat het wel over,ik ben bij Bertus totaal niet bang dat hij angstig is dus daar zal hij niet om piepen
Maarโ€ฆ. hij wordt wel helemaal gek van rijdende voorwerpen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ dus ja

Een fiets gaat goed maar zoโ€™n elektrisch kinderstepje is toch wel erg aantrekkelijk. Scooter en motor geen probleem maar een fatbike lokt ook iets uit bij hem . Laten we zeggen dat hij er in ieder geval niet rustig van wordt ๐Ÿ˜‡
De kans is dan wel groot dat hij onderweg zal gaan piepen. Maar dat is toch geen reden om geen fietskar te nemen? Gewoon lekker erop uit gaan samen. :ok:
Budkes
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Ik heb op mijn elektrische vouwfietsje een kleine maat bench achterop vast gemaakt.
Perry en Herbert gaan daar samen in. Zeker 13 kg wegen ze samen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Budkes schreef: โ†‘01 aug 2024, 17:28 Ik heb op mijn elektrische vouwfietsje een kleine maat bench achterop vast gemaakt.
Wat goed,zoโ€™n vouwfietsje lijkt me ook wel wat
De buurman heeft er een en die fietst ermee met zijn 2 Jackies en 2 herders ( om de beurt )
Lijkt me een veiliger gevoel omdat je meteen met je voeten op de grond kan
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: โ†‘31 jul 2024, 22:17
Haha die snor aan het bedienen ๐Ÿ˜‚ ik snap wat je bedoelt ,ik ga het filmen en als hij krijst is het jouw schuld ๐Ÿคจ
Dat is prima.
Maar dat hij gaat gillen betekent niet dat hij het niet wil of dat het dan niet kan. Sommige honden gillen gewoon veel.
Dat zegt veel minder over wat ze aankunnen dan je denkt.

Daarnaast zijn zulke mama's kindjes (mira is er ook zo een) heel goed te paaien met knuffels en kusjes.
Soms doe ik tegen Mira ineens alsof ik haar drie jaar niet gezien en hen dan pak ik haar op en oh wat een feest, Mira!! Mira!! Ooooh Mira!!

Twee seconden nadat ik haar neerzet gaat ze staan koijken wat ze kan doen om het nog een keer te regelen. En dat doe ik dan. En nog een keer. En nog een keer.
Ze zijn zo ontzettend te manipuleren als ze denken dat het hun eigen idee is om op dat karretje te gaan staan.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Budkes schreef: โ†‘01 aug 2024, 17:28 Ik heb op mijn elektrische vouwfietsje een kleine maat bench achterop vast gemaakt.
Heb je daar een foto van?

Lees ff mee hoor Smoushond, Bella is ook 11 kilo en net te zwaar en te groot voor een mandje ofzo.
Afbeelding
annnie
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Met Nelson in de fietskar kon iedereen me horen aankomen. Ik heb hem nooit ervan kunnen overtuigen z'n waffel te houden. Misschien als ik het zo had aangepakt met wennen in stapjes dat ik dat had kunnen voorkomen....

Maar goed, de andere honden heb ik er vervolgens ook gewoon ingezet. Ik had nog geen auto en geen tijd om een half jaar die stapjes af te werken en ik ben toch ook wel van de gewoon gaan met die banaan. Annie vindt het helemaal top. Ronja moet er niet veel van hebben, maar zij hoeft er alleen in als het te warm is en dat is zo'n 2x per jaar dus dan moet ze er maar even mee leven.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

annnie schreef: โ†‘02 aug 2024, 00:05 Met Nelson in de fietskar kon iedereen me horen aankomen. Ik heb hem nooit ervan kunnen overtuigen z'n waffel te houden. Misschien als ik het zo had aangepakt met wennen in stapjes dat ik dat had kunnen voorkomen....

Maar goed, de andere honden heb ik er vervolgens ook gewoon ingezet. Ik had nog geen auto en geen tijd om een half jaar die stapjes af te werken en ik ben toch ook wel van de gewoon gaan met die banaan. Annie vindt het helemaal top. Ronja moet er niet veel van hebben, maar zij hoeft er alleen in als het te warm is en dat is zo'n 2x per jaar dus dan moet ze er maar even mee leven.
Heel marktplaats staat vol met karren waar de hond niet in wil ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Ik ga het denk ik maar eens uitproberen door er eentje te huren op een eiland
En dan laat ik mijn vriend wel fietsen die is ook van het doorpakken en hup erin

En als de sirene dan afgaat fiets ik de andere kant op ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier gingen vier Puliโ€™s en een logee de bakfiets in. Eerste keer sjambok mee. Degene die een keel opzet kan een tik krijgen. Bek houwen. Alleen Csikasz heeft dat geprobeerd, daarna zag de rest al rap in dat resistance futile was๐Ÿ˜Ž
Nu schieten ze er in zodra ze die kar maar zien. Joepie, mee! En altijd naar leuke dingen.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Ik heb er destijds een overgenomen van een collega, thuis dat ding opgezet en gaas gerepareerd en destijds Jol en Aki erin om te wennen.
Ten eerste hebben we beperkte ruimte voor stalling.. dus dat was al 1 ding waar ik niet echt rekening mee had gehouden. :Q: :gvd:
We hebben hem toen meegenomen naar Zeeland en op zich ging het prima, stuk van een kwartier/20 minuten oefenen om bij een meer te komen via kort stukje weg en daarna landweg.
Ik vond het zelf geen prettig idee omdat ze met een beetje uitvallen zo die kleppen open kunnen springen. Jol ging er in en bleef wel braaf liggen maar die had een bek als een bakje want fijn vond ze het niet :LOL: dat gehobbel en gebobbel in die kar, Aak vond het even leuk, maar naast de fiets mee rennen vond hij fijner.

Ze er beiden indoen was eigenlijk niet zo'n issue, gewoon erin evt voertje erbij en klaar.

Het is ideaal als je honden er makkelijk in gaan en niet zo gevoelig zijn om uit de kar te gaan lopen kafferen denk ik, zie er genoeg voorbij komen hier die het prima doen in de hondenkar in ieder geval :ok:

Voor ons doel werkte hij niet zo, domweg omdat het ook een sta in de weg was als hij voor gebruik klaar stond, en nauwelijks door de poort thuis kon (wij hadden XL versie)
Plaats reactie