Holly heeft geïrriteerde voeten. Nu is ze niet de grootste liefhebber van de dierenarts dus wat zou ik zelf eerst kunnen doen om te zien of ik het opgelost krijg?
Ze krijgt lotgering, geen soorten waar kip in zit omdat ik die zelf niet zo lekker vind uitzien en als beloning tijdens trainen kaasblokjes en bij het speuren Brekz houdbare worst. Als snacks pensstaafjes, konijnenoren met vacht, luchtpijp, af en toe een kophuidplaat. Niks van tafel.
Kan ik al iets doen om het te laten genezen? In een badje met soda?
Irritante voeten *edit allergietest
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Irritante voeten *edit allergietest
Laatst gewijzigd door Mizzsylver op 31 okt 2024, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Irritante voeten
Branco van mij had dat ook altijd.
Die was allergisch voor gras, handig als hond zijnde
Oja en voor huisstof mijt.
Ik had een speciale shampoo ervoor, en als het te heftig was kreeg hij een allergie pil.
Die was allergisch voor gras, handig als hond zijnde
Oja en voor huisstof mijt.
Ik had een speciale shampoo ervoor, en als het te heftig was kreeg hij een allergie pil.
- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wassen met deze shampoo Oes krijgt het van melkproducten (dus ook van kaas)
-
- Contacteer:
En met die shampoo was je dan alleen de voeten of de hele hond?
- Célie
- Posts in topic: 2
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Onderpoten en eventjes in laten trekken.Mizzsylver schreef: ↑14 aug 2024, 17:49 En met die shampoo was je dan alleen de voeten of de hele hond?
-
- Contacteer:
Het wassen vond ze niet prettig en leek ook niet veel te doen. Tijdje gesmeerd met Clindacutin en dat hielp wel maar zodra ik stopte kwam het meteen terug.
Ik kwam een allergietest tegen die je kon doen met speeksel en haren met wortel. Leek me niet heel betrouwbaar maar ik dacht wie weet komt er iets uit en kan ik dat vermijden.
Vandaag kwam de uitslag. Ze is volgens de test allergisch voor rund en struisvogel. Ook voor de pensstaafjes en kophuid dus en die krijgt ze best wel veel.
Verder voor gerst, erwten, spinazie, gojibessen, watermeloen, kaliumcarbonaat, distelolie, teunisbloemolie, 12 kruiden, wat pollen waaronder maispollen.
Dat is wel onhandig want ons trainingsveld wordt omringd door maisvelden.
En nog voor riboflavine B2 en agar agar.
Nu eens vlees bestellen zonder rund en zien of er iets veranderd aan haar voeten.
Ik kwam een allergietest tegen die je kon doen met speeksel en haren met wortel. Leek me niet heel betrouwbaar maar ik dacht wie weet komt er iets uit en kan ik dat vermijden.
Vandaag kwam de uitslag. Ze is volgens de test allergisch voor rund en struisvogel. Ook voor de pensstaafjes en kophuid dus en die krijgt ze best wel veel.
Verder voor gerst, erwten, spinazie, gojibessen, watermeloen, kaliumcarbonaat, distelolie, teunisbloemolie, 12 kruiden, wat pollen waaronder maispollen.
Dat is wel onhandig want ons trainingsveld wordt omringd door maisvelden.
En nog voor riboflavine B2 en agar agar.
Nu eens vlees bestellen zonder rund en zien of er iets veranderd aan haar voeten.
Re: Irritante voeten *edit allergietest
Oh dat is flink wat, wat allergische reactie geeft. Hopelijk lukt het met aangepaste voeding.
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Welke: Groenendaeler
Struisvogel? Ik ben helemaal verbaasd dat zoiets is opgenomen in zo'n allergietest.
Guus was allergisch voor vanalles en kreeg er jeukende voeten, jeukende oksels en epilepsie van. Met veel gelukt ontdekt dat het goed gaat op kip. En gek genoeg smuldier kip en snoepjes met kip. Hoorde dat smuldier kip helemaal niet puur kip is maar sinds hij alleen nog dat eet is hij volledig vrij van epilepsie en bijna vrij van bijten op zijn poten.