Stelling: Honden horen niet op bed.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Stelling: Honden horen niet op bed.
Je hoort soms verhalen over hoe vreselijk vies en ongezond het zou zijn om je hond toe te staat bij je in bed te slapen.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Re: Stelling: Honden horen niet op bed.
Als mijn hond dat wil mag hij gezellig bij me komen liggen. Ik ben er nooit ziek van geworden.
Sara heeft mij zelfs tot 2 x toe 's nachts wakker gemaakt omdat ik een hypo had en Peter weg was voor zijn werk.
Sara heeft mij zelfs tot 2 x toe 's nachts wakker gemaakt omdat ik een hypo had en Peter weg was voor zijn werk.
Ze mochten altijd kiezen, behave de reuzenrassen. Teckels uiteraard altijd in bed
De Puli’s willen niet. Soms ligt Katus tegen het ochtendgloren even aan het voeteneind maar dat was het ook wel.
De Puli’s willen niet. Soms ligt Katus tegen het ochtendgloren even aan het voeteneind maar dat was het ook wel.
- thom
- Posts in topic: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Heerlijk om je hond op bed te hebben. Maar liever niet echt in bed, hoewel dat niet altijd te voorkomen valt.
Ons Portugese meisje Farah.
Luus heeft haar hele leven bij ons i bed gelegen, onder het dekbed zowel zomer als winter.
We hebben er zelfs een extra groot bed voor aangeschaft toen ze volwassenen werd en het duidelijk was dat bij ons slapen blijvend was
Als we het weleens erg laat maakte kwam ze je echt halen ,zo van het is tijd om naar bed te gaan
Gewoon wat vaker je bed verschonen en je hond vlo en tekenvrij houden wat sowieso wel beter is.
Jimi lag ook bij ons in bed , pontificaal tussenin en hij kon ook mopperen als je teveel draaide naar Mijnheer zijn zin
Abra lag altijd naast bed op haar kussen.
In de ochtend als we wakker werden kwam ze er wel altijd even bij
We hebben er zelfs een extra groot bed voor aangeschaft toen ze volwassenen werd en het duidelijk was dat bij ons slapen blijvend was
Als we het weleens erg laat maakte kwam ze je echt halen ,zo van het is tijd om naar bed te gaan
Gewoon wat vaker je bed verschonen en je hond vlo en tekenvrij houden wat sowieso wel beter is.
Jimi lag ook bij ons in bed , pontificaal tussenin en hij kon ook mopperen als je teveel draaide naar Mijnheer zijn zin
Abra lag altijd naast bed op haar kussen.
In de ochtend als we wakker werden kwam ze er wel altijd even bij
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Iedereen heeft een eigen norm voor wat wel en niet hoort.
Ik vind de meeste (kleine) kinderen echt super goor met klevende vingers en snotneuzen, anderen vinden dat weer geen probleem en honden wel. Ieder zijn ding gelukkig
Hier overigens niet in bed (behalve de ukkies in de caravan), maar ook vooral omdat mijn kerel dan niet slaapt. Ik heb er geen moeite mee.
Maar wel graag schoon, ik haat schurend zand in mijn bed
Ik vind de meeste (kleine) kinderen echt super goor met klevende vingers en snotneuzen, anderen vinden dat weer geen probleem en honden wel. Ieder zijn ding gelukkig
Hier overigens niet in bed (behalve de ukkies in de caravan), maar ook vooral omdat mijn kerel dan niet slaapt. Ik heb er geen moeite mee.
Maar wel graag schoon, ik haat schurend zand in mijn bed
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hier liggen er altijd een paar op bed. Finbar vind het gezellig om af en toe onder het dekbed te kruipen. Ik wordt altijd wakker met drie van de vier honden op bed en ik vind dat gezellig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hier liggen ze ook allemaal op bed, ik vind het heel fijn om een hond te hebben die tegen mij aan ligt, ik heb periodes van heel slecht te kunnen slapen en vind het dan heerlijk om de tijd die ik wakker lig te tutten met een hond...
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Mahdutje ligt meestal op bed, liefst dwars en een betonblok imiterend zodat verschuiven zeer lastig wordt en ik half buiten het (eenpersoons)bed hang voor mijn gevoel.
Maar daar krijgt hij 2 opties: of hij schuift alsnog op/draait een kwartslag of ik doe dat voor hem en dan eindigt hij naast het bed.
Meestal is een 'Tatje, ga eens aan de kant' ruim voldoende, gevolgd door een 'dank je wel knapperd'.
Dívka komt er soms even bij liggen, in de winter beduidend een stuk meer dan in de zomer en ook geregeld een kwartiertje onder het dekbed tegen me aan genesteld.
Joep wisselt af, vaak op bed maar net zo vaak op de vloer.
Maar daar krijgt hij 2 opties: of hij schuift alsnog op/draait een kwartslag of ik doe dat voor hem en dan eindigt hij naast het bed.
Meestal is een 'Tatje, ga eens aan de kant' ruim voldoende, gevolgd door een 'dank je wel knapperd'.
Dívka komt er soms even bij liggen, in de winter beduidend een stuk meer dan in de zomer en ook geregeld een kwartiertje onder het dekbed tegen me aan genesteld.
Joep wisselt af, vaak op bed maar net zo vaak op de vloer.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Hier mogen ze ook op bed. Niet ín bed, want dan komen er zand en haren in mijn bed en dat wil ik niet. In de winter krijgen Arlo en Amy wel een extra eigen deken om onder te liggen, maar soms gaat Amy toch overdag stiekem onder mijn dekens liggen als ze het koud vindt, daar graaft ze dan helemaal een soort iglo van.
Mijn bed is niet zo groot en vaak liggen er ook wel één of meerdere katten op, daarom ligt Mila naast mij in een mand. Die is nu sowieso te oud om er fatsoenlijk op te kunnen springen. Maar toen ik nog in NL woonde en een groter bed had, lag zij ook op bed.
Mijn bed is niet zo groot en vaak liggen er ook wel één of meerdere katten op, daarom ligt Mila naast mij in een mand. Die is nu sowieso te oud om er fatsoenlijk op te kunnen springen. Maar toen ik nog in NL woonde en een groter bed had, lag zij ook op bed.
Enkel Runar slaapt boven. Hij mag op bed, maar doet het niet, nog zo makkelijk.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Iedereen mag in mijn bed
Ik heb een wasmachine. Donna heeft 13 jaar in mijn knie holtes geslapen. Leo lag naast bed maar wilde graag erin maar met zijn 35 kilo werd dat veel. Kodi durft de trap niet op maar slaapt in vakanties graag op voeteinde. Ik vind het altijd super gezellig
Ik heb een wasmachine. Donna heeft 13 jaar in mijn knie holtes geslapen. Leo lag naast bed maar wilde graag erin maar met zijn 35 kilo werd dat veel. Kodi durft de trap niet op maar slaapt in vakanties graag op voeteinde. Ik vind het altijd super gezellig
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
De hond van mijn vader kroop altijd graag in bed en onder het dekbed ook, ik snapte nooit dat ie dat volhield maar hij vond dat heerlijk. Mo-yi mag gewoon op bed, alleen ik slaap op mn bank en dat is wat onhandig, vindt ze zelf dus ze taaide vrij snel weer af. Wel slaapt ze dan tegen de bank recht onder me, dan leg ik mn hand op dr rug en voel haar ademhaling en zo vallen we in slaap..
-
Hier mogen ze ook op en in bed
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ja, op bed inderdaad. Vooral 's ochtends even gezellig gedag komen zeggen en daarna een uurtje nog dommelen aan het voeteneind. In de avond gaat Cooper vaak ook even mee met degene die er als eerste induikt. Daarna slaapt hij in de bench.
James mag niet op het bed omdat hij er niet van af mag springen om dat hij dan weg glijd op het laminaat.
Hij had een paar jaar terug een gescheurde kruisband die zonder operatie goed gekomen is, maar we blijven voorzichtig .
Onze 1e 2 honden lagen ook altijd op bed of er in.
Bowie de hond voor James lag nooit op bed maar in zijn mand naast het bed.
Hij had een paar jaar terug een gescheurde kruisband die zonder operatie goed gekomen is, maar we blijven voorzichtig .
Onze 1e 2 honden lagen ook altijd op bed of er in.
Bowie de hond voor James lag nooit op bed maar in zijn mand naast het bed.
-
Nog nooit een hond in of op bed gehad of op de slaapkamer gehad. Vond het al heel wat in de caravan met 3 leo's slapen. Vond een heerlijke man genoeg.
O nee, mini mocht mee naar boven, die wilde sowieso niet op bed, later ging ze spoken, viel ze van de trap. dus daarna lekker beneden slapen. De rest kwam nooit boven.
O nee, mini mocht mee naar boven, die wilde sowieso niet op bed, later ging ze spoken, viel ze van de trap. dus daarna lekker beneden slapen. De rest kwam nooit boven.
Finn en Bluf kwamen wel op bed en Finn lag altijd naast me op de grond, Bluf verkaste meestal wel naar logeerbed omdat ik het toch niet prettig vond zo'n hondenlijf zo dicht op me. Knuffelen in de ochtend wel altijd.
Mijn vriend vond het niet zo prettig, honden op de slaapkamer, Aki kwam ook niet boven in eerste instantie dus was het makkelijk, geen honden op bed.
Tot we op vakantie gingen, en zowel Jol als Aki kwamen kroelen.
Nu met de dames Glory had wat last van verlatingsangst en is toch beetje oogappeltje van mijn vriend geworden dus die ging mee naar boven en al snel volgde Chara ook.
Nu ben ik het er niet altijd meer mee eens, maar goed het is nu zo gegroeid. Als ik ga slapen wil ik ze echter niet op bed, ik draai veel en dan irriteer ik me rot als ik een hond opzij moet duwen.
IN de ochtend steevast kroelen, en Aki komt vaak ook nog even naar boven gestiefeld om uitgebreid te rollen en te kroelen.
Irritante vind ik alleen de haren, ze verharen soms enorm.
Mijn vriend vond het niet zo prettig, honden op de slaapkamer, Aki kwam ook niet boven in eerste instantie dus was het makkelijk, geen honden op bed.
Tot we op vakantie gingen, en zowel Jol als Aki kwamen kroelen.
Nu met de dames Glory had wat last van verlatingsangst en is toch beetje oogappeltje van mijn vriend geworden dus die ging mee naar boven en al snel volgde Chara ook.
Nu ben ik het er niet altijd meer mee eens, maar goed het is nu zo gegroeid. Als ik ga slapen wil ik ze echter niet op bed, ik draai veel en dan irriteer ik me rot als ik een hond opzij moet duwen.
IN de ochtend steevast kroelen, en Aki komt vaak ook nog even naar boven gestiefeld om uitgebreid te rollen en te kroelen.
Irritante vind ik alleen de haren, ze verharen soms enorm.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Of iets wel of niet 'hoort' interesseert me niet. Cody mag niet bij mij op bed maar dat is vanwege zijn eigen veiligheid. Ik slaap vaak nogal onrustig en zou niet willen dat hij daardoor geblesseerd raakt. Wel slaapt Co bij me op de slaapkamer, waar hij zijn eigen comfortabele plekje heeft naast het bed. Hartstikke gezellig, en ook wel prettig dat ik het direct in de gaten heb als hij 's nachts eens onrustig zou zijn vanwege diarree of iets dergelijks.
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Zoë mag niet op bed. De helft van de tijd zit de onder de modder of verhaart ze mega en dat hoeft niet in m'n bed. Ze ligt wel bij me op de slaapkamer trouwens, in haar mand of onder het bed.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier thuis kan t niet ivm de trap.
Op vakantie liggen ze bij me. Ze mogen beide op bed maar meestal gaat Xygan er gedurende de nacht af en er naast liggen (voor de ventilator). Xanu blijft wel liggen tenzij t bloedheet was.
Op vakantie liggen ze bij me. Ze mogen beide op bed maar meestal gaat Xygan er gedurende de nacht af en er naast liggen (voor de ventilator). Xanu blijft wel liggen tenzij t bloedheet was.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Vijf van de zes teckels liggen in bed, alleen langhaar Odie wil het nu in de zomer niet.
Hij zal zich van de winter ook wel melden, verwacht ik.
Hij zal zich van de winter ook wel melden, verwacht ik.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik ben het niet eens met de stelling; in de zin dat ik vind dat iedereen dat helemaal zelf lekker mag weten.
Ik ben er niet vies van, al zal het heus niet erg hygienisch zijn. Hier slapen mijn katten regelmatig op m'n bed, Zeno niet.
Ik ben er niet vies van, al zal het heus niet erg hygienisch zijn. Hier slapen mijn katten regelmatig op m'n bed, Zeno niet.
Bas hoeft niet zo nodig. Guus zou het graag doen maar wij laten de honden nooit op de bovenverdieping ivm de open gladde trap, stenen vloer eronder en vide waar ze vanaf kunnen vallen 3 meter hoog. Dus bij ons alleen beneden. Gelukkig maar want Guus ligt liefst onder de dekens en gromt en blaft om alles wat hij hoort en hij verplaatst zich de hele tijd. In een tent doe ik geen oog dicht door hem. In en uit de slaapzak. Rrrrrrr waf waf bij elk geluid en hij loopt gewoon over je heen. Ik ben super blij dat er geen honden in bed slapen.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Onze slaapkamer is trouwens op de benedenverdieping, dat scheelt. Want boven komt hij nooit.