Glucosamine, msm, duivelsklauw
- Mo-yi
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Glucosamine, msm, duivelsklauw
Eem beetje genante vraag; gisteren heb ik in een soort opwelling een supplement besteld. Ik wil toch graag iets extra's geven aan Mo ter ondersteuning in de hoop dat het haar lijf wat helpt. Ik heb niet eens specifiek iets te noemen, maar haar lijf is gewoon oud en wat onstabiel.
Maar de ietwat genante vraag; kan ik dat wel "zo" geven, valt het onder het kopje; "baat het niet dan schaad het niet"of is het serieuzer?
Maar de ietwat genante vraag; kan ik dat wel "zo" geven, valt het onder het kopje; "baat het niet dan schaad het niet"of is het serieuzer?
Re: Glucosamine, msm, duivelsklauw
Ik heb mij Labrador vroeger duivelsklauw gegeven ik had het idee dat dat wel hielp als pijnstiller
Tegen ouderdom helpt helaas niets.
Denk dat ondersteuning uit de kruidenhoek ook niet bijster veel doet daartegen. Wishful thinking.
Als je echt denkt dat ze pijn heeft zou ik een pijnstiller van dn dokter vragen.
Denk dat ondersteuning uit de kruidenhoek ook niet bijster veel doet daartegen. Wishful thinking.
Als je echt denkt dat ze pijn heeft zou ik een pijnstiller van dn dokter vragen.
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het is veilig om te geven maar dit soort supplementen zijn eerder handig om schade aan gewrichten en kraakbeen te voorkomen. En dan nog zet het niet heel veel zoden aan de dijk hoor.
Wat wil je bij haar bereiken?
Wat wil je bij haar bereiken?
- Mo-yi
Dat zal ook. Het is wat makkelijker als ze specifiek een klacht heeft.
Ik kan ook niet goed de woorden vinden om te omschrijven wat ik eigenlijk wil/bedoel. Ik hoop meer denk ik dat ik haar oude lijf wat kan "verzachten". Ze heeft niet specifiek pijn, ook niet-dat ik weet- ontstekingen. Haar lijf is wat fragieler, opstaan gaat lastiger en haar achterhand is wat zwakker. Dat laatste gaat al een stuk beter nu wel. Met haar alvleesklieronsteking heeft ze wel een tik gehad. Dat lijkt zo goed als over, en ze eet weer heel goed, en ze komt daardoor in gewicht ook weer wat aan. Ze was erg afgevallen. Ze is nog steeds voor haar doen wel mager, maar langzaamaan lijkt dat wel weer bij te komen. Nu gaan we vaker en gedoseerder wandelen, kortere wandelingen en iets vaker, toch alles laten bewegen in haar tempo.
Ik kan ook niet goed de woorden vinden om te omschrijven wat ik eigenlijk wil/bedoel. Ik hoop meer denk ik dat ik haar oude lijf wat kan "verzachten". Ze heeft niet specifiek pijn, ook niet-dat ik weet- ontstekingen. Haar lijf is wat fragieler, opstaan gaat lastiger en haar achterhand is wat zwakker. Dat laatste gaat al een stuk beter nu wel. Met haar alvleesklieronsteking heeft ze wel een tik gehad. Dat lijkt zo goed als over, en ze eet weer heel goed, en ze komt daardoor in gewicht ook weer wat aan. Ze was erg afgevallen. Ze is nog steeds voor haar doen wel mager, maar langzaamaan lijkt dat wel weer bij te komen. Nu gaan we vaker en gedoseerder wandelen, kortere wandelingen en iets vaker, toch alles laten bewegen in haar tempo.
-
Klinkt als een goede kandidaat voor steroiden.
Overleg maar even met de da.
Overleg maar even met de da.
Dat kan wel een goede tip zijn van @EchoMira , je wandelt nog vaak genoeg en dan kunnen steroïden net even die extra boost geven om die achterhand weer wat sterker te krijgen
Als je niet idee heeft dat ze pijn heeft, zou ik niet zo snel pijnstilling geven al denk ik dat vanwege de leeftijd ze wellicht wat strammer en pijnlijke gewrichten heeft, je zou kunnen proberen of een lage dosis pijnstilling verandering in haar manier van bewegen laat zien.
Zou dan wel checken of die ontsteking van die alvleesklier dan echt wel hersteld is.
Als je niet idee heeft dat ze pijn heeft, zou ik niet zo snel pijnstilling geven al denk ik dat vanwege de leeftijd ze wellicht wat strammer en pijnlijke gewrichten heeft, je zou kunnen proberen of een lage dosis pijnstilling verandering in haar manier van bewegen laat zien.
Zou dan wel checken of die ontsteking van die alvleesklier dan echt wel hersteld is.
Ik zou zeer zeker de da ff vragen, supplement is eigenlijk meer ter ondersteuning en voorkoming, ko krijgt 2 dingetjes maar ja.....mijn verstand ligt thuis. Zodra ik thuis ben gil ik ff hoe het heet
Je zou ook eens met haar naar de osteopaat kunnen gaan. Dat helpt hier goed, om de zwakke achterhand wat soepel te houden.
Kodi krijgt
De perfect dog souplesse xl
En flexitreats van pawfect health die laatste is bij Holland and barret
De perfect dog souplesse xl
En flexitreats van pawfect health die laatste is bij Holland and barret
- Mo-yi
Dat is ook een goede, ik ga eens zoeken voor wat er hier in de buurt is.
Laatst gewijzigd door Mo-yi op 04 sep 2024, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Runar krijgt al van pup aan supplementen op natuurlijke basis, hij heeft een intense sportcarrière gehad met ernstige blessures inclusief, hij wordt er 14 en gaat nog fluitend door het leven, met nog nergens artrose.
Dus ik geloof zeker wel in de preventieve ondersteuning ervan.
Ondertussen weet ik er nog meer van uiteraard en pas ik het nog bewuster toe.
Dus ik geloof zeker wel in de preventieve ondersteuning ervan.
Ondertussen weet ik er nog meer van uiteraard en pas ik het nog bewuster toe.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Vanwege het ruggenmerginfarct van Claire toen ze pup was en de daardoor kleine handicap linker achterpoot geef ik al geruime tijd glucosamine.
Voor Ita had ik toen ze ouder werd glucosamine (met chondroïtine en msm) na haar rugoperatie.
Later rimadyl als pijnbestrijder, vanaf 11 jaar.
Ze kreeg daarbij ook duivelsklauw op advies van de osteopaat.
Dat leek haar goed te doen, ze speelde weer met Claire.
Al met al heeft ze het behoorlijk lang goed volgehouden (is bijna 14 geworden).
Voor Ita had ik toen ze ouder werd glucosamine (met chondroïtine en msm) na haar rugoperatie.
Later rimadyl als pijnbestrijder, vanaf 11 jaar.
Ze kreeg daarbij ook duivelsklauw op advies van de osteopaat.
Dat leek haar goed te doen, ze speelde weer met Claire.
Al met al heeft ze het behoorlijk lang goed volgehouden (is bijna 14 geworden).
Op de souplesse wel dan is hij iets strammer zonder
De flexi treats vind ie gewoon lekker
Maar kodi heeft erlichia gehad en dat vlamt soms nog eens op waardoor hij sowieso gevoeliger is in zijn gewrichten.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Welke: Teckel
-
Ik snap trouwens wel dat je dat soort dingen koopt, hoor. Want het is echt wel mooi spul.
Maar nee, ik denk niet dat je haar hiermee gaat oplappen.
Maar nee, ik denk niet dat je haar hiermee gaat oplappen.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dat zou ik niet doen. Destijds werd mij dat via een forum ook aangeraden voor onze oude Gina. Een bevriend dierenarts (die twee honden van ons hebben) raadde dat met klem af. Steroïden kunnen een goede toevoeging zijn voor honden die veel sporten, maar niet voor oudjes om afbraak van spieren te remmen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Oh oke.
Nou dan wees gewaarschuwd.
Ik weet er verder niet genoeg over om iets zinnigs te zeggen. Bij twijfel niet inhalen.
Nou dan wees gewaarschuwd.
Ik weet er verder niet genoeg over om iets zinnigs te zeggen. Bij twijfel niet inhalen.
- Mo-yi
Oplappen zal het ook niet nee, maar misschien helpt t iets. Mijn d.a vindt het een goed idee, de glucosamine raad ze aan al kan het wat weken duren dat je eventueel wat kan merken of ze er baad bij heeft.
- Saschesfloor
Ik heb het aan mijn oudje van toen 15 gegeven en wij merkten echt wel verschil. Het worden natuurlijk geen spierbundels meer, maar hij is tot zijn dood wel redelijk in de bespiering gebleven. Voordat we de injecties gaven gleed hij nog wel eens weg op een gladdere vloer, dat was na 2 injecties over. Hij leefde na zo'n injectie ook helemaal op. Hij liep overigens nog wel zijn wandelingen op ouwe lullen tempo.Kells schreef: ↑04 sep 2024, 22:05Dat zou ik niet doen. Destijds werd mij dat via een forum ook aangeraden voor onze oude Gina. Een bevriend dierenarts (die twee honden van ons hebben) raadde dat met klem af. Steroïden kunnen een goede toevoeging zijn voor honden die veel sporten, maar niet voor oudjes om afbraak van spieren te remmen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Welke: dobermann
Hallo
Mijn bijna 12 jaar oude dobermann heeft na een knie operatie jaren glucosamine en curcuma gekregen als ondersteuning van zijn gewrichten. Nu sinds begin september zijn eerste spuit librela. Na 2 dagen was hij veel mobieler, kon terug alleen recht komen, had duidelijk geen pijn meer, kortom, een aanrader. Het is wel niet goedkoop, maar geen enkel supplement is dat.
vg
Kristel
Mijn bijna 12 jaar oude dobermann heeft na een knie operatie jaren glucosamine en curcuma gekregen als ondersteuning van zijn gewrichten. Nu sinds begin september zijn eerste spuit librela. Na 2 dagen was hij veel mobieler, kon terug alleen recht komen, had duidelijk geen pijn meer, kortom, een aanrader. Het is wel niet goedkoop, maar geen enkel supplement is dat.
vg
Kristel
-
Hoi Kristel, leuk dat je er bent!
Ik ben geinteresseerd in dit medicijn omdat de zenuwwerking er van voor mij nieuw is.
Mag ik vragen wat je bedoelt met " niet goedkoop", hoevaak je het gebruikt en of je buiten de vermindering van pijn ook andere gedragsveranderingen ziet?
Librela werkt met een zenuwgroeiremmer. Dat is anders dan traditionele pijnstillers. Vandaar dat ik er graag meer over zou willen weten.
Ik ben geinteresseerd in dit medicijn omdat de zenuwwerking er van voor mij nieuw is.
Mag ik vragen wat je bedoelt met " niet goedkoop", hoevaak je het gebruikt en of je buiten de vermindering van pijn ook andere gedragsveranderingen ziet?
Librela werkt met een zenuwgroeiremmer. Dat is anders dan traditionele pijnstillers. Vandaar dat ik er graag meer over zou willen weten.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik ben nu op advies van de dierenarts met Mila - die Librela krijgt voor artrose in de voorpoten en voeten en incidenteel een pijnstiller - begonnen met dagelijks een hoge dosis omega 3. Het kan ook op andere vlakken wel een positieve ondersteunende werking hebben (hart en bloedvaten bijvoorbeeld), dus het leek me inderdaad wel een goede toevoeging voor een verder gezonde senior met gewrichtsklachten.
Ze krijgt daarnaast overigens ook al een paar jaar Hyaloral, een chondroprotector met hyaluronzuur, collageen, chondroïtinesulfaat, glucosamine en gamma oryzanol. In het begin zag ik daardoor wel vrij snel duidelijk dat ze weer wat soepeler bewoog.
Ze krijgt daarnaast overigens ook al een paar jaar Hyaloral, een chondroprotector met hyaluronzuur, collageen, chondroïtinesulfaat, glucosamine en gamma oryzanol. In het begin zag ik daardoor wel vrij snel duidelijk dat ze weer wat soepeler bewoog.