Mag ik dan bij jou
Re: Mag ik dan bij jou
Wat liggen ze zo lief.
Heerlijk. Waarom again? Is er een periode geweest waarop ze niet lekker gingen? Ik wil ook twee reuen straks maar heb daar totaal geen ervaring mee. Guus kan gewoon beter met reuen en trekt er echt naartoe. Teven snauwen vaak naar hem en hij is er snel op uitgekeken. Lijkt of hij een vriend wil dus.
Panda was loops en ze waren het er even een paar daagjes niet over eens wiens teef het nu was dus ze waren even niet zo gezellig naar elkaar, anders dan dat zijn ze altijd nogal amicaal . Ik heb vaker reuen bij elkaar gehad en eigenlijk altijd gewoon leuk met elkaar.
Ach ja, damesperikelen.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Hoe lief
Ah gelukkig. Dus normaal gesproken lekker twee handen op een buik. Ik heb Guus nog nooit problemen zien maken of zoeken dus verwacht niks van hem. Wel wil hij contact liggen en spelen en dat wil Bas niet. Dus klinkt goed. Hier wordt sowieso niks loops.S.V. schreef: ↑16 sep 2024, 16:53 Panda was loops en ze waren het er even een paar daagjes niet over eens wiens teef het nu was dus ze waren even niet zo gezellig naar elkaar, anders dan dat zijn ze altijd nogal amicaal . Ik heb vaker reuen bij elkaar gehad en eigenlijk altijd gewoon leuk met elkaar.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Wat zoet!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ja gelukkig geen permanente schade in de onderlinge relatie voor zover ik het kan zien en mee maak nu en nu ligt alles weer met en door elkaar, wil wel zeggen dat met een paar maandjes de dame te castreren gaat.
Ah gelukkig. Dus normaal gesproken lekker twee handen op een buik. Ik heb Guus nog nooit problemen zien maken of zoeken dus verwacht niks van hem. Wel wil hij contact liggen en spelen en dat wil Bas niet. Dus klinkt goed. Hier wordt sowieso niks loops.
[/quote]
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met reuen bij elkaar dus ik zou er niet nerveus over zijn om het weer te doen, wel een beetje letten op temperament en zo dan kun je best makkelijk een super match maken. Leuk trouwens dat je weer een nieuwe aanwinst overweegt, heel veel plezier met de voorpret.
Lief zo samen
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat een lieve foto!
Gelukkig is de vrede weer hersteld!
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met reuen bij elkaar dus ik zou er niet nerveus over zijn om het weer te doen, wel een beetje letten op temperament en zo dan kun je best makkelijk een super match maken. Leuk trouwens dat je weer een nieuwe aanwinst overweegt, heel veel plezier met de voorpret.
[/quote]
Even kijken hoe het met Bas gaat. Een leuke bodequero lijkt me wel wat. Ongecastreerd uiteraard en dan eens kijken hoe dat gaat. Hier is een erfvastheid wel echt van belang. En geen gejaag. Bodequeros zijn erfvast en jagen niet. De buren hebben nu een Labradoodle erbij en die is 8 weken. Guus ziet dat als een opblaaspop en wordt er helemaal opgewonden van. Teefje pup. Dat vind ik heel onplezierig dus het moet echt een reu zijn. Liefst een die de baas is over Guus al kan dat dan weer strijd geven.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Even kijken hoe het met Bas gaat. Een leuke bodequero lijkt me wel wat. Ongecastreerd uiteraard en dan eens kijken hoe dat gaat. Hier is een erfvastheid wel echt van belang. En geen gejaag. Bodequeros zijn erfvast en jagen niet. De buren hebben nu een Labradoodle erbij en die is 8 weken. Guus ziet dat als een opblaaspop en wordt er helemaal opgewonden van. Teefje pup. Dat vind ik heel onplezierig dus het moet echt een reu zijn. Liefst een die de baas is over Guus al kan dat dan weer strijd geven.Marc schreef: ↑17 sep 2024, 11:45Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met reuen bij elkaar dus ik zou er niet nerveus over zijn om het weer te doen, wel een beetje letten op temperament en zo dan kun je best makkelijk een super match maken. Leuk trouwens dat je weer een nieuwe aanwinst overweegt, heel veel plezier met de voorpret.
[/quote]
Nou, ehh, er zijn wel degelijk bodegueros die flink jagen, het oorspronkelijke gebruiksdoel was op muizen en ratten jagen tussen de wijnvaten Maar dus niet direct op een niet-erfvaste manier, zoals podenco's die meteen de wijde wereld intrekken om te jagen. Er zijn er vast ook genoeg waarbij die jachtdrift niet heel hevig is, maar er loopt er hier in de buurt één rond die ik alleen maar in zijn eentje zie, keihard aan het jagen (merkt mijn honden niet eens op) en het baasje kom ik dan ergens 300 meter verderop tegen met een wanhopig gezicht.
Aangezien Guus gecastreerd is, zou ik al helemaal geen problemen verwachten met een tweede reu erbij, zeker als je ziet dat hij reuen juist erg leuk vindt. Amoz (ook gecastreerd) was ook supermakkelijk met andere reuen, intact of gecastreerd. Je hebt hem gezien met Manu, helemaal verzot op grote, stoere reuen. Maar ook kleine of gecastreerde reuen (zoals Arlo) ging altijd prima.