James was vandaag bij de dierenarts voor zijn inenting.
Er werd ook naar zijn anaalklieren gekeken en die bleken vol te zijn.
Het was echter moeilijk er uit te krijgen omdat het hard was.
De dierenarts raadde aan om ze elke 6/8 weken te laten uit knijpen.
Is dit wel een goed idee ?
anaalklieren uit knijpen
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: anaalklieren uit knijpen
Ik vind dat geen goed idee. Je kunt er beter voor zorgen dat zijn ontlasting wat steviger wordt, dan legen die anaalklieren zich vanzelf.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Zijn ontlasting is altijd stevig.
Zelf in de gaten houden en zelf leren. Iedere trimster kan het je voordoen.
De ene hond heeft inderdaad veel sneller volle anaalklieren dan de ander. Je kunt ook voelen als ze vol zitten. Dan leegdrukken met de hondenkont naar de partner gekeerd want er moet ook wat te lachen zijn.
De ene hond heeft inderdaad veel sneller volle anaalklieren dan de ander. Je kunt ook voelen als ze vol zitten. Dan leegdrukken met de hondenkont naar de partner gekeerd want er moet ook wat te lachen zijn.
en knijper op je neus.Nanna schreef: ↑18 sep 2024, 10:30 Zelf in de gaten houden en zelf leren. Iedere trimster kan het je voordoen.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Hard moeten knijpen zou ik niet blij mee zijn, dan is legen misschien irriterend? Maarja, als ze te vol blijven zitten en gaan ontsteken ben je ook niet blij Misschien als je het bijhoudt dat het dan minder indikt?
Mies leegt ze niet voldoende met poepen. Ze heeft drollen waar je iemand mee een blauwe plek kan gooien, dus dat kan probleem niet zijn.
Bij haar is het wel dun en als ze overvol zijn dan leegt ze ze bij opwinding. Vaak is dat dan bij bezoek op schoot of het irriteert haar zelf en dan legen ze bij sleetje rijden op het vloerkleed. Ik leeg ze dus regelmatig voor haar
Bij haar is dat ontzettend makkelijk: staart omhoog zodat ze wat naar buiten gedrukt worden, knijpen op 2 en 10 uur en het spuit tegen de douchewand aan
Mies leegt ze niet voldoende met poepen. Ze heeft drollen waar je iemand mee een blauwe plek kan gooien, dus dat kan probleem niet zijn.
Bij haar is het wel dun en als ze overvol zijn dan leegt ze ze bij opwinding. Vaak is dat dan bij bezoek op schoot of het irriteert haar zelf en dan legen ze bij sleetje rijden op het vloerkleed. Ik leeg ze dus regelmatig voor haar
Bij haar is dat ontzettend makkelijk: staart omhoog zodat ze wat naar buiten gedrukt worden, knijpen op 2 en 10 uur en het spuit tegen de douchewand aan
Constant blijven leeg knijpen lijkt me niet verstandig.
Maar over 6 weken kijken of de klieren nu wel geleegd zijn lijkt me wel zinvol.
Maar over 6 weken kijken of de klieren nu wel geleegd zijn lijkt me wel zinvol.