De genen van Monza 21/11 nieuwe video
Re: De genen van Monza
Echt de eerste keer? Indrukwekkend hoor.
Ja, ze heeft eerder 1x in de pen met een aantal schapen gestaan maar ze wil ze van nature blokkeren/stil zetten. Dus vanaf nu een paar keer per maand een paar minuutjes bij de schapen waar ze haar ei in kwijt kan.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Geweldig.
- ellen en de birmanen
een natuurtalent
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Goed zo Monza!
Ja absoluut!
Ze gaat nu wat vaker bij de schapen en dat heeft ze ook wel nodig en ik geniet er erg van om haar aan het werk te zien :-).
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Re: De genen van Monza 21/11 nieuwe video
Heel mooi!
Fantastisch hondje. Ik (leek) vindt het alleen best zielig dat die schapen dat waarschijnlijk steeds moeten ondergaan. Maar ik snap ook wel dat de honden het anders niet kunnen leren.
Je hebt zeker een punt, En honden mogen zeker (althans de manier hoe ik train en waar ik train) niet lukraak bij de schapen want het welzijn van de schapen staat zeker ook hoog en je kan dit echt niet bij alle schapen doen. In Monza haar geval is ze er niet op uit om de schapen op te jagen/na te jagen wat je bij jonge honden wel ziet daarom mag ze ook al op het ‘grotere’ veld en haar instinct op deze manier volgen.
Dan nog als sidenote niet alleen naar jou maar in het algemeen als ik echt goed er over nadenk is eigenlijk alles wat ik/we met de honden doen egoïstisch/zielig ze kiezen zelf niet om te sporten ed.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Wat doet ze het goed!
Dank voor je uitleg. En zoals ik al zei ik snap het wel. En ik begrijp ook dat je erg geniet hoe ze aan het werk is. Heel mooi om te zien.jenn90 schreef: ↑22 nov 2024, 09:20Je hebt zeker een punt, En honden mogen zeker (althans de manier hoe ik train en waar ik train) niet lukraak bij de schapen want het welzijn van de schapen staat zeker ook hoog en je kan dit echt niet bij alle schapen doen. In Monza haar geval is ze er niet op uit om de schapen op te jagen/na te jagen wat je bij jonge honden wel ziet daarom mag ze ook al op het ‘grotere’ veld en haar instinct op deze manier volgen.
Dan nog als sidenote niet alleen naar jou maar in het algemeen als ik echt goed er over nadenk is eigenlijk alles wat ik/we met de honden doen egoïstisch/zielig ze kiezen zelf niet om te sporten ed.
jenn90 schreef: ↑22 nov 2024, 09:20Je hebt zeker een punt, En honden mogen zeker (althans de manier hoe ik train en waar ik train) niet lukraak bij de schapen want het welzijn van de schapen staat zeker ook hoog en je kan dit echt niet bij alle schapen doen. In Monza haar geval is ze er niet op uit om de schapen op te jagen/na te jagen wat je bij jonge honden wel ziet daarom mag ze ook al op het ‘grotere’ veld en haar instinct op deze manier volgen.
Wij noemen het "sporten", de honden vast niet.
Voor de honden is het in een aantal "sporten" doen waar ze voor zijn gemaakt, dus wat ze instinctief graag doen.
En zo lang ze daar van genieten lijkt me dat voor die honden niet zielig?
Ik vind het prachtig om te kijken naar wat Monza zo van nature laat zien.