op tong gebeten?

Plaats reactie
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

op tong gebeten?

Bericht door Gudrun »

We zijn ons echt rotgeschrokken ...
Richaarke zat onder het verse rode bloed daarnet. Een volledige voorpoot, stuk borst en rond zijn mond.
Nagekeken, overal gezocht en gevoeld, niks te vinden. Vreemd.
Ri'tje gewassen en terug samen tv kijken.
Iets later vind ik het naar bloed ruiken, even Richtar checken, deze keer alle poten en stuk buik onder het bloed :O:
Nogmaals goed nagekeken, leek uit zijn mond te komen?? Geen losse tandjes, nergens iets scherps te voelen, maar wel een bloederige tong, eerder onderkant denk ik voor zover ik het kon zien.
Ri nogmaals afgespoeld en een 45 minuten in een handdoek gewikkeld op schoot.
Hij is nogal obsessief met likken altijd (vloer maar ook poten) en ik vermoed dus dat hij "iets" met zijn tong gedaan heeft en dat dan met likken terug open ging of zo...
Nu slaapt hij gelukkig dus hopelijk is het nu echt gestopt.
Wat zou dit geweest zijn?
runninggirl
Posts in topic: 1
Honden: 3

Re: op tong gebeten?

Bericht door runninggirl »

Brrr ja een tong kan flink bloeden. Is ons eens overkomen met Jura tijdens spelen met een witte bulldog. Die hele hond rood binnen no-time. Bange kindjes die dachten dat de honden aan het vechten waren. :wat:
Kan gewoon met een eigen hoektand zijn gebeurd?
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Babs heeft het ook wel eens gehad tijdens een wandeling. Niks aan de hand en ik kijk naar haar en zie een vuurrode baard waar bloed uitdrupt. Je schrikt je naar want het is ook niet een beetje bloed wat er dan uitkomt. Ik haar onderzoeken en zag ik een piepklein gaatje in haar tong. Misschien in haar tong gebeten. Of in een priktak die ze uit haar vacht probeerde te trekken?
Loop je daar in het bos, met een hond die het bloed dik om de bek heeft, wandelaars schrik aan te jagen 🤣
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ja, dat kan inderdaad flink bloeden. Mila heeft het als jonge hond ook een paar keer gehad tijdens het spelen en de eerste keer schrok ik me ook wezenloos van al dat bloed. Nu heeft ze het gelukkig nooit meer.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Jaap was met z'n tong tegen een rozenstruik aan gaan staan. Ook zo'n bloedbad.
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ja het moet wel zo iets geweest zijn. Gek, ik heb het werkelijk nog nooit bij iemand gehad.
Ik heb hem de hele dag nog goed in de gaten gehouden (arme Richaar, elke keer in dat bekkie kijken en zien of hij niet toch ergens naar binnen toe bloedde nu en zijn tandvlees niet bleek werd) maar hij is echt in orde. Over overbezorgd baasje gesproken...
Plaats reactie