Tessie
- Dirkje
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Re: Tessie
Hee, Tessie ken ik niet. Klinkt hoopvol.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 08:24 Heeft er hier al iemand ervaring met het relatief nieuwe middel Tessie?
https://www.uu.nl/sites/default/files/I ... 202023.pdf
Dirkje krijgt al jaren Alprazolam vanaf de kerst tot begin januari.
Alleen Otje blijkt - ook in het dagelijks leven - overgevoelig voor geluiden. Dat komt vaak in meer of mindere mate voor bij BC’s.
Otje heeft de hoofdprijs. Hij kan uren van slag zijn door geluiden die wij nauwelijks registreren. (Ik ben van mening dat hier beter op geselecteerd moet worden bij het fokken met dit ras.)
Hij is net een jaar. Te jong voor zo’n zwaar middel als Alprazolam vind ik. Wellicht is Tessie wat. Ik ga eens informeren. Bedankt voor de tip!
Wat supersneu voor Otje. Misschien een raar idee maar zijn oordopjes niks voor het dagelijks leven?
- Susam
- Posts in topic: 4
- Welke: Podengo kruising
ah wat naar! Ik kwam dit middel tegen bij de cursus vuurwerkangst en het zag er inderdaad goed en hoopvol uit, ik hoop dat het wat voor jullie kan betekenen. Heb je wel eens aan adaptil gedacht of gebruikt mocht Tessie niet geschikt zijn? Er zijn studies gedaan naar al dat soort middelen en dat is zo'n beetje het enige dat bewezen werkt? Voor Sambal heb ik het destijds ook ingezet en het deed wel degelijk wat maar in zijn geval te weinig en zijn we toch met medicatie moeten starten (die we nu aan het afbouwen zijn).Dirkje schreef: ↑11 okt 2024, 14:03Hee, Tessie ken ik niet. Klinkt hoopvol.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 08:24 Heeft er hier al iemand ervaring met het relatief nieuwe middel Tessie?
Alleen Otje blijkt - ook in het dagelijks leven - overgevoelig voor geluiden. Dat komt vaak in meer of mindere mate voor bij BC’s.
Otje heeft de hoofdprijs. Hij kan uren van slag zijn door geluiden die wij nauwelijks registreren. (Ik ben van mening dat hier beter op geselecteerd moet worden bij het fokken met dit ras.)
Hij is net een jaar. Te jong voor zo’n zwaar middel als Alprazolam vind ik. Wellicht is Tessie wat. Ik ga eens informeren. Bedankt voor de tip!
- Dirkje
Wellicht. Geen idee waar ik die kan kopen. Hij heeft alleen enorme grote oren, ik weet niet of die doppen dan in z’n hoofd verdwijnen.
Echte gehoorbeschermers had ik ook al naar gekeken maar die kosten honderden euro’s.
Voor een experiment vind ik dat te duur. Een zachte band om zijn hoofd en oren vind hij ook niet leuk. Dan zou hij dat eerst moeten leren accepteren.
- Dirkje
Adaptil deed niet veel bij Dirkje. Het enige wat haar echt helpt is Alprazolam in combinatie met aandacht en spelen.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 16:18ah wat naar! Ik kwam dit middel tegen bij de cursus vuurwerkangst en het zag er inderdaad goed en hoopvol uit, ik hoop dat het wat voor jullie kan betekenen. Heb je wel eens aan adaptil gedacht of gebruikt mocht Tessie niet geschikt zijn? Er zijn studies gedaan naar al dat soort middelen en dat is zo'n beetje het enige dat bewezen werkt? Voor Sambal heb ik het destijds ook ingezet en het deed wel degelijk wat maar in zijn geval te weinig en zijn we toch met medicatie moeten starten (die we nu aan het afbouwen zijn).Dirkje schreef: ↑11 okt 2024, 14:03Hee, Tessie ken ik niet. Klinkt hoopvol.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 08:24 Heeft er hier al iemand ervaring met het relatief nieuwe middel Tessie?
Bij elke knal gooien we even over met een zachte bal. Heel rustig. Inmiddels komt ze meteen naar me toe met haar fluffy bal als ze harde geluiden hoort.
Door de Alprazolam bleef ze bereikbaar zodat ik haar dat kon aanleren.
- Susam
deze zijn iets goedkoper eventueel? https://www.dogcases.nl/product-page/ge ... cs-ear-proDirkje schreef: ↑11 okt 2024, 23:02Wellicht. Geen idee waar ik die kan kopen. Hij heeft alleen enorme grote oren, ik weet niet of die doppen dan in z’n hoofd verdwijnen.
Echte gehoorbeschermers had ik ook al naar gekeken maar die kosten honderden euro’s.
Voor een experiment vind ik dat te duur. Een zachte band om zijn hoofd en oren vind hij ook niet leuk. Dan zou hij dat eerst moeten leren accepteren.
- Susam
dan werkt dat inderdaad het beste, bij severe angst zijn medicijnen gewoon nodig. Sam had hetzelfde, adaptil voor alleen al de dagelijkse geluiden, maar bij vuurwerk was en is er echt meer nodig. Wat super dat ze de bal al komt brengen bij knallen!Dirkje schreef: ↑11 okt 2024, 23:10Adaptil deed niet veel bij Dirkje. Het enige wat haar echt helpt is Alprazolam in combinatie met aandacht en spelen.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 16:18ah wat naar! Ik kwam dit middel tegen bij de cursus vuurwerkangst en het zag er inderdaad goed en hoopvol uit, ik hoop dat het wat voor jullie kan betekenen. Heb je wel eens aan adaptil gedacht of gebruikt mocht Tessie niet geschikt zijn? Er zijn studies gedaan naar al dat soort middelen en dat is zo'n beetje het enige dat bewezen werkt? Voor Sambal heb ik het destijds ook ingezet en het deed wel degelijk wat maar in zijn geval te weinig en zijn we toch met medicatie moeten starten (die we nu aan het afbouwen zijn).Dirkje schreef: ↑11 okt 2024, 14:03
Hee, Tessie ken ik niet. Klinkt hoopvol.
Bij elke knal gooien we even over met een zachte bal. Heel rustig. Inmiddels komt ze meteen naar me toe met haar fluffy bal als ze harde geluiden hoort.
- Dirkje
Wellicht. Bedankt voor de link.Susam schreef: ↑12 okt 2024, 06:21deze zijn iets goedkoper eventueel? https://www.dogcases.nl/product-page/ge ... cs-ear-proDirkje schreef: ↑11 okt 2024, 23:02Wellicht. Geen idee waar ik die kan kopen. Hij heeft alleen enorme grote oren, ik weet niet of die doppen dan in z’n hoofd verdwijnen.
- Dirkje
Ja, dat is erg fijn.Susam schreef: ↑12 okt 2024, 06:23dan werkt dat inderdaad het beste, bij severe angst zijn medicijnen gewoon nodig. Sam had hetzelfde, adaptil voor alleen al de dagelijkse geluiden, maar bij vuurwerk was en is er echt meer nodig. Wat super dat ze de bal al komt brengen bij knallen!Dirkje schreef: ↑11 okt 2024, 23:10Adaptil deed niet veel bij Dirkje. Het enige wat haar echt helpt is Alprazolam in combinatie met aandacht en spelen.Susam schreef: ↑11 okt 2024, 16:18
ah wat naar! Ik kwam dit middel tegen bij de cursus vuurwerkangst en het zag er inderdaad goed en hoopvol uit, ik hoop dat het wat voor jullie kan betekenen. Heb je wel eens aan adaptil gedacht of gebruikt mocht Tessie niet geschikt zijn? Er zijn studies gedaan naar al dat soort middelen en dat is zo'n beetje het enige dat bewezen werkt? Voor Sambal heb ik het destijds ook ingezet en het deed wel degelijk wat maar in zijn geval te weinig en zijn we toch met medicatie moeten starten (die we nu aan het afbouwen zijn).
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik heb even voor je gezocht op Vinted. Misschien is dit nog wat (wel roze ):Dirkje schreef: ↑12 okt 2024, 09:47Wellicht. Bedankt voor de link.Susam schreef: ↑12 okt 2024, 06:21deze zijn iets goedkoper eventueel? https://www.dogcases.nl/product-page/ge ... cs-ear-proDirkje schreef: ↑11 okt 2024, 23:02
Wellicht. Geen idee waar ik die kan kopen. Hij heeft alleen enorme grote oren, ik weet niet of die doppen dan in z’n hoofd verdwijnen.
https://www.vinted.nl/items/4922996524- ... -kopbtboy?
- Dirkje
Wat lief! Bedankt voor de moeite.CatnDog schreef: ↑12 okt 2024, 16:48 Ik heb even voor je gezocht op Vinted. Misschien is dit nog wat (wel roze ):
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Graag gedaan, hoorDirkje schreef: ↑12 okt 2024, 19:41Wat lief! Bedankt voor de moeite.CatnDog schreef: ↑12 okt 2024, 16:48 Ik heb even voor je gezocht op Vinted. Misschien is dit nog wat (wel roze ):