Reversing sneezing

Plaats reactie
Smoushond
Posts in topic: 8

Reversing sneezing

Bericht door Smoushond »

Nou ik ben weer 10 jaar ouder 😮 Bertus had net zijn eten op en veegt dan altijd met veel opwinding zijn bek af aan de bank
Maar ik hoorde hem ineens snurken en dat bleef maar doorgaan
Reversing sneezing dus ,maar het duurde best lang ( paar minuten) en hij was er best van onder de indruk

Toen hij uiteindelijk weer normaal kon ademen nadat ik hem een tijdje had gerustgesteld en over zijn keel had gewreven en zijn neus had dicht gehouden besloot ik even met hem naar buiten te gaan voor frisse lucht

Hij liep wat mat mee ,niks trekken aan de lijn totdat hij een kat zag en jawel trekken en weer snurken 😞
Nu maar even bijkomen want ik moet werken en laat hem niet fijn achter ,kon gelukkig wat later beginnen

Ik heb gisteren geschilderd in huis en heb zelf ook last van de verflucht zou dit het uit kunnen lokken?
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Reversing sneezing

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi heeft dit ook gehad, ik zeg gehad want al jaren niet meer gedaan. Eerste keer ben ik naar de d.a gegaan want ik dacht ook dat er iets dwars zat, eenmaal daar samen een tijdje zitten loeren naar dr maar niks meer. Later heeft ze dit nog een aantal keer gehad, ik deed dan niets met de neus of mond, ging alleen even naast haar zitten, ze was zelf ook niet in paniek.
Of het door een luchtje getriggerd wordt weet ik niet, want als Mo in de auto zit en ik mn ramenwisser aanzette, heb ik eens dat spul gehad met een citroenlucht..en dan begon Mo flink te niezen..maar geen reversed sneezing, gewoon normaal flinke niesbui.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik deed altijd ff neus en bek dicht paar seconden " slikken " en klaar
T lijkt Naarder dan het is.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

ja, ik doe ook wat Hewi doet (en jij), 1 neusgat dicht, over keel wrijven en proberen af te leiden. De eerste keer dat hij dat deed schrok ik me ook ellendig. Nu doet ie t eigenlijk nooit meer. Paar minuten vind ik best lang!
Nanna
Posts in topic: 1

Bericht door Nanna »

Tsja. Ik heb ook weleens een hik- of niesbui. Geen hond die meelij met me heeft.
Dus van de weeromstuit zit ik dan te lachen om die rare bekken die ze er bij trekken. Snurk maar een end an. Het is ongevaarlijk.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hè bah,ikkom net thuis en hij is blij en door de opwinding begint hij weer 😕
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Hewi schreef: 16 okt 2024, 10:21 Ik deed altijd ff neus en bek dicht paar seconden " slikken " en klaar
Dat doe ik ook :ok:
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Mies steekt héél vaak haar neus in holen om dan eens goed te snuiven of er iemand thuis is. Dat levert haar zeer regelmatig reverse sneezing op want zand/aarde inademen door je neus triggert dat blijbaar :mrgreen:

Een naar geluid en ze kunnen even niks anders maar het gaat echt vanzelf over. Mies is inmiddels 13 jaar en heeft het dus maandelijks zo niet wekelijks wel. Meestal doe ik alleen even neus dichthouden zodat ze slikt. Komt het terug dan houd ik haar iets heel lekkers maar plakkerig/nat voor. Beetje extra speekselaanmaak stimuleren en dan oplikken helpt meestal prima om de ergste irritatie weg te halen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Dat neus en bek dichthouden deed ik maar hielp niet . We hebben net een uur gewandeld en dat ging goed. Hij was wel wat rustiger dan normaal en had wat slappe ontlasting. Heavy had gisteren ook al gespuugd dus misschien heerst er wat

Verder heb ik de voordeur open gezet om te ventileren en de luchtreiniger aan
En hij krijgt vlees vanavond
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hewi schreef: 16 okt 2024, 10:21 Ik deed altijd ff neus en bek dicht paar seconden " slikken " en klaar
Ja dat doe ik bij Heavy ook en deed ik bij Jip ook maar dat hielp niet hij kwam er niet uit,ik heb zelf trouwens ook een opgezette keel 😕
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Susam schreef: 16 okt 2024, 10:51 ja, ik doe ook wat Hewi doet (en jij), 1 neusgat dicht, over keel wrijven en proberen af te leiden. De eerste keer dat hij dat deed schrok ik me ook ellendig. Nu doet ie t eigenlijk nooit meer. Paar minuten vind ik best lang!
Ik doe alle 2 dicht:) nie te lang totdat ze slikken.
Niet zo druk maken en ik zou hem al helemaal niet gelijk op ander voer zette
Groetjes Heidi

Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Smoushond schreef: 16 okt 2024, 14:15
Ja dat doe ik bij Heavy ook en deed ik bij Jip ook maar dat hielp niet hij kwam er niet uit,ik heb zelf trouwens ook een opgezette keel 😕
Misschien is het schilderwerk toch mede oorzaak?
Lekker door laten luchten vandaag, het is warm genoeg voor deuren en ramen open (hier tenminste :P dus hopelijk bij jou ook)
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Het kan ook door kennelhoest komen. Vervelend maar gaat vanzelf over.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hij heeft net ook gespuugd ,denk inderdaad kennelhoest dus maar even afwachten 😉
Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

beterschap voor hem!
Gretha
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Bronco heeft het zijn hele leven regelmatig gedaan en Tux doet het ook af en toe.
Het klinkt inderdaad niet fijn en het ziet er niet leuk uit, maar kwaad kan het niet. Bij Bronco hield ik ook altijd even zijn neusgaten dicht, bij Tux niet. Die denkt bij iedere handeling dat je haar gaat vermoorden.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hij heeft duidelijk een irritatie van neus en of keel. Hij ademt wel gewoon maar bij de minste opwinding of zelfs snuffelen buiten begint hij weer een snurkend geluid te maken
Afbeelding
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

geen grasaar in de neus?
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Mo-yi schreef: 16 okt 2024, 21:38 geen grasaar in de neus?
Nee die staan hier niet ,hij begint alweer ondeugend te worden dus zal wel meevallen 😉
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Na 3 dagen snurken wat maar niet minder werd begon hij vandaag dan ook echt te hoesten. Droge hoest en soms met wat slijm ophoesten . Kennelhoest dus 😉 beetje rustig aan doen en af en toe wat honing en dan zal het weer wel overgaan . Heavy heeft zoals gewoonlijk nergens last van 😂
Afbeelding
Plaats reactie