Roemeense herder? Karpatische kruising
Roemeense herder? Karpatische kruising
Ook hier een probleem met een opvanghond uit Roemenië, type Carpatische herdershond.( Ciobanesc Romanesc?)
Reu tien maanden oud, sinds twee maanden bij jong stel op een appartementje. Gaat goed met hem maar niet met haar. Begint haar dusdanig agressief te benaderen dat ze haar slaapkamer niet uit durft tot haar vriend thuis komt.
Ik heb ze ontmoet en zie wat er fout gaat met een volgens mij normale puber reu die positie aan het bepalen is. Maar ze willen er toch vanaf en dan wel naar een plek waar hij beter op zijn plaats is. In de ontmoeting met Yuna ging het prima, behalve dat hij haar een beetje teveel in haar kruis tastte en daar was ze op den duur niet van gediend. Hij kan ook supergoed met katten dankzij de kat des huizes die geen nee accepteert.
Weet iemand een plek? Of heeft iemand advies? De stichting neemt hem niet terug maar meldde wel iets over hondencampus.nl? Is dat bekend bij iemand?
Is een erg mooie hond trouwens, doet me wel een beetje aan een berner denken qua kop.
*Aanvulling krijg net te horen dat het een 'geteste definitieve kruising is van de rassen: ciobanesc romensch mioritic en ciobanesc romensch karpast.'
Reu tien maanden oud, sinds twee maanden bij jong stel op een appartementje. Gaat goed met hem maar niet met haar. Begint haar dusdanig agressief te benaderen dat ze haar slaapkamer niet uit durft tot haar vriend thuis komt.
Ik heb ze ontmoet en zie wat er fout gaat met een volgens mij normale puber reu die positie aan het bepalen is. Maar ze willen er toch vanaf en dan wel naar een plek waar hij beter op zijn plaats is. In de ontmoeting met Yuna ging het prima, behalve dat hij haar een beetje teveel in haar kruis tastte en daar was ze op den duur niet van gediend. Hij kan ook supergoed met katten dankzij de kat des huizes die geen nee accepteert.
Weet iemand een plek? Of heeft iemand advies? De stichting neemt hem niet terug maar meldde wel iets over hondencampus.nl? Is dat bekend bij iemand?
Is een erg mooie hond trouwens, doet me wel een beetje aan een berner denken qua kop.
*Aanvulling krijg net te horen dat het een 'geteste definitieve kruising is van de rassen: ciobanesc romensch mioritic en ciobanesc romensch karpast.'
Re: Roemeense herder? Karpatische kruising
Mooie hond ! Wel een beetje pittig. Heb helaas geen opvangtips.
De stichting heeft gewoon zorgplicht naar deze hond toe lijkt mij.
Dan moet je maar niet van die moeilijker rassen / kruisingen naar hier halen.
Leuk dat je er weer bent overigens
Dan moet je maar niet van die moeilijker rassen / kruisingen naar hier halen.
Leuk dat je er weer bent overigens
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Terugbrengen naar land van herkomst. Dat gaat hier niks worden met zo’n hond.
Wat haalt zo’n halfgare stichting zich ook in het hoofd om van die ongeciviliseerde berghondgevallen hierheen te hijsen.
Wat haalt zo’n halfgare stichting zich ook in het hoofd om van die ongeciviliseerde berghondgevallen hierheen te hijsen.
Terugbrengen naar land van herkomst is hetzelfde als een asiel pitbull teruggeven aan de baas die hem dumpte. Dat doe je een hond natuurlijk niet aan. Misschien naar een kundig asiel? Ik zag trouwens precies zo'n hond op marktplaats laatst. Of was dat deze?
Vind hem trouwens veel meer lijken op een Alabai dan op een Carpatin.
Geen van beiden trouwens gedroomde huishonden. Veel succes met het slijten aan een geschikt adres. Als ie maar niet hier in de buurt komt wonen.
Geen van beiden trouwens gedroomde huishonden. Veel succes met het slijten aan een geschikt adres. Als ie maar niet hier in de buurt komt wonen.
- Susam
- Posts in topic: 2
- Welke: Podengo kruising
Ik ga eens met de schaapsherder die dit soort honden als kuddebewakers voor de hond heeft overleggen of hij iemand weet. Zeker niks voor op een appartement zonder "baan" voor deze hond. Prachtig beest, geen huishond. :/
Er moet door een stichting gewoon goed gekeken worden waar zo'n hond geplaatst word , net als toekomstige eigenaren zich ook eens moeten verdiepen in wat ze in huis halen.
De stichting heeft hem ‘gered’ en de nieuwbakken bazen prevelen dattet an de opfoeding leg.
En klaar ben je.
Precies. Ik word ook wel moe van de kopers. De stichting redt honden. Inderdaad nogal een verantwoordelijkheid kwa wat ze hier halen en zeker niet slim of handig om kuddebewakers te halen. Soms gaat dat prima. Vaak niet. Er zijn natuurlijk ook wel mensen die zo'n hond wel kunnen houden. Dus soms een meenemen als je er baasjes voor hebt is prima. Maar de toekomstige bazen hebben ook wel een verantwoordelijkheid. Tijdens het tikken begint mijn gevoel wel iets te veranderen. Want die gaan natuurlijk ook af op wat stichtingen zeggen. Leuke golden kruising of Berner kruising en dan is het natuurlijk lastig bij de kopers neer te leggen als het ineens een alabai of maremmen hond uit Italië blijkt.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dat doet me denken aan dit topic:
viewtopic.php?t=7605
Grote kuddebewakers zien er vaak uit als een leuke grote golden of doodle, maar het zijn geen goldens of doodles. Ik denk dat zowel stichtingen als de baasjes zich verkijken op succesvolle adoptiekansen van zo'n hond in Nederland.
viewtopic.php?t=7605
Grote kuddebewakers zien er vaak uit als een leuke grote golden of doodle, maar het zijn geen goldens of doodles. Ik denk dat zowel stichtingen als de baasjes zich verkijken op succesvolle adoptiekansen van zo'n hond in Nederland.
Nou, mooi om mee te wonen en wandelen in wolvengebied.
Zijn er serieus DNA testen beschikbaar die deze rassen al hebben? Ik kan het niet geloven
Zijn er serieus DNA testen beschikbaar die deze rassen al hebben? Ik kan het niet geloven
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb enkel wat ervaring met de mioritic en dat was geen zuivere maar ik zou dat idd niet bij een jong gezin op Zwenkgras 5 in Almere (of iets vergelijkbaars) plaatsen.
Ontzettend leuke honden, maar wel voor bijvoorbeeld een boerderij of groot terrein waar ze mogen doen waar ze ooit voor gefokt/gecreëerd zijn: zelfstandig hun kudde/terrein bewaken.
Degene die ik meemaakte heeft mij met zijn bek gecorrigeerd omdat ik hem dacht opzij te duwen na een paar keer verbaal aangegeven te hebben dat hij niet zo ongeveer op mijn bord eten mocht met zijn bakkes.
Niet hard ofzo, ik had hooguit een rood plekje wat binnen een uurtje weer wegtrok maar dat wil je gewoon niet hebben bij kinderen of visite.
Hij ging ook in een andere ruimte zogauw er kinderen over de vloer kwamen en de betreffende kinderen mochten niet in de buurt van die ruimte komen.
En bij volwassen visite werd hij op zijn plaats gestuurd en moest daar blijven tot de visite weer weg was, bij onberekenbare visite ging hij in de andere ruimte.
Hij had ook maar 1 baas, de rest vh gezin werd geaccepteerd maar dat was het dan ook.
Ontzettend leuke honden, maar wel voor bijvoorbeeld een boerderij of groot terrein waar ze mogen doen waar ze ooit voor gefokt/gecreëerd zijn: zelfstandig hun kudde/terrein bewaken.
Degene die ik meemaakte heeft mij met zijn bek gecorrigeerd omdat ik hem dacht opzij te duwen na een paar keer verbaal aangegeven te hebben dat hij niet zo ongeveer op mijn bord eten mocht met zijn bakkes.
Niet hard ofzo, ik had hooguit een rood plekje wat binnen een uurtje weer wegtrok maar dat wil je gewoon niet hebben bij kinderen of visite.
Hij ging ook in een andere ruimte zogauw er kinderen over de vloer kwamen en de betreffende kinderen mochten niet in de buurt van die ruimte komen.
En bij volwassen visite werd hij op zijn plaats gestuurd en moest daar blijven tot de visite weer weg was, bij onberekenbare visite ging hij in de andere ruimte.
Hij had ook maar 1 baas, de rest vh gezin werd geaccepteerd maar dat was het dan ook.
- Omega
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Nog niet zolang geleden hebben vage kennissen ook een kruising met karpatische herder geadopteerd. Volgens de beschrijving was een echte knuffelbeer en vond hij alle mensen en andere honden gezellig en leuk. Ja, hij was ook nog geen jaar oud, ik vind daar wat van als je dit type honden hiernaartoe haalt en niet weet wat voor types het zijn/geen eerlijke beschrijving geeft. Hond is binnen twee weken ook alweer terug gegaan, gelukkig een stichting die wel zijn verantwoordelijkheid nam. De vrouw des huizes was twee keer gebeten en hij bleek de pubers die op bezoek kwamen bij hun pubers helemaal niet gezellig te vinden.
- Susam
- Welke: Podengo kruising
helaas geen plek bij de schapenkudde voor deze hond, de pilot in onze gemeente is afgelopen (we hebben ook geen wolven) en de Roemeense herders zijn overgegaan naar een kudde waar er wel wolven zijn.
Nee dat was niet deze. Het besluit is gisteren genomen dat de hond moet gaan. Met veel tranen van de jongeman, die zich al sterk gehecht heeft aan het dier en er ook geen problemen mee ondervindt. Hij dacht het ook wel te kunnen met dit ras omdat hij echt veel ervaring heeft met honden, ook met minder gemakkelijke types. Maar het is zijn partner die niet weet hoe ze ermee om moet gaan, maar uit liefde al een paar knauwen heeft geaccepteerd.
Ik herken dus veel uit bovenstaande. Op internet wordt dit ras omschreven als vriendelijke huishond, trouw aan het eigen gezin en diens kinderen. Tja... Ik vond hem ook prima te doen, maar hij was slechts op bezoek natuurlijk. Dat hij wel bij andere honden en bij katten kan is in zijn voordeel. Terug naar Roemenië willen ze echt niet, geen vertrouwen in. De stichting komt wel met veel, ook zinnige, adviezen. Alleen hem opvangen doen ze dus niet.
Ik hoop dat die hondencampus wat kan betekenen..
Dit gaat helaas niet goed aflopen.
Er wordt nu geprobeerd om een d.a. te vinden die met de hulp van de hondenbrigade de hond een spuitje wil komen geven. Hond valt nu ook de jonge man en diens vader aan. En geen enkele organisatie wil het met hem proberen.
Er wordt nu geprobeerd om een d.a. te vinden die met de hulp van de hondenbrigade de hond een spuitje wil komen geven. Hond valt nu ook de jonge man en diens vader aan. En geen enkele organisatie wil het met hem proberen.
Verbaast je dat?
Wat bedoel je? Dat het escaleert of dat de organisaties geen thuis geven? En het merendeel van de dierenartsen.
Nu blijkt dat de hond een schedelfractuur heeft gehad in het thuisland. Je vraagt je af of dat er wat mee te maken heeft. Omdat hij zo onvoorspelbaar schakelt van lief naar in de aanval.
Nu blijkt dat de hond een schedelfractuur heeft gehad in het thuisland. Je vraagt je af of dat er wat mee te maken heeft. Omdat hij zo onvoorspelbaar schakelt van lief naar in de aanval.
Dat geen organisatie hier zijn handen aan wil branden vind ik wel begrijpelijk.
Of die schedelfractuur heeft geleid tot hersenschade is niet maar na te gaan, maar deze hond lijkt het beste af te zijn met inslapen.
Of die schedelfractuur heeft geleid tot hersenschade is niet maar na te gaan, maar deze hond lijkt het beste af te zijn met inslapen.
Die hele hond had hier NOOIT naar toe gehaald moeten worden. Ook niet toen ie nog een schattig pupje was. Je WEET dat het een berghond is en dat die niet in grijstinten denken. Daar zijn veel te weinig goede eigenaars voor te vinden. Je mag rekenen op fout lopen. Wat nu dus ook gebeurt.
Schedelbreuk of niet, volgens mij wordt dat er wat bijgehaald. Ze hebben agressieve en onvoorspelbare karakters, wen er maar an. Dat is het type hond. Idioterie om dat hier als leuke gezinshond te slijten.
Had hem in Roemenie maar een spuit gegeven. Was die hele hond veel beter af geweest.
Maar goed, ik zie die handenwringende jankwolventruitruzen alweer voor me. Hij mot gered worden! En het leg eran hoe je hem opfoet. Stort toch in elkaar.
Schedelbreuk of niet, volgens mij wordt dat er wat bijgehaald. Ze hebben agressieve en onvoorspelbare karakters, wen er maar an. Dat is het type hond. Idioterie om dat hier als leuke gezinshond te slijten.
Had hem in Roemenie maar een spuit gegeven. Was die hele hond veel beter af geweest.
Maar goed, ik zie die handenwringende jankwolventruitruzen alweer voor me. Hij mot gered worden! En het leg eran hoe je hem opfoet. Stort toch in elkaar.
Dank je wel voor deze reactie, dat geeft steun.
Inmiddels een dierenarts gevonden die vanavond wil langskomen voor euthanasie. Arme kinderen, arme hond.
Inmiddels een dierenarts gevonden die vanavond wil langskomen voor euthanasie. Arme kinderen, arme hond.
Een treurig einde maar wellicht de enige oplossing.
Sterkte voor de betrokkene.