gezocht; hondenbed

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Mo-yi
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

gezocht; hondenbed

Bericht door Mo-yi »

Ik zoek een nieuw bed voor Mo-yi. Ze heeft al een normaal matras waar ze graag languit ligt. Haar favoriet nu is een dekbed op de grond waarvan ik aan drie kanten wat randen "vouw"als een soort stootkussen en dat vindt ze dus heerlijk.
Als ik online ga zoeken kom ik dan bij lounge of bedden uit die gelijk a 130,- zijn. Zo'n kleed voor op de bank met vast rol-kant is ook wel wat maar lijkt me wat dun.

of deze;
https://www.bol.com/nl/nl/p/pet-perfect ... oductTitle

dit is een beetje wat ik ook wel in mn hoofd heb.

Jullie nog suggesties?
Afbeelding
Mo-yi

Re: gezocht; hondenbed

Bericht door Mo-yi »

Ik zat laatst ook eens te kijken voor rieten manden, die hadden we vroeger en vind ik zelf ook wel heel mooi, lijkt me ook een lekkere stevige rand die toch wel wat meegeeft en toch steun geeft, alleen die zijn er niet veel meer. Ik zie wel rieten manden, heel prijzig en grijzig van kleur, niet meer echt dat rood/bruine ( ja eentje vond ik ).
Maar misschien is een bed wat prettiger voor dr
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 4

Bericht door Sekreetje »

En als je zo'n kleed voor op de bank nou op haar matras legt? Is het wel lekker wat dikker en heeft ze ook die randen om tegenaan te liggen. Of wil je echt van dat matras af, want dat kan natuurlijk ook. 😄
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Het model vd rieten mand heb je ook in kunststof, daar al eens naar gekeken?

Mijn honden zijn gek van deze 'knuffelkussens' trouwens:
https://zooplus.page.link/6ULuwAqmqjSX2QL9A
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Sekreetje schreef: 30 okt 2024, 09:57 En als je zo'n kleed voor op de bank nou op haar matras legt? Is het wel lekker wat dikker en heeft ze ook die randen om tegenaan te liggen. Of wil je echt van dat matras af, want dat kan natuurlijk ook. 😄
Ja daar dacht ik ook al aan inderdaad, maar dat ik haar dekbed er dan wat inleg zodat die rand er niet afkukelt..ofzoiets :mrgreen:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Loraine schreef: 30 okt 2024, 09:58 Het model vd rieten mand heb je ook in kunststof, daar al eens naar gekeken?

Die kunststoffen lijken me zo hard en weinig meegeven. een rieten lijkt me daarom wat fijner
ik kan het niet goed uitleggen volgens mij :P
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Dat knuffelkussen van de link is misschien ook een leuke ja, thanx!
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mo-yi schreef: 30 okt 2024, 10:20
Loraine schreef: 30 okt 2024, 09:58 Het model vd rieten mand heb je ook in kunststof, daar al eens naar gekeken?

Die kunststoffen lijken me zo hard en weinig meegeven. een rieten lijkt me daarom wat fijner
ik kan het niet goed uitleggen volgens mij :P
Ik snap het hoor, al vond ik zelf weinig verschil in de flexibiliteit.
Maar mocht je zo'n plastic mand in de dierenwinkel tegenkomen kun je natuurlijk altijd even testen 😊
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 2

Bericht door Hewi »

Tja ik heb een maxx nobel mand zon orthopedisch maar kodi was zo blij bij schoonzus die zo'n mand had. ..die kreeg hier ook 1. Zelfs mijn opvanger heeft alvast 1 van dr nieuwe baas. Op marktplaats staan ze nog weleens maar ze zijn idd tering duur. Wel waard dat wel.
Groetjes Heidi

Afbeelding
annnie
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Oh ja zo'n rieten had ik ooit voor Nelson. In het begin vond hij 'm een beetje eng omdat hij kraakte, maar daarna waardeerde hij het wel. Echt een lekkere rand om met je kop tegen aan te liggen vond ik m zelf niet hebben. Met kussen erin was het ook niet zo hoog.

Hij was ook zo'n hond die graag met z'n kop op iets lag en deze was favouriet.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... =535425.10
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-or ... xl_1313962

Deze heeft Heavy en dit is echt een heel fijn kussen. Ze ligt er graag op en komt er ook weer makkelijk af stappen. De hoes kan in de was en het kussen of eigenlijk de matras heeft een plastic hoes handig bij ongelukjes of als ze nat is van de regen.

Bertus ligt er ook graag op de teddy bovenlaag is lekker warm en het matras zelf is ook warm en niet te hard en stijf
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Mo-yi schreef: 30 okt 2024, 09:42 Ik zat laatst ook eens te kijken voor rieten manden, die hadden we vroeger en vind ik zelf ook wel heel mooi, lijkt me ook een lekkere stevige rand die toch wel wat meegeeft en toch steun geeft, alleen die zijn er niet veel meer. Ik zie wel rieten manden, heel prijzig en grijzig van kleur, niet meer echt dat rood/bruine ( ja eentje vond ik ).
Ik vind deze heel vaak in kringloopwinkels; fris tussen erbij kopen voor erin en voilà, klaar voor een paar tientjes!
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

annnie schreef: 30 okt 2024, 13:51 Oh ja zo'n rieten had ik ooit voor Nelson. In het begin vond hij 'm een beetje eng omdat hij kraakte, maar daarna waardeerde hij het wel. Echt een lekkere rand om met je kop tegen aan te liggen vond ik m zelf niet hebben. Met kussen erin was het ook niet zo hoog.

Hij was ook zo'n hond die graag met z'n kop op iets lag en deze was favouriet.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... =535425.10
dank je voor de link
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 30 okt 2024, 14:48 https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-or ... xl_1313962

Deze heeft Heavy en dit is echt een heel fijn kussen. Ze ligt er graag op en komt er ook weer makkelijk af stappen. De hoes kan in de was en het kussen of eigenlijk de matras heeft een plastic hoes handig bij ongelukjes of als ze nat is van de regen.

Bertus ligt er ook graag op de teddy bovenlaag is lekker warm en het matras zelf is ook warm en niet te hard en stijf
Dank je, ik zoek er alleen 1 die juist wel randen heeft, dat ze daar tegen aan kan hangen
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Heleboelie schreef: 30 okt 2024, 15:16
Mo-yi schreef: 30 okt 2024, 09:42 Ik zat laatst ook eens te kijken voor rieten manden, die hadden we vroeger en vind ik zelf ook wel heel mooi, lijkt me ook een lekkere stevige rand die toch wel wat meegeeft en toch steun geeft, alleen die zijn er niet veel meer. Ik zie wel rieten manden, heel prijzig en grijzig van kleur, niet meer echt dat rood/bruine ( ja eentje vond ik ).
Ik vind deze heel vaak in kringloopwinkels; fris tussen erbij kopen voor erin en voilà, klaar voor een paar tientjes!
Ook een goed tip, thanx
Afbeelding
galga's
Posts in topic: 1
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Kijk eens bij de manden/kussens van Petlando.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Mo-yi schreef: 30 okt 2024, 17:40
Smoushond schreef: 30 okt 2024, 14:48 https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-or ... xl_1313962

Dank je, ik zoek er alleen 1 die juist wel randen heeft, dat ze daar tegen aan kan hangen
Ok ,ik vind zelf een rieten mand ook heel mooi en gezellig maar de oude herder van mijn schoonmoeder kon daar op het laatst niet meer uitkomen . De opening is niet erg breed en de randen waren te hard om op te liggen met haar kop. Ook kon ze door ouderdom zich niet meer goed oprollen ( dat heeft Heavy nu ook) dus ik zou dan wel voor xxl gaan 😉
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 10
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Dit is niet omdat we ermee samen werken maar omdat ik het echt een top mand vind van Pelsbarn. Ding is stevig, Sambal rijdt er soms hele rondjes op, hoes is afwasbaar, het is traagschuim en ding kan nauwelijks kapot.

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

galga's schreef: 30 okt 2024, 18:33 Kijk eens bij de manden/kussens van Petlando.
dank je, die ga ik eens opzoeken
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 31 okt 2024, 07:40
Mo-yi schreef: 30 okt 2024, 17:40

Ok ,ik vind zelf een rieten mand ook heel mooi en gezellig maar de oude herder van mijn schoonmoeder kon daar op het laatst niet meer uitkomen . De opening is niet erg breed en de randen waren te hard om op te liggen met haar kop. Ook kon ze door ouderdom zich niet meer goed oprollen ( dat heeft Heavy nu ook) dus ik zou dan wel voor xxl gaan 😉
Oh daar zeg je wat ja..
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Susam schreef: 31 okt 2024, 08:21 Dit is niet omdat we ermee samen werken maar omdat ik het echt een top mand vind van Pelsbarn. Ding is stevig, Sambal rijdt er soms hele rondjes op, hoes is afwasbaar, het is traagschuim en ding kan nauwelijks kapot.

Afbeelding
Die heb ik voorbij zien komen, ziet er heeeel lekker uit. Hebben ze die ook met wat plattere stof of is alles fluffy?
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 10
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Mo-yi schreef: 31 okt 2024, 08:41
Susam schreef: 31 okt 2024, 08:21 Dit is niet omdat we ermee samen werken maar omdat ik het echt een top mand vind van Pelsbarn. Ding is stevig, Sambal rijdt er soms hele rondjes op, hoes is afwasbaar, het is traagschuim en ding kan nauwelijks kapot.

Afbeelding
Die heb ik voorbij zien komen, ziet er heeeel lekker uit. Hebben ze die ook met wat plattere stof of is alles fluffy?
hij is er in de fluffy versie en in de koelversie, die stof is anders, ik stuur je straks pb met foto.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Deze heeft Dirkje. Ik heb er nog een schapenvacht ingelegd voor haar rug.

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Dirkje schreef: 31 okt 2024, 10:19 Deze heeft Dirkje. Ik heb er nog een schapenvacht ingelegd voor haar rug.

Afbeelding
zulke manden zou ik zelf moeten zien, ze lijken me iets te zacht die randen, dat als ze neerploft ze de randen zo wegduwd?
Afbeelding
Plaats reactie