Leeftijd schatten
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Re: Leeftijd schatten
Jay zit er het dichtst bij. Hij is zes jaar oud.
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik wilde 4 zeggen. Dit is echt zo'n vroeg grijs wordende snoet. Hond zelf ziet er verder niet bejaard uit dus dan is een Leonberger hooguit 6 jaar oud
Ik vond dat hij een oud gezicht had op een van de zijkant foto's
-
- Posts in topic: 2
De manier waarop de vraag gesteld werd ging ik ook ervan uit dat de hond jonger zou zijn dan je zou denken, ik had ook 4-5 jaar gezegd. Op de grijze snoet na vind ik hem niet echt oud ogen namelijk, geen ingevallen koppie wat je bij oude honden ziet
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
6 of 7
*edit, ik lees nu het antwoord pas
*edit, ik lees nu het antwoord pas
- Dirkje
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Ja, dacht ik ook. Daarom dacht ik dat hij al een jaar of 9 was.
Hoe stel ik de vraag danBorder Collie schreef: ↑31 okt 2024, 08:09
De manier waarop de vraag gesteld werd ging ik ook ervan uit dat de hond jonger zou zijn dan je zou denken
Ik had 7 geschat. Oude kop, maar de rest ziet er (voor Leonberger begrippen) nog redelijk fit uit.
Ik vind het zelf veel moeilijker schatten bij Finn, mijn eigen hond notabene Hij zou in december 14 moeten worden. Nou, op een beetje oud snoetje en wat sneller dik worden na, echt totaal geen tekenen van een 14 jarige vind ik zelf. Vanmorgen heeft hij nog rondjes geracet hier op kantoor, dat ik hem tot rust heb moeten manen, want hij was alles aan het opfokken En dit weekend wandelde hij met 2 vingers in de neus nog 10 km mee door een modderig bos.
Hij zou 3-4 jaar moeten zijn toen ik hem kreeg in 2010. Misschien klopt dat toch niet helemaal. Maar hij leek toen wel (ruim) volwassen.
Hier kon hij nog zelf op springen, zo'n 80 cm hoog waar Tess staan
Ik vind het zelf veel moeilijker schatten bij Finn, mijn eigen hond notabene Hij zou in december 14 moeten worden. Nou, op een beetje oud snoetje en wat sneller dik worden na, echt totaal geen tekenen van een 14 jarige vind ik zelf. Vanmorgen heeft hij nog rondjes geracet hier op kantoor, dat ik hem tot rust heb moeten manen, want hij was alles aan het opfokken En dit weekend wandelde hij met 2 vingers in de neus nog 10 km mee door een modderig bos.
Hij zou 3-4 jaar moeten zijn toen ik hem kreeg in 2010. Misschien klopt dat toch niet helemaal. Maar hij leek toen wel (ruim) volwassen.
Hier kon hij nog zelf op springen, zo'n 80 cm hoog waar Tess staan
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik schatte hem op 5 jaar oud, maar het antwoord was al gegeven dus reageerde ik niet meer. Ouder dan 8 jaar worden ze doorgaans niet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Nah... Had ik ff geluk, 12,12,11,10 en 9 jaar. De gemiddelde leeftijd is inderdaad laag, zo'n 7 a 8 jaar, maar er zijn er zat van 10 jaar en ouder. Ook bij mijn pups veel boven de 10 geworden.
Helaas moet je er wel wat voor doen, inderdaad, en de kosten zijn vaak hoog wanneer ze oud worden.
-
- Posts in topic: 2
Dat de hond of jonger is dan je denkt of juist ouderNanna schreef: ↑31 okt 2024, 10:26Hoe stel ik de vraag danBorder Collie schreef: ↑31 okt 2024, 08:09
De manier waarop de vraag gesteld werd ging ik ook ervan uit dat de hond jonger zou zijn dan je zou denken