behendigheid met Roos

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
blacky
Posts in topic: 4

behendigheid met Roos

Bericht door blacky »

Ook kleine Roosjes worden groot. Ze is nu 1 jaar oud en we zijn sinds 2 weken begonnen met behendigheid op recreatiefniveau. Ze doet het super goed. Heeft slechts 1x oefenen nodig om te weten hoe ze een toestel moet doen.
Ik daar in tegen heb er meer moeite mee. Als we aan het eind van de les de hele uitgezette baan lopen dan maak ik de fouten maar Roosje niet. Die kijkt me dan aan zo van vrouwtje ik moest eerst om en dan pas over het dak.

Ik loop er echter nu wel tegen aan dat ik een goede lijn zoek die ik kan gebruiken bij behendigheid. De eerste les al ontdekt dat een badjas ook geen overbodige luxe is als het gras nat is en het zoals nu niet erg warm meer is in de ochtend. Maar wat zijn nog meer dingen die handig zijn om tijdens een training bij je te hebben?

Roos is de enige kleine langharige hond in de les.

Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: behendigheid met Roos

Bericht door Dirkje »

In de winter een waterdicht matje zodat ze niet met haar buik op het koude gras hoeft te liggen wachten.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat leuk dat het zo goed gaat! Ik heb een lijn met een martingaal zodat ik Taro makkelijk kan aan- en aflijnen. Jachtlijntje werkt ook prima maar lijkt me net wat minder comfortabel.

Iets waar je ze naar vooruit kan sturen, zoals een speeltje of een touch pad.

En Taro heeft een warme slaapzak en col en diverse jassen voor in de winter maar dat hebben normale honden niet zo nodig 😂

Niet relevant als je geen wedstrijden loopt, maar een hond mag bij een wedstrijd helemaal niks dragen (kleding, halsband, tuig). En nou vraag ik me opeens af of ze een probleem zouden maken van die elastiekjes in het haar haha.
Afbeelding
dre
Posts in topic: 1

Bericht door dre »

Super dat jullie het zo leuk vinden!

Elastiekjes mogen op wedstrijd :mrgreen:

Daarentegen mag er in mijn groepen absoluut niet getraind worden met jassen oid aan (tot groot ongenoegen van iemand met een poedel :') )
Een jas om tussendoor de spieren warm te houden in de winter is wel erg fijn.

Ik (en de meeste van mijn cursisten) gebruiken een jachtlijntje om even aan te lijnen.
Verder is een speel die ze graag samen met je sjorren (of "dood" van de grond rapen) erg fijn.
Werkt je hond alleen voor voer, zou ik zeker een puppington pod gaan aanleren.
Dan kan je op afstand belonen en voorkom je dat de hond steeds naar jou draait na een toestel voor de beloning
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Jachtlijntje van @Suzanne
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Groetjes Heidi

Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

dre schreef: 04 nov 2024, 23:11 Super dat jullie het zo leuk vinden!

Daarentegen mag er in mijn groepen absoluut niet getraind worden met jassen oid aan (tot groot ongenoegen van iemand met een poedel :') )

Ik (en de meeste van mijn cursisten) gebruiken een jachtlijntje om even aan te lijnen.
Verder is een speel die ze graag samen met je sjorren (of "dood" van de grond rapen) erg fijn.
Dan kan je op afstand belonen en voorkom je dat de hond steeds naar jou draait na een toestel voor de beloning
Na het eerste of tweede rondje loopt Taro meestal ook echt naakt. En dan bij het wachten in een warme jas. Hij springt ook veel minder graag met een jas aan, maar houdt ook niet van het aan- en uitkleden. Erg onhandig zo'n winter :mrgreen:
Afbeelding
blacky

Bericht door blacky »

Lothian schreef: 04 nov 2024, 22:50 Wat leuk dat het zo goed gaat! Ik heb een lijn met een martingaal zodat ik Taro makkelijk kan aan- en aflijnen. Jachtlijntje werkt ook prima maar lijkt me net wat minder comfortabel.

Iets waar je ze naar vooruit kan sturen, zoals een speeltje of een touch pad.

En Taro heeft een warme slaapzak en col en diverse jassen voor in de winter maar dat hebben normale honden niet zo nodig 😂

Niet relevant als je geen wedstrijden loopt, maar een hond mag bij een wedstrijd helemaal niks dragen (kleding, halsband, tuig). En nou vraag ik me opeens af of ze een probleem zouden maken van die elastiekjes in het haar haha.
nou dat hoop ik niet want dan ziet ze niet veel.
Wedstrijden zal het nooit worden want ik kan de route niet onthouden :mrgreen:
blacky

Bericht door blacky »

Hewi schreef: 05 nov 2024, 09:10 Jachtlijntje van @Suzanne
Die maak ik zelf :lol1: ben ik erg goed in ook
blacky

Bericht door blacky »

dre schreef: 04 nov 2024, 23:11 Super dat jullie het zo leuk vinden!

Een jas aan doen we zeker niet. Wel tussendoor wat warms aan lijkt me fijn. Had dat zaterdag ook. In de pauze jasje aan maar merkte dat die daarna zo nat was dat ik er nu één bij heb gekocht zodat ze in de auto ook weer één aan kan.
Daarbij lopen we na de pauze om de beurt de hele route en ook dan sta je lang stil. dus als het kouder wordt en in de ochtend het gras zo nat is dan moet ik maar even kijken. Het haar gaat er zeker niet af.
Plaats reactie