Hoi!
Ik heb een teefje van 13 jaar en (als alles goed gaat) krijgen we begin volgend jaar een pup erbij.
Nu is het zo dat ik mijn oudere hond al een tijd niet heb gevaccineerd. Ze ging nooit naar een opvang, speelde ook niet echt met andere honden en ik ben er gewoon niet zo van.
Maar...nu krijgen we weer een pup en vraag ik me af of het toch niet verstandig is om te doen.
Zowel voor de pup als voor de oudere hond omdat er straks een jongere hond in huis is die wellicht van alles meeneemt van buiten, van cursus etc.
Ik ga ze sowieso de eerste week vooral uitelkaar houden hoor, daar heb ik gelukkig de mogelijkheid toe met mijn huis.
Maar ik ben toch benieuwd of het raadzaam is, google hielp me niet veel verder. Die vind sowieso dat je altijd moet vaccineren.
Oudere hond vaccineren vanwege komt pup?
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: Oudere hond vaccineren vanwege komt pup?
Toen mijn hond als pup kwam heb ik mijn toen senior daar niet voor gevaccineerd verder. Doen wat voor jou goed voelt denk ik. Vanwaar wil je de pup de eerste week afzonderen van de senior? Ik had toendertijd een bench in de woonkamer, meer voor alleen rustmomenten voor de pup, maar ze zaten wel gelijk gewoon bij elkaar.
- hakunamatata
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Zou ik dus ook niet doen een oude hond nu vaccineren omdat er een pup komt.
En ze uit elkaar houden zou ik doen met een ren en niet aparte ruimtes (weet niet wat je precies bedoelt met uit elkaar houden). De oude hond bepaalt het tempo en hoeveel interactie die gezellig vindt.
En ze uit elkaar houden zou ik doen met een ren en niet aparte ruimtes (weet niet wat je precies bedoelt met uit elkaar houden). De oude hond bepaalt het tempo en hoeveel interactie die gezellig vindt.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
ik zou dan kiezen voor een titerbepaling van je oudere hond, waarschijnlijk heeft ze gewoon genoeg antistoffen en hoef je niet eens te vaccineren
verder het scheiden, vooral niet uit zicht, maar wat een ander ook al schrijft, met een puppyrennetje bv zodat ze elkaar wel zien en contact kunnen hebben
verder het scheiden, vooral niet uit zicht, maar wat een ander ook al schrijft, met een puppyrennetje bv zodat ze elkaar wel zien en contact kunnen hebben
- Babs
- Honden: 1
- Welke: Babstaard kruising van een mix
Ik zou eerst laten titeren, allebei trouwens dan kun je gewoon gericht laten vaccineren.
Waarom wil je ze eigenlijk eerst van elkaar scheiden?
Waarom wil je ze eigenlijk eerst van elkaar scheiden?
Ik laat alles titeren, zo weet je of er wel degelijk bescherming is. Vaccineren staat immers niet gelijk aan beschermd zijn, zeker bij pups wordt er heel veel onnodig of op de verkeerde moment gevaccineerd.
Mijn jongste wordt er 6 en die is enkel maar bij de fokker gevaccineerd, hij is nu nog steeds beschermd dus vaccineren is weggegooid geld en een enorme onnodige belasting voor het lichaam.
Mijn jongste wordt er 6 en die is enkel maar bij de fokker gevaccineerd, hij is nu nog steeds beschermd dus vaccineren is weggegooid geld en een enorme onnodige belasting voor het lichaam.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Die pup is ws veel vatbaarder voor allerlei medische ellende dan je hele oude hondje.
Die heeft een best immuunsysteem opgebouwd. Ik zou het dus niet doen. Het is bij mij ook nooit opgekomen om dat te doen.
Die heeft een best immuunsysteem opgebouwd. Ik zou het dus niet doen. Het is bij mij ook nooit opgekomen om dat te doen.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik laat ook alles titeren om er zeker van te zijn dat ze beschermd zijn. Zo hebben mijn jongste twee honden nog maar 1 keer een vaccinatie gehad omdat ze daarna prima beschermd bleken te zijn. Voor de rest is alles hierboven wel geschreven.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk zie een hoop honden ( katten) er niet beter van worden.