Ik ben zo blij
Re: Ik ben zo blij
Ja, wat kan je dan blij zijn he. Ik was ook altijd blij als de pups volwassen waren.
Tanja en Anne
Ik herken dat helemaal niet. Nou ja, dat eerste deel van dat pupzijn met vaak uitlaten en continu in de gaten houden hoeft voor mij ook niet, maar na vier maanden is het wmb een gelopen race
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik herken het wel. Ik vond Froo en Aloy altijd al leuk hoor maar ik vind honden pas écht leuk als ze pup-af zijn. Voor Froo was dat geloof ik met een jaar of 1,5. Aloy doet er een stuk langer over, zij is nu 2,5 en die mentale volwassenheid begint nu pas echt een beetje te komen. Maar ze is al een tijdje makkelijker hoor, ik denk dat het echte keerpunt alweer een aantal maanden achter ons ligt. Ik wil trouwens de puppytijd wel heel graag meemaken dus een herplaatser zou voor mij het probleem niet per se oplossen. Ik wil ze zien groeien en ik wil die band vanaf het begin zien en voelen ontstaan, ik vind het alleen van tijd tot tijd wel een beetje lastig.
Bertus is wel heel leuk uitgegroeid, ik vind het zo'n pittig hondje.
Bertus is wel heel leuk uitgegroeid, ik vind het zo'n pittig hondje.
Ja dat was met de herders en schapendoes ook zo maar dit is toch wat anders
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Fijn!
Ik moet nog even geduld hebben. Cash is 2 jaar en het kan wel tot het 4e jaar duren voordat ze volwassen worden.
Ik moet nog even geduld hebben. Cash is 2 jaar en het kan wel tot het 4e jaar duren voordat ze volwassen worden.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Edit: Cash is geen terror puber gelukkig, maar wel onzeker en daardoor reactief naar andere honden.
Hopelijk wordt hij zelfverzekerder als hij volwassen is.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Mahdutje was bijna 10 maanden oud toen hij bij mij kwam wonen en ik vind de eerste periode met een nieuwe hond normaal al vrij pittig maar met hem heb ik een aantal keer de neiging gehad hem over het hek vh asiel te flikkeren.
Hij was gewoon een verschrikkelijke überpuber die me 5 stappen voor was in het uitvreten van rottigheid waardoor ik constant achter de feiten aanliep en hij intussen de tijd van zijn leven had.
Nu kan ik er hard om lachen maar toen heb ik regelmatig gedacht 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen, dit wordt helemaal niets! '.
Eenmaal uitgepuberd en elkaar steeds beter begrijpend bleek hij een fantastisch hondje te zijn, maar dat heeft ook wel ff geduurd voordat we op dat punt kwamen.
Hij was gewoon een verschrikkelijke überpuber die me 5 stappen voor was in het uitvreten van rottigheid waardoor ik constant achter de feiten aanliep en hij intussen de tijd van zijn leven had.
Nu kan ik er hard om lachen maar toen heb ik regelmatig gedacht 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen, dit wordt helemaal niets! '.
Eenmaal uitgepuberd en elkaar steeds beter begrijpend bleek hij een fantastisch hondje te zijn, maar dat heeft ook wel ff geduurd voordat we op dat punt kwamen.
Nou daar had /heeft Bertus ook last van. Dat maakte de wandelingen extra spannend voor hem en die spanning moest er dan thuis weer uit
Loraine schreef: ↑28 nov 2024, 22:58 Mahdutje was bijna 10 maanden oud toen hij bij mij kwam wonen en ik vind de eerste periode met een nieuwe hond normaal al vrij pittig maar met hem heb ik een aantal keer de neiging gehad hem over het hek vh asiel te flikkeren.
Er zit ook wat shih tzu in Bertus dus misschien is dat het
Glory is volgens mij te jong gecastreerd... om de zoveeltijd de puppen kolder in de kop (buiten...)
Chara lijkt nu wat gematigder te worden, maar ook te jong gecastreerd
Dus net stond ik de buien van de dames maar weer af te wachten en hopen dat ze zelf goed in wisten te schatten tot hoever de flex mee zou werken.. om speeltuin schommels heen... hebben jullie beeld?
En dan uberpuber Aki die vond dat hij ook wel aandacht verdiende dus die stond te joelen dat ik zijn gele schildpad voor hem op moest gooien...
Loop toch volledig voor lul met die honden hier..
Chara lijkt nu wat gematigder te worden, maar ook te jong gecastreerd
Dus net stond ik de buien van de dames maar weer af te wachten en hopen dat ze zelf goed in wisten te schatten tot hoever de flex mee zou werken.. om speeltuin schommels heen... hebben jullie beeld?
En dan uberpuber Aki die vond dat hij ook wel aandacht verdiende dus die stond te joelen dat ik zijn gele schildpad voor hem op moest gooien...
Loop toch volledig voor lul met die honden hier..
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Zou maar zo kunnen, er zit ook een scheut terriër in Bertus toch?Smoushond schreef: ↑29 nov 2024, 08:10Loraine schreef: ↑28 nov 2024, 22:58 Mahdutje was bijna 10 maanden oud toen hij bij mij kwam wonen en ik vind de eerste periode met een nieuwe hond normaal al vrij pittig maar met hem heb ik een aantal keer de neiging gehad hem over het hek vh asiel te flikkeren.
Ja dat ookLoraine schreef: ↑29 nov 2024, 15:54Zou maar zo kunnen, er zit ook een scheut terriër in Bertus toch?Smoushond schreef: ↑29 nov 2024, 08:10Loraine schreef: ↑28 nov 2024, 22:58 Mahdutje was bijna 10 maanden oud toen hij bij mij kwam wonen en ik vind de eerste periode met een nieuwe hond normaal al vrij pittig maar met hem heb ik een aantal keer de neiging gehad hem over het hek vh asiel te flikkeren.