Bloedwaarden Bas
Bloedwaarden Bas
Wij dachten dat het slim was haar bloedwaarden eens te laten testen en dan meteen de nagels te laten knippen. Ze drinkt ontzettend veel.
Blijkbaar geen suikerziekte gelukkig. Al was glucose wat hoog. Wel hoge nierwaarden en uiteraard slechte tanden.
Zien mensen er nog zaken in (Foto uploaden lukt niet door de fishing meldingen) en heeft iemand tips? Bestaat er kvv voor honden met hoge nierwaarden? En ze krijgt aanvullend dieet brokjes. Is dat slecht of juist goed?
Creatine 1.7 en moet tussen 0.6 en 1.2
BUN (stikstof?) max 25 en is in de 50
Glucose is iets te hoog maar was niet erg en geen suiker.
Verder was eigenlijk alles prima gelukkig. Maar dat drinken en die hoge waarden zou ik wel wat willen ondersteunen? Voelt ze daar wat van?
Blijkbaar geen suikerziekte gelukkig. Al was glucose wat hoog. Wel hoge nierwaarden en uiteraard slechte tanden.
Zien mensen er nog zaken in (Foto uploaden lukt niet door de fishing meldingen) en heeft iemand tips? Bestaat er kvv voor honden met hoge nierwaarden? En ze krijgt aanvullend dieet brokjes. Is dat slecht of juist goed?
Creatine 1.7 en moet tussen 0.6 en 1.2
BUN (stikstof?) max 25 en is in de 50
Glucose is iets te hoog maar was niet erg en geen suiker.
Verder was eigenlijk alles prima gelukkig. Maar dat drinken en die hoge waarden zou ik wel wat willen ondersteunen? Voelt ze daar wat van?
Re: Bloedwaarden Bas
Ze is stokoud. Ik zou niks ondersteunen maar haar puur geven waar ze dol op is. Lekker tot op het bot verwennen en haar blij zien worden van haar bakje eten.
Je hebt meerdere kvv voor honden met nierproblemen, maar net wat Nanna zegt ik zou wel kijken met hoeveel smaak ze eet op deze leeftijd.
https://phoenixdiervoeding.nl/winkel/vo ... problemen/
https://phoenixdiervoeding.nl/winkel/vo ... problemen/
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ze eet je echt alles met smaak dus dat scheelt. Maar snap wat jullie bedoelen en dat gaan we uiteraard ook doen
Ze zal minstens rond de 15 16 zijn dus veel winst is er niet te behalen. Dierenarts wil haar tanden gaan doen onder narcose maar dat gaat ze niet overleven denk ik en dus doen we dat het waarschijnlijk niet.
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Je zou voor het gebit kunnen vragen of ze met gasnarcose werken, dat gaat wsl wat extra kosten omdat er ook een (extra) assistent bij komt kijken puur om de narcose in de gaten te houden.
Maar het is veel minder belastend dan de standaard narcose.
Verder zou ik er ivm de hoge leeftijd ook niet meer aan laten sleutelen, wsl zelfs dat gebit niet als ze er geen hinder van ondervindt.
Lekker laten genieten en afscheid nemen wanneer de tijd daar is zou mijn devies zijn, maar dat is uiteraard een persoonlijke afweging wat je nog wel en niet gaat doen.
Maar het is veel minder belastend dan de standaard narcose.
Verder zou ik er ivm de hoge leeftijd ook niet meer aan laten sleutelen, wsl zelfs dat gebit niet als ze er geen hinder van ondervindt.
Lekker laten genieten en afscheid nemen wanneer de tijd daar is zou mijn devies zijn, maar dat is uiteraard een persoonlijke afweging wat je nog wel en niet gaat doen.
Opa ollie is op zijn 15 nog aan zijn tanden geholpen er moesten zelfs 10 uit kun je nagaan wat pijn dat zou zijn. Hij had paar dagen extra slaap en een jasje nodig daarna was ie er weer en blijer dan ooit.
Als ze een alles eter is zou je nog speciaal voer voor nieren kunnen doen maar of dat nog nut heeft op die hoge waardes?
Als ze een alles eter is zou je nog speciaal voer voor nieren kunnen doen maar of dat nog nut heeft op die hoge waardes?
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
De keuze van de tanden niet laten doen begrijp ik wel. Ik zou dat alleen laten doen als je zeker weet dat ze er veel last van heeft (pijn, ontstekingen). Anders zou ik het het risico niet waard vinden. Hier een 16-jarige kat met een cyste op zijn kop. Hij heeft er geen last van en ik vind het risico van narcose ook te groot op die leeftijd. Maar goed, iedereen maakt daar natuurlijk zijn/haar eigen afweging in.
Zeno heeft dit jaar een gebitsreiniging gehad en hij reageerde niet zo fijn op de narcose. Bij hem zou ik het op die leeftijd ook zeker niet meer laten doen.
Zeno heeft dit jaar een gebitsreiniging gehad en hij reageerde niet zo fijn op de narcose. Bij hem zou ik het op die leeftijd ook zeker niet meer laten doen.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, een nierdieet kan zeker nog wel zin hebben, het kan er in ieder geval voor zorgen dat de nieren niet verder verslechteren of dat dat minder snel gaat.Hewi schreef: ↑06 dec 2024, 15:06 Opa ollie is op zijn 15 nog aan zijn tanden geholpen er moesten zelfs 10 uit kun je nagaan wat pijn dat zou zijn. Hij had paar dagen extra slaap en een jasje nodig daarna was ie er weer en blijer dan ooit.
Heeft de dierenarts geen medicatie voorgeschreven? En is haar bloeddruk opgemeten?
Volgens mij zit ze dan in iris2 (enkel uitgaande van de creatine waarde) en dan is een klinisch dieet nog niet nodig, maar zou ik wel aanpassingen doorvoeren.
Ik laat altijd SDMA extra bepalen, die waarde kan een voorloper van zieke nieren zijn (creatine is pas bepalend als al 75% van de nierfunctie verdwenen is) terwijl sdma een beginwaarde is (kan ook anders dan enkel wijzen op nieren).
Bij runar was sdma vorige keer licht verhoogd dus ik heb wel aanpassingen door gevoerd. Gisteren nieuw bloed afgenomen dus benieuwd of het zal verbetert zijn.
Ik laat geen bloed afnemen om er vervolgens niets mee te doen als er wat uitkomt. En ja, Runar is ook oud maar gewoon nog prima fit, ik zie niet in waarom ik geen voeding zou aanpassen ‘omdat ie oud is’. Ik vind oude honden geen blok aan mijn been dus zolang ik kwaliteit kan bieden in hun leven en ongemakken kan aanpakken, doe ik dat.
Ik laat altijd SDMA extra bepalen, die waarde kan een voorloper van zieke nieren zijn (creatine is pas bepalend als al 75% van de nierfunctie verdwenen is) terwijl sdma een beginwaarde is (kan ook anders dan enkel wijzen op nieren).
Bij runar was sdma vorige keer licht verhoogd dus ik heb wel aanpassingen door gevoerd. Gisteren nieuw bloed afgenomen dus benieuwd of het zal verbetert zijn.
Ik laat geen bloed afnemen om er vervolgens niets mee te doen als er wat uitkomt. En ja, Runar is ook oud maar gewoon nog prima fit, ik zie niet in waarom ik geen voeding zou aanpassen ‘omdat ie oud is’. Ik vind oude honden geen blok aan mijn been dus zolang ik kwaliteit kan bieden in hun leven en ongemakken kan aanpakken, doe ik dat.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Dank je. We gaan er wel iets mee doen natuurlijk. We hebben de bloedwaarden laten testen omdat we bang waren dat ze suikerziekte heeft. Gelukkig niet dus. Ik ben inmiddels op zoek naar een kvv voor nieren. Dat zal ze waarschijnlijk met evenveel smaak eten. En gisteren ook weer een stukje met haar gewandeld want het gaat momenteel erg goed. Ik hoop dat het nierdieet haar kan helpen. We gaan dat verder niet monitoren omdat Bas de dierenarts vreselijk vindt. Maar nierdieet krijgt ze dus wel straks.Maart schreef: ↑06 dec 2024, 18:11 Volgens mij zit ze dan in iris2 (enkel uitgaande van de creatine waarde) en dan is een klinisch dieet nog niet nodig, maar zou ik wel aanpassingen doorvoeren.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Deze worsten (de kipvariant dus, let op) hebben een vrij laag eiwitgehalte van 13 % .Marc schreef: ↑08 dec 2024, 09:38 Dank je. We gaan er wel iets mee doen natuurlijk. We hebben de bloedwaarden laten testen omdat we bang waren dat ze suikerziekte heeft. Gelukkig niet dus. Ik ben inmiddels op zoek naar een kvv voor nieren. Dat zal ze waarschijnlijk met evenveel smaak eten. En gisteren ook weer een stukje met haar gewandeld want het gaat momenteel erg goed. Ik hoop dat het nierdieet haar kan helpen. We gaan dat verder niet monitoren omdat Bas de dierenarts vreselijk vindt. Maar nierdieet krijgt ze dus wel straks.
https://www.k94dogs.nl/product/15418472 ... kip-haring
Rozenbottelpoeder gaat ontstekingen tegen en helpt heel licht bij het afvloeien.
https://www.krauterie.de/hagebutten-hun ... 30EALw_wcB
Wel echt de poeder nemen. De grovere variant is niet goed geschikt voor honden.
Zuivel zou ik weg laten ivm het hoge fosforaandeel.