Houdbaarheid Rimadyl tabletten en fysiotherapie

Plaats reactie
Sekreetje
Posts in topic: 2

Houdbaarheid Rimadyl tabletten en fysiotherapie

Bericht door Sekreetje »

Korte beschrijving van de situatie:
Nahbu ervaart sinds een aantal weken opstart pijn en stijfheid in zijn rechter achterpoot. De ene dag gaat beter dan de andere dag. Als hij eenmaal goed in beweging is gaat het best prima, al doet hij bijna geen zoomies meer en is (voor zijn doen) wat voorzichtiger.

Naar de da geweest van de week. Uitgebreid bevoeld. Hij geeft weerstand in zijn rechter achter bij manoeuvreren. Maar kan alle bewegingen volledig doen. Rug helemaal oké.

Hoogstwaarschijnlijk toch wat verrekt. 2 weken rust (hoe, mensen, hoe?! 😂) en Rimadyl.

En nu de vraag: ik heb nog een aangebroken pot van Tibbe staan. Nu ruim een jaar open maar koel en droog bewaard. Houdbaarheidsdatum eind 2026. Verder nergens wat te vinden of er een beperkte houdbaarheid na opening is. Da wist het ook niet. Zij hebben het nagevraagd en de fabrikant geeft aan na openen een half jaar houdbaar.

Nu heeft hij al 2 dagen gehad en ik merk echt verschil. Wat zouden jullie doen? Nieuwe pillen halen? Oude blijven geven? Of helemaal geen pillen geven? Al is rimadyl natuurlijk ook ontstekingsremmend volgens mij.

Twijfel of ik misschien sowieso ook even bij een fysiotherapeut zal langs gaan.

Kortom, alle tips en ervaringen welkom.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Houdbaarheid Rimadyl tabletten en fysiotherapie

Bericht door Kells »

Ik zou gewoon die oude tabletten geven. De werking zou hooguit wat minder kunnen zijn, maar dat is kennelijk niet het geval.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mijn huisarts geeft geen moer om houdbaarheidsdata, ze zegt dat die pillen niet weten dat ze overdatum zijn :LOL:
Ik zou ze geven indien er geen andere oplossingen waren in alle geval.
Sekreetje
Posts in topic: 2

Bericht door Sekreetje »

Dank, zoiets had ik zelf ook al gedacht. Dan ga ik in ieder geval geen nieuwe pillen halen. 👍🏻
En omdat ik wel van het principe 'rust roest' ben wilde ik ook even verder kijken naar wat er qua bewegen en oefeningen goed is om te ondersteunen.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik gaf ze ook gewoon
Heb meestal een paar pillen in voorraad voor het geval dat en dan kan het maanden duren voor er een pil uitgehaald wordt.
Is altijd goed gegaan, dus lijkt me geen probleem :ok:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Maart schreef: 13 jun 2025, 16:26 Mijn huisarts geeft geen moer om houdbaarheidsdata, ze zegt dat die pillen niet weten dat ze overdatum zijn :LOL:
Ik zou ze geven indien er geen andere oplossingen waren in alle geval.
De mijne ook. Gerust gewoon geven:)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie