Rottweiler bijt kind (9) dood
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Rottweiler bijt kind (9) dood
" Rottweiler bijt kind (9) dood in huis Frankrijk, vader steekt dier neer
Een rottweiler heeft een 9-jarig kind dat alleen thuis was aangevallen en gedood in Escrennes, Loiret (Frankrijk), meldt het dagblad La République du Centre.
Luka Geets 05-08-25, 08:28 Laatste update: 09:01
Het kind was alleen thuis met de familiehond toen het dier hem in zijn gezicht en nek beet, meldden Franse media, verwijzend naar het Openbaar Ministerie van Orléans.
Een buurman hoorde het kind schreeuwen en waarschuwde zijn vader, die boodschappen aan het doen was. Bij aankomst thuis vond de man zijn zoon op de grond liggen, bedekt met bloed. Vervolgens stak hij zijn hond, een dier van 60 kilo dat nog steeds niet gekalmeerd was, twee keer neer.
Onderzoek naar doodslag
De politie werd ter plaatse geroepen en gebruikte een stroomstootwapen om de hond te overmeesteren. De hond is later geëuthanaseerd. Hulpdiensten konden het kind niet helpen, het overleed ter plaatse.
De politie start een onderzoek naar doodslag. De eigenaar van de hond moet een vergunning hebben om een rottweiler te mogen houden. Het ras wordt in Frankrijk als potentieel gevaarlijk beschouwd."
https://www.bd.nl/buitenland/rottweiler ... S4oSmLiVBg
Een rottweiler heeft een 9-jarig kind dat alleen thuis was aangevallen en gedood in Escrennes, Loiret (Frankrijk), meldt het dagblad La République du Centre.
Luka Geets 05-08-25, 08:28 Laatste update: 09:01
Het kind was alleen thuis met de familiehond toen het dier hem in zijn gezicht en nek beet, meldden Franse media, verwijzend naar het Openbaar Ministerie van Orléans.
Een buurman hoorde het kind schreeuwen en waarschuwde zijn vader, die boodschappen aan het doen was. Bij aankomst thuis vond de man zijn zoon op de grond liggen, bedekt met bloed. Vervolgens stak hij zijn hond, een dier van 60 kilo dat nog steeds niet gekalmeerd was, twee keer neer.
Onderzoek naar doodslag
De politie werd ter plaatse geroepen en gebruikte een stroomstootwapen om de hond te overmeesteren. De hond is later geëuthanaseerd. Hulpdiensten konden het kind niet helpen, het overleed ter plaatse.
De politie start een onderzoek naar doodslag. De eigenaar van de hond moet een vergunning hebben om een rottweiler te mogen houden. Het ras wordt in Frankrijk als potentieel gevaarlijk beschouwd."
https://www.bd.nl/buitenland/rottweiler ... S4oSmLiVBg
2011-2025
Re: Rottweiler bijt kind (9) dood
Wie laat zijn kind nu alleen met zo grote hond. Echt erg.

Tanja en Anne
9 jaar oud. Ik heb geen idee of ik toen met de hond alleen thuis bleef als mijn moeder boodschappen deed. We hadden overigens een pointer dus hond zelf was volledig ongevaarlijk.
Jee een kind van die leeftijd doodgebeten dat verwacht je niet zo snel.
Het is weer wachten op het nietjes in de oren verhaal, dat zal wel weer van stal gehaald gaan worden.
Het is weer wachten op het nietjes in de oren verhaal, dat zal wel weer van stal gehaald gaan worden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Bah, wat vreselijk.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Vreselijk zeg, wat een drama. Moet wel zeggen, toen wij Yla onze Rottweiler nog hadden, lieten we Yla echt nooit alleen als de kleindochters hier waren/logeerden. Yla was echt stapelgek op de meiden, maar zekerheid voor alles.

Ons Portugese meisje Farah.
Wij hadden een poedel en een dwergpincher en mijn moeder liet mij ook met de honden thuis als ze even boodschappen deed. Is wel wat anders als een Rottweiler maar als het je eigen hond is en altijd lief voor het kind is 9 jaar toch niet zo klein? Wel een afschuwelijk drama natuurlijk.
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Dat waren onze Newfounlanders ook, daar konden ze overheen lopen. Toch gingen ze altijd in de kennel als ik even weg moest.Marc schreef: 05 aug 2025, 16:469 jaar oud. Ik heb geen idee of ik toen met de hond alleen thuis bleef als mijn moeder boodschappen deed. We hadden overigens een pointer dus hond zelf was volledig ongevaarlijk.
Je weet het gewoon nooit

- Babs
- Welke: Babstaard kruising van een mix
Vroeger bij m'n ouders thuis hadden we ook rottweilers, toen ik 9 jaar was 1 rottweiler en 1 bullmastiff maar echt no way dat ik alleen thuis was met ze hoor ondanks dat ze altijd lief waren en nooit een teken van agressie hadden laten zien.

-
EchoMira
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik denk dat kinderen best veel kunnen begrijpen en leren maar het gemiddelde kind van 9 zit gewoon op school en zijn verder nooit alleen thuis want het is niet altijd vakantie. Dus die heeft dat niet geleerd.
Blijft het feit dat de oorzaak is dat het een loeiende kuthond is. Dat kinderen niet met honden om kunnen gaan en de ouders er op moeten letten betekent niet dat de hond dan het hele kind dood bijt.
Niet gewoon gebeten. Ook niet gewond. Dood.
Belachelijk. Wat moet je met zo'n debiel?
Blijft het feit dat de oorzaak is dat het een loeiende kuthond is. Dat kinderen niet met honden om kunnen gaan en de ouders er op moeten letten betekent niet dat de hond dan het hele kind dood bijt.
Niet gewoon gebeten. Ook niet gewond. Dood.
Belachelijk. Wat moet je met zo'n debiel?
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik ben door onze eigen pitbull in mijn smoel gehapt toen mijn moeder even de was aan het uithangen was op zolder en ik beneden was met de honden.
Deels mijn eigen stomme schuld ook, ik dacht haar vd stoel weg te kunnen sturen als 5 jarige binnen een net samengesteld huishouden, zij zag mij nog niet als 'eigen' en pikte het niet.
Resultaat was 2 blauwe puntjes onder mijn kin, 2 blauwe puntjes op mijn voorhoofd/haargrens en ik compleet over de tief.
Mijn moeder is daarna wat voorzichtiger geweest in het mij 'alleen' laten met de honden, die zag ook wel dat het niet slim was geweest.
Ik weet ff niet of dat voor of na de herplaatsing van 2 vd honden was maar we hadden ongeveer diezelfde tijd nog 3 honden; een AmStaff, een Bobtail en een herder-bouvier mix.
Pitje heeft het overigens nooit weer gedaan en buiten mijn ego was er niks gekrenkt.
Deels mijn eigen stomme schuld ook, ik dacht haar vd stoel weg te kunnen sturen als 5 jarige binnen een net samengesteld huishouden, zij zag mij nog niet als 'eigen' en pikte het niet.
Resultaat was 2 blauwe puntjes onder mijn kin, 2 blauwe puntjes op mijn voorhoofd/haargrens en ik compleet over de tief.
Mijn moeder is daarna wat voorzichtiger geweest in het mij 'alleen' laten met de honden, die zag ook wel dat het niet slim was geweest.
Ik weet ff niet of dat voor of na de herplaatsing van 2 vd honden was maar we hadden ongeveer diezelfde tijd nog 3 honden; een AmStaff, een Bobtail en een herder-bouvier mix.
Pitje heeft het overigens nooit weer gedaan en buiten mijn ego was er niks gekrenkt.
Helemaal mee eens hoor alleen die pointer was domweg de zachtaardigheid zelf. Maar verder volledig eens. Met die pointer kon dat echt. Die kon niet eens bijten zeg maar. En agressie of wat dan ook is nooit op geen enkele manier naar boven gekomen.Gretha schreef: 05 aug 2025, 18:29Dat waren onze Newfounlanders ook, daar konden ze overheen lopen. Toch gingen ze altijd in de kennel als ik even weg moest.Marc schreef: 05 aug 2025, 16:469 jaar oud. Ik heb geen idee of ik toen met de hond alleen thuis bleef als mijn moeder boodschappen deed. We hadden overigens een pointer dus hond zelf was volledig ongevaarlijk.
Je weet het gewoon nooit